Defbeats Volume 7

Tegenwoordig lijkt het wel of iedere DJ met mixtapes aankomt zetten vooral als je naar de states kijkt, en wat kom je dan tegen op een dergelijke cd? Nou veelal stuit je op de bekendere artiesten als Nas, Busta Rhymes etc. Veeleisend dat ik ben check ik mixtapes alleen om in aanraking te komen met nieuwe MC’s en exclusive ish. Na het beijken van de tracklist van Defbeats Volume 7 kom ik snel tot de conclusie dat er veel onbekende tracks op staan dat is dan al een groot plus punt. De cd bevat 30 tracks en deze tracks zijn verdeelt in twee helften de ene helft is gevuld met tracks door DJ DBS en de andere helft doet DJ Special O ze ding. Het DBS gedeelte loopt lekker in elkaar over en een vervelende track is er bijna niet te vinden weinig op aan te merken. De tweede helft die Special O bezet begint met een roffe Mexicaans stem die aangeeft dat ik op het Special O gedeelte ben beland en ook Special O gebruikt alleen maar rauwe hiphopnummers in zijn stuk alleen gaat dit gepaard met veel cuts en andere tricks en dat is in het gedeelte van DBS niet het geval maar het feit wil dan wel dat DBS meer een party DJ is en Special O kan ook op turntable-gebied goed uit de voeten. Eigenlijk spreken alle tracks op deze cd mij aan en zijn er weinig minpunten te ontdekken deze cd luistert gewoon erg lekker weg. Ik vind het wel erg jammer dat alleen de Lingwistikz met een track vertegenwoordigd zijn want, dit was een mooie mogelijkheid geweest om nog wat andere dope mc’s uit Den Haag en omstreken te laten representen.

DBS Side
01. Ret Lines-Intro
02. Slum Village-Get Life