Bekend van: n.v.t.

Acteurs: n.v.t.

Extra’s DVD: –

Film uitgebracht in: 2004

Prijzen DVD: 13,95 euro

Verhaal:
Volg Thirstin Howl III door de straten van Brownsville met een camera en laat hem aan het woord over Lo Life, internet, Jay-Z en nog veel meer. Benieuwd wat voor soort Overlo’d je over je heen gaat krijgen?

Mijn Mening:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: er is niet echt een verhaal. Thirstin Howl wordt gevolgd in zijn leefomgeving en deze beelden worden afgewisseld met video’s of sketches van “The Lyricist Lounge Show”. Deze dvd is in vele opzichten simpel te noemen. Er zijn weinig keuzemogelijkheden en er zijn ook geen extra’s aanwezig waarmee je misschien nog meer te weten kan komen over Thirstin. Overlo’d begint met een opvallend en spannend verhaal over Polo wat trouwens later een trailer blijkt te zijn van een documentaire waar Thirstin Howl III mee bezig is. In deze docu staat LoLife centraal, een groep jongeren die rond 1988 een gang vormden waarbij het doel was zoveel mogelijk spullen van het merk Polo in hun bezit te krijgen. Na deze promo geeft Thirstin nog een lesje geschiedenis over LoLife en krijg je nog de nodige achtergrond info over je heen. De LoLife documentaire (Lo Lifes – the story of an American Dream) lijkt in ieder geval een zeer interessante productie te worden om naar uit te kijken.

Inmiddels ben je aangekomen bij het huis waar Thirstin woont en dan is het tijd voor de eerste clip getiteld “Love and Loyality pt 2”. De beat klinkt lekker, de clip is vrij standaard met veel LoLifes in beeld en Thirstin bewapend met skibril en paraplu laat je de hood zien. De clip en de track worden op den duur vrij langdradig dus op naar het volgende.
Waar het LoLife verhaal eerder stopte daar gaat Thristin fanatiek verder met het geven van achtergrond info. De info wordt afgewisseld met korte audio en live beelden van Thirstin. Het ziet er tot nu toe allemaal wel aardig uit maar echt opvallend in positieve zin is het allemaal niet. Op naar de volgende clip van de track ‘O.G. Stripez’ waar Thirstin zijn visie op de ontwikkeling van hiphop laat zien/horen. Aanbeland in de Polo mansion zoals Thirstin zijn eigen huis noemt, neemt hij je mee naar zijn eigen Polo collectie die indrukwekkend en tegelijk hilarisch te noemen is: zo zie je onder andere een luchtbed van Polo voorbij komen. De bijbehorende foto’s en uitleg mogen natuurlijk ook niet ontbreken.

De lijn van deze dvd mag zo onderhand wel duidelijk zijn. Simpel gezegd is LoLife de rooie draad en wordt dit verhaal af en toe onderbroken door een paar clips, acapella’s, twee fragmenten van Lyricyst Lounge en vertel Thirstin hoe hij te werk gaat en hoe hij hiphop tegenwoordig ziet. Op zich is het wel een aardige dvd maar is de inhoud nogal magertjes. Zeker als je je bedenkt dat Thirstin Howl III al heel wat jaartjes meedraait. Het is dan ook zeker een minpunt dat er nauwelijks live materiaal te zien is en dat de dvd eindigt met twee videoclips die je al eerder kon zien. Enig verschil is dat het hier de ‘clean versions’ betreft, totaal overbodig dus. Daar tegenover maken de twee clip versies (waaronder een animatie versie) van “Still Live With My Moms” wel weer een hoop goed. Uiteindelijk doet dit toch niks af aan de vrij magere dvd van Thirstin Howl III.

Geplaatst door bowie op 16 januari 2005