Anders Niemand EP

De EP bevat 5 tracks en dat is maar goed ook. Het opent met de track Ego, een track die begint met een slechte Within-Temptation-achtige intro, waarna Alien begint te rappen. Het is heel vervelend als je gewoon absoluut niet kan rappen en niemand van je vrienden dat tegen je zegt. Net zo sneu als die mensen die door hun ouders worden aangemoedigd om mee te doen aan een programma als Idols, maar geen noot kunnen halen. Generatie Purno is een track die waarschijnlijk de kritische blik van de formatie moet laten zien. Het nummer gaat over het doen van je eigen ding en het hebben van een eigen mening. Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste is dat onderwerp misschien wel vaker aangehaald in hiphop dan drugs, geld en vrouwen. Daarbij als je dan klinkt als een heel slecht aftreksel van Osdorp Posse, waar ik persoonlijk al geen 20 seconden naar kan luisteren, is het helemaal zaak je mond te houden.

De gehele EP bevat rijms van onder het niveau van Moordenaar van de OP, de stem van Alien is daarnaast gewoon weg irritant. Wanneer dit het geval is, hoop je dat de beats dan in ieder geval de moeite waard zijn, helaas is dit ook zeker niet zo. De drie overige tracks van het album kabbelen maar een beetje voort op hetzelfde niveau, en het is niet de moeite om daar nog verder over uit te wijden.
Het is onmogelijk om iets goeds te vinden op deze EP. Ik hoop dat ze veel plezier er in blijven hebben en gewoon blijven optreden in het plaatselijke buurthuis. Meer potentie heeft deze groep namelijk niet.

01. Ego
02. Generatie purno
03. Ik zie in