Depressie – Post Na Taal

Bij het luisteren van de intro heb ik, om heel eerlijk te zijn, al meteen geen zin meer om de cd te checken. Op een verschrikkelijke manier wordt de cd begonnen met een irritant stukje over depressies, gevolgd door de eerste track die je snel wilt af zetten. De snelle beat en de monotone stemmen nodigen je niet echt uit om de cd verder te checken.

Na de intro gaat het duo op ongeveer dezelfde manier verder. Je hoort soms teksten waar geen touw aan vast te knopen is, mede door de geforceerde manier van formuleren. Ook zijn de flows soms zó snel dat je moeite hebt om het te verstaan. Bieden de beats dan uitkomst? Niet echt. Hier en daar zit er een interessante productie bij (Verstand Van Zaken met Kareemineel), maar over het algemeen kunnen de beats, net als de rappers, niet boeien.

Het is daardoor ook erg moeilijk om heel de cd te luisteren. De cd duurt bijna 70 minuten, verdeelt over 21 tracks met een paar kortere tracks ertussen. Een cd die goed is, kan niet lang genoeg duren, maar een slechte cd moet zo snel mogelijk voorbij zijn. Hoe meer tracks je hebt geluisterd, en snel wilt skippen, hoe meer het een hel wordt om de cd verder af te luisteren.

Eigenlijk zijn er vrij weinig tot geen redenen om deze cd nog een keer op te zetten. De gastbijdrages boeien vrijwel niet, de beats zijn matig en de rappers kunnen qua flow, tekst en stem bijna nergens boeien. Het enige lichtpuntje op deze cd is de onderwerpen die Yrref en Zira aanhalen. Maar helaas worden deze onderwerpen dan weer ondergesneeuwd door de beats, rommelige flows en/of verkeerde beklemtoning van woorden. Daardoor is het echt zoeken naar tracks die ik nog een keer zou opzetten. Kleine kans dus dat ik dit aan vrienden zal aanbevelen…

02. Rijmtuimelaers
03. Ochtendnieuws
04. Auw