Het Canadese hiphopduo Dream Warriors (King Lou en Capital Q) bestaat sinds 1988 en bracht in '91 het goed ontvangen debuut And Now The Legacy Begins uit waarvan wereldwijd 800.000 exemplaren over de toonbanken vlogen. De single My Definition Of A Boombastic Jazz Style (herinnert u zich deze nog, nog, nog, nog?) zette de band op de kaart en er volgde een tour door Europa, Amerika, Canada en het Verre Oosten. Opvolgers Subliminal Simulation ('95) en The Master Plan ('96) waren minder succesvol en het leek erop dat de jazzrap-formule van Dream Warriors was uitgewerkt.

Het vierde album The Legacy Continues start moeizaam met het richting 2-step neigende Dream Dream Warriors en als de sobere beat in Unstoppable ook niet ‘je van het’ is, blijft het aftasten geblazen. Vacation maakt duidelijk dat King Lou en Capital Q nog steeds aardig kunnen rappen, maar wel vrij toegankelijk en blij klinken. Dream Warriors past ook zonder moeite in het Native Tongue-hiphoprijtje bij De La Soul, Jungle Brothers en A Tribe Called Quest, zij het dat hun hiphop Engelser klinkt.

Opvallend is het mooie, vredige Mistaken Earth 4 Heaven met zacht fluwelen raps, goede zang, fijne geluidseffecten, pakkende gitaarlicks en een lekkere boombap-beat. Het drum & bass-uitstapje in Armed Conflict is redelijk, beter zijn sterke tracks als Dream War Thang, It’s Comical en Warrior’s Drum (met Cubaanse zang en percussie van Papo). Minder zijn het flauwe Who Said I Can’t Keep Up (Part 2) en de totaal overbodige remix van hun hit My Definition Of A Boombastic Jazz Style.

Hoogtepunt is het prachtige Road Of Many Signs met een belangrijke gastrol voor het Engelse Herbaliser. Dope raps, coole beat, aangename for real-vibe. De richting die Dream Warriors op wil is niet altijd duidelijk waardoor de echte hiphopfans sneller zullen afhaken. En hoewel The Legacy Continues zeker een leuke plaat is, staan er teveel middelmatige nummers op die te weinig ballen hebben.

01. Dream Dream Warriors
02. Unstoppable
03. Vacation