P-Money – Magic City

P-Money, geboren als Peter Waddams, is niet je allerdaagse hiphop producer, al 6 jaar is deze Nieuw Zeelandse producer bezig en wordt gezien als 1 van de beste producers van Nieuw Zeeland. In al deze jaren heeft hij op de stage gestaan met onder andere DJ Roc Raida, The Executioners en DJ Revolution en dat is nog niet alles, hij heeft onder andere geopend voor artiesten als 50 Cent, Obie Trice en Public Enemy, ik bedoel maar.
Met Magic City wil hij een nieuwe beleving op doen, Magic City is een beleving op zich, althans: dat ziet deze beste man Peter Waddams voor zich.

Zoals het een producer betaamt zit hij uiteraard het hele album achter de boards en heeft hij ‘vriendjes’ uitgenodigd die op dit album hun ding kunnen doen. Dit zijn onder andere: Aasim, Capone, Skillz, Sauce Money en Akon. Tevens doet collega DJ Roc Raida ook zijn ding op het nummer Represent. Zoals de line up al doet vermoeden heeft dit album een redelijk ‘gangsta’ gehalte: bitches, bling bling en natuurlijk het moeilijke leven zijn geen onderwerpen die geschuwd worden. P-Money haakt hier wel goed op in, een hoop ‘clap’ beats en weinig zware bassen passeren hier de revu. De beats kennen over het algemeen wel wat muziekale afwisseling, af en toe wordt er een gitaartje doorheen gebruikt, zoals in het nummer Stop The Music. Het hoogte punt is zeker het nummer Represent waar P-Money met Roc Raida even laten zien wat ze echt kunnen, hier knalt dus gewoon een heerlijke beat door je speakers. De gast rappers weten gewoon weg niet te overtuigen en dat terwijl de beats niet slecht zijn. Hierdoor gaat het album toch wel vrij snel vervelen en hoop je haast dat het album afgelopen is, terwijl blijkt dat je net op de helft zit…
Doordat het album alleen maar verschillende rappers en verschillende beats bevat, heeft dit schijfje meer weg van een mixtape dan van een echt samenlopende geheel. Weer een gemiste kans dus.

Magic City is een schijfje met best aardige beats, met als uitschieter uiteraard Represent met collega Roc Raida. Dit is overigens het enige positieve punt van Magic City. P-Money doet zijn werk goed, maar zijn huiswerk heeft hij niet goed gedaan. Als hij betere rappers had ingeschakeld die stuk voor stuk meer inhoud bevatten was dit schijfje een stuk interessanter geworden. Nu is het een album dat door losse, vooral inhoudloze nummers aan elkaar hangt. Een tip voor de lezer: wanneer je VEEL te veel geld hebt en heel erg van gangsta rap houdt, schaf dit album aan, voor diegene die niet in die categorie vallen, laat deze maar rustig aan je voorbij gaan.

02. 3, 2, 1 feat. Skillz
03. We! (Dem Niggaz) feat. Aasim & Capone
04. Keep On Callin’ feat. Akon