DJ Lovesupreme – Mindbenders

De ambitieuze DJ Lovesupreme residerend in ons koude kikkerlandje is vooralsnog meer bekend als DJ in de patronaat of bij andere hiphop party’s. Mede uit onvrede voor de played-out muziek die je op sommige party’s hoort dropt Lovesupreme nu de mixtape “Mindbenders”. Hierop worden party tracks afgewisseld met underground hiphop tracks met een grimmige sfeer met als doel te laten zien dat deze combinatie wel degelijk goed te doen is.

Zoals de tracklist al aangeeft staan er een leuke nummers op het menu. De tape begint met een kleine introductie waarna meteen Dudley Perkins er in wordt gegooid. Opmerkelijk is het party gehalte van deze kant van de tape. Met Jaylib en Andre 3000 wordt die sfeer voortgezet die de rest van de 30 minuten aanwezig blijft. De nummers worden goed aan elkaar gemixt en de exclusieve freestyles vormen een goede aanvulling doordat deze afwisseling even die variatie terugbrengt en je toch blijft boeien door de dingen die gespit worden in de freestyles. Het opvallendste nummer is wat perfect aansluit op de Freestyle sessie is “Choir Practice” met J-Zone, J-Ro & King Tee. Hierop worden drie beats met elk 1 uitzonderlijke verse gedropt.
Na een instrumental dat voor deze kant van de tape als outtro dient switchen we naar kant b om daar door ‘Bert en Ernie’ aangekondigd op humoristische wijze verder gaan met de tape. Procryptix zorgt voor een onwennig begin op deze kant van de tape, maar dat wordt bij de Freestyle van Prince Paul, Horrorcity & Jean Grae helemaal rechtgezet. Deze exclusive is zeker de moeite waard waarop de verse van Jean het neusje van de zalm is! Je merkt meteen dat Lovesupreme zich op de B kant van de tape zich meer stort op de hedendaagse underground hiphop waar die achterliggende boodschap weer in terug te vinden is. Met tracks van Viktor Vaughn, Beans en Madvillain wordt er voor variatie gezorgd door de Nederlandse hiphop van Opgezwolle en Duvel Duvel erin te mixen. Vooral de overgang van de Duvel Duvel track “3000” naar de track van Dr. Octagon “3000” is erg creatief en goed gevonden.

Je merkt dat Mindbenders met de hand en op ambachtelijke wijze is samengesteld en je een blik geeft van de hedendaagse producten in de hiphop. Afgewisseld met enkele Classics en dope cuts & scratches levert Lovesupreme een originele tape die abstract en puur hiphop is. Ook leuk is het oog voor de Nederlandse acts op de tape zoals de Track Addicts, Opgezwolle, Duvel Duvel en Rick D. Een zeer variërende tape is het resultaat die je o.a. kan vinden bij Fatbeats in A’dam en de Plaatboef in Haarlem.

Meer info: DJ_LOVESUPREME@yahoo.com

Side A
01. Dudley Perkins – Lords Prayer