Maestro Mikel – Dadendrang 12inch

Titeltrack “Dadendrang” is geproduceerd door Snelle Jelle. Op deze straight up hiphop beat weet Meastro Mikel te preken over zijn skills en drive oftewel zijn dadendrang. Het refrein komt ietwat chaotisch over en is niet in samenhang met de flow van Maestro. Jammer, want dit is verder een degelijke track die met zijn snelle tempo en gevatte woordenbrei een interessant nummer oplevert met goed gekozen cuts van Snelle Jelle.

Lucky (Climax) levert zijn bijdrage bij de door Zaplin geproduceerde track “Hoe Het Is” waarbij ik zeer gecharmeerd ben van de beat. Perspectieven van de twee MC’s worden uitgespuwd en ondersteund door goed gevonden vergelijkingen. Deze rustgevende beat weet mij het meest te raken. Hierdoor wordt ik des te meer benieuwd naar “Horen en Zien” die ook geproduceerd is door Zaplin. En ja, ook hier komt de piano als meest belangrijk instrument terug. Persoonlijk bevalt deze track beter als de titeltrack, omdat Mikels stemgeluid naar mijn idee beter zijn chemie vind met deze beat. Snelle Jelle weet nogmaals met cuts van o.a. Opgezwolle het nummer goed op te vullen.

Een openbaring zijn de teksten van Maestro Mikel niet. Het is de mening van een hiphopliefhebber over hiphop. Meningen hierover kunnen verschillen maar Mikel weet het te verpakken met leuke punchlines. Muzikaal zit het zeker snor en het wachten is op het debuut album van deze hongerige MC. Deze 12inch laat je horen hoe Maestro Mikel bezig is met zijn muziek waardoor je uit de titel track kan opmaken dat we nog veel meer gaan horen in de toekomst!

Side A
1. Dadendrang
2. Dadendrang (instrumental)