Eminem/Xzibit/D12/Brainpower

Iedereen had het erover de meesten mensen wilden er heen het was zover. Eminem zou richting Nederland komen voor een Europese tour. In eerste instantie was het optreden binnen enkele dagen uitverkocht maar enkele dagen voor het optreden werd er bekend gemaakt dat er nog 800 extra kaarten verkrijgbaar waren.

Eminem zou dus bijgestaan met: D12, Outkast en Xzibit ahoy gaan rocken. Kon al moelijk geloven dat dit de line up zou zijn en ja hoor ik kreeg gelijk. Op zaterdagavond zou in paradiso bassline plaatsvinden met Xzibit en Outkast, Outkast was niet meer in Nederland omdat Big Boi opnieuw vader was geworden. Dus zo maken Amerikanen het toch weer waar om gewoon niet op te komen dagen terecht natuurlijk dat Big Boi bij z‘n pasgeboren kleine wil zijn maar ja het blijft natuurlijk wel weer zeer toevallig. Het werd uiteindelijk een drama in paradiso maar hierover kun je alles lezen op: theboombap.nl. en art12.com Ik vond het wel een domper dat Outkast niet kwam opdagen maar ja.. al snel werd bekendgemaakt dat Brainpower ipv Outkast zou optreden in Ahoy dus gelukkig toch nog een vervangende act.

Rond een uur of half 8 liepen we in de stromende regen richting Ahoy we zagen 2 vet lange rijen staan en dachten eigenlijk dat de tmf awards hier vanavond plaats zouden vinden maar ik zag aan me kaartje dat Eminem hier vandaag echt zou gaan optreden. AL snel bleek dat die rijen voor de ahoy op de tribune plaatsen sloegen we lachten een stel mensen uit en we sloten aan in de rij van ongeveer 15 mensen die ook arena plaatsen hadden. We waren vrij snel binnen incl. me fotocam. Snel richting die associale hal gelopen want damn wat was deze zaal groot de hele zaal was al volgelopen dus we stonden vrijwel achteraan. Rond een uur of 8 kwam Branipower samen met Dj TLM en 2tall het podium opdraven om een mini show van dat achteraf bleek een kwartier neer te zetten was niet echt bijzonder verder. Daarna was het tijd voor een pauze en wacke pauze muziek ik voelde me niet echt thuis in ahoy dit kwam mede door de tmf generatie die volop aanwezig was deze mensen hadden waarschijnlijk niet goed in hun agenda gekeken want de tmf awards zijn volgens mij pas over een aantal niet boeiende weken.
Daarna kwam eindelijk Xzibit het podium op en het zou een aardig vet optreden worden helaas was dit ook weer een zeer kort optreden van ongeveer een half uur maar de sfeer zat er goed in na een aantal nummers Van X to the Z ( X en Paparazi) waren we een stuk dichter bij het podium gekomen maar onze verdere doorgang werd ons ontnomen door dranghekken!!! ja drankghekken belachelijk gewoon. Schijnbaar was ahoy in 2 staan vakken verdeeld ik weet niet of dit te maken had met die 800 extra kaarten maar als dit waar is zou het echt belachelijk zijn. Wij hadden vanaf "day one" kaarten en diegene die op het laatste moment kaarten halen hadden betere plaatsen FOK DAT!!! we hebben die avond meerdere pogingen ondernomen om over die hekken heen te klimmen en de beveiliging te omzeilen en zo voor het podium te kunnen komen om te partyen, jammer genoeg was die shit te vergeefs Xzibit had wel een dope show neergezet maar nogmaals het had allemaal wat langer mogen duren.
Toen werd de 3e pauze ingelast en weer werd er geen phatte muziek gedraait maar werd het beperkt tot populaire r&b. Toen was het eindelijk zover de lichten gingen uit en op de 3 grote video schermen begon een film te draaien in "nightvison stylo" het had verdomd veel weg van "the blairwitch project" het ging over 2 fans van eminem die in ze huis gingen inbreken en dat op tape wilde vastleggen je zag dus hoe ze het huis van eminem binnen drongen, daarna gaat ieder ze eigen weg in het huis van Slim en loopt de ene een kamer binnen die helemaal ondergeschreven staat met: marshall matters en andere lugubere teksten op dat moment hoort die gast ze homie schreeuwen dus rent hij de trap naar beneden (uhm waar hebben we dat eerder gezien?) om te kijken wat er aan de hand is. Aangekomen in de kamer waar hij het geluid vandaan hoorde komen ziet ie ze homie staan, vastgebonden en wel en op hetzelfde moment springt marshall matters jawel.. met zijn kettingzaag op hem af. Op datzelfde moment (in de zaal) gaan de lichten aan en springt eminem met ze kettingzaag en een "jason" masker het podium op. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van deze originele en vette intro het was goed te zien dat het publiek in ahoy heel erg verdeeld was op de tribunes zat iedereen op ze aars en om me heen stonden een aantal mensen een beetje plichtmatig met hun handjes te zwaaien.. sjit ik haat dat soort dingen het werd weer snel duidelijk dat hiphop partys gewoon niet dope zijn in grote zalen zoals ahoy. <p>Eminem startte heel erg fanatiek en na een intro kwamen de leden van D12 vanachter het decor vandaan en ze kickte het nummer: I’ll shit on you een aantal delen van het publiek bouncte lekker op en neer. De show om het optreden heen was vrij dope en het geluid was ook vrij goed vooral de decoratie was heel vet en orgineel. Eminem deed een aantal nummers samen met D12 verder geen bijzondere nummers vooral het bekendere werk werd gedaan. Wel was het weer opvallend en erg grappig dat Eminem en D12 : SUP? Amsterdam!!! aan het roepen waren de velen Rotterdammers konden dat niet waarderen en begonnen te "boo’en" maar goed ik dwaal af en dat is nooit positief.. ahum<p>het optreden werd nog een keer onderbroken door een cartoon over Eminem hierin werd Ma$e op een dope wijze gedist en dat konden de meesten hoofden wel waarderen. Eminem en D12 brachten samen de nieuwe single van D12 ten gehore en ik kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was. De commerciliteit werd nog een dope wijze de kop ingedrukt en gelukkig kon de aanwezige nog even laten zien dat hij ook aanwezig was want veel liet hij niet van zich horen. Eminem vroeg aan de dj hoe hij heette en op dat moment zette de dj tot 3x toe "my name is.." in en 3x werd diezelfde dj onderbroken door eminem dat hij het verneukte daarna zette de dj een of andere plaat op van nsync en deden Eminem en D12 een leuk dansje hehe maar die shit zag er dope uit het viel op dat het publiek om mij heen: meisjes van 15,16,17 jaar dat niet konden waarderen. Ik vertelde hun nogmaals dat dit niet de tmf awards waren maar ze wilden het niet begrijpen geloof ik. Het absolute dieptepunt van de avond was het nummer "stan" alle biches in die zaal dachten dat ze dito waren en schreeuwden mee damn!! ook viel me oog nog op een spandoek: Eminem i love you!!! tja.. ik kon het niet meer volgen en wat voor een crazy world ik was beland. De muziekale prestaties waren vet positief maar het was toch echt ahoy en het publiek die voor een ongenaam gevoel zorgde echt een smet op deze avond. De party die om 2000 uur begon eindigde om 2330 en hell yeah het regende nog steeds.

Waar had Eminem het over???

-De media in het algemeen (dat ze hem alleen maar in een negatief daglicht willen zetten)
-Zijn rechtzaak (dat ie daar niets over mocht zeggen maar ja hehe)