DJ Whoo Kid Presents Obie Trice – Bar Shots

De tape begint goed met de “Cry Now” remix. Niet alleen Obie maar ook Kuniva, Bobby Creekwater, Cashis en Stat Quo zijn hierop te horen. Vooral Obie zelf en Cashis komen sterk voor de dag op de pompende track. “There They Go” geproduceerd door en met Eminem is een dope track waarop Em eindelijk weer eens als vanouds klinkt. Heerlijke flow. Debutant Big Herc die ook op deze track meedoet klinkt enorm als Xzibit, maar is niet zo goed als X to the Z zelf. Alchemist levert met “Divine Intervention” een leuke bijdrage. Minimale drums met een soort jaren ’80 soundtrack-sample zorgen voor een aardige track, maar we zijn beter gewend van de producer uit Beverly Hills.

“My Life” met een sample van Minnie Ripperton is veel te droog geproduceerd. De sample op zich is heel dope, maar komt niet echt uit de verf vanwege de sound. Obie doet op deze track erg denken aan Jay Z anno “The Blueprint”. Sowieso heeft Obie niet echt een uitgesproken eigen stijl. Op “You Could Be Slain” klinkt hij weer net als Eminem. “Jamaican Girl” is weer een duidelijke poging om de Neptunes naar de kroon te steken. Soort van clubbanger die niet echt bangt eigenlijk.

Obie Trice is een zeer behoorlijke MC, maar heeft eigenlijk pech dat hij in deze tijd MC is. Dit is immers het tijdperk van “voor elk wat wils”-albums en als je dan zoals hij al niet echt uitblinkt in originaliteit kom je al snel uit op een eenheidsworst-plaat. Om eerlijk te zijn is “Bar Shots” dat ook. Geen slechte mixtape hoor, maar geen enkele echte track of rhyme waarvan je zegt: “Damn!” Gewoon een doorsnee plaat van een MC met potentie maar weinig richting.

01. Eminem – Fuck Obie Skit
02. Obie Trice feat. Kuniva, Bobby Creekwater, Cashis and Stat Quo – Cry Now (remix)
03. There They Go