B-boy Championships

Dutch Bboy Championships in een vol Nighttown met breakers uit het hele land. Het break event van het jaar of niet?

Om 1600 uur zouden de NL kampioenschappen breaken plaats vinden daar aangekomen rond dat tijdstip, waren we blij verrast dat er zoveel peeps aanwezig waren het was echt druk. Ik schatte zo ongeveer dat er 600 mensen aanwezig waren. De DJ draaide lekkere party tracks en ik geloof dat er op 4 verschillende plekken en tegelijkertijd gebreakt werd echt een dope gezicht no doubt.. De eerste wedstrijden zouden plaatsvinden in de categorie tot 14 jaar er werd 2 on 2 gebreakt. Alle mensen hadden zich rondom de mooie mat. Verzameld en de battles konden beginnen. De jury bestaande uit internationale breakers zouden beslissen wie er door zouden mogen gaan naar de volgende ronde. De regels werden nog even kort uitgelegd. Die B-boy kids hadden vette skills dat was wel duidelijk het werd echt hot toen de teams uit Enschede en Tilburg tegenover mekaar stonden. Het publiek hypte bij iedere move van Enschede en het leek er ook op dat Enschede naar de volgende ronde zou gaan maar de jury besloot anders en Tilburg ging door. Enschede pakte de uitschakeling niet echt positief op en de nodige middelvingers waren te zien en een deel van het publiek liet zich ook horen.

De wedstrijden gingen gewoon verder en uiteindelijk was er dan de finale van tot 14 jaar : Den Haag vs Breda en hier ontliepen de bboys mekaar niet zoveel dus een “one breaker, one move” zou de uitkomst brengen, Den Haag begon en hoe al het publiek hypte als een gek en Breda kon dit niet overtreffen. Alle b-boys tot 14 werden bij elkaar gehaald en daar werd bekend gemaakt dat Den Haag had gewonnen en terecht! De boys uit Enschede (Ricardo en Justin) die eerder op de dag nog boos waren weggelopen deden nog een “one break one move” en het publiek veerde op. Dan was het tijd voor de breakers tot en met 18 jaar ook hier zaten bijna alleen maar goede breakers tussen dus het was eigenlijk alleen maar showtime. Hier ging de finale tussen: Tilburg vs. Glanerburg en Glanerburg won weer , Djoko en Ricardo die vorig jaar op dit zelfde evenement de winnaars waren bij de categorie tot 14 wonnen nu tot en met 18, wederom terecht naar mijn mening.

Na een korte pauze zouden de Spotrunnaz (ZWE) een korte show gaan doen het publiek had er jammer genoeg niet echt oren naar terwijl het gewoon een goed optreden was maar ja dat had er natuurlijk ook mede mee te maken dat er nog steeds volop gebreakt werd in de zaal. Hierna zouden de voorronde van de battle of the year (benelux) plaatsvinden: Ilusionary Rockaz, Rocking Nation en Got Skillz gingen het tegen mekaar opnemen. En hierbij sprong Ilusionary Rockaz er toch uit. En als hoogtepunt van de avond namen alle breakers gesplitst in 2 groepen het tegenmekaar op inc. Juryleden en die shit was echt mad dope!! Nighttown bleef maar juichen en dat zou nog doorgaan tot een uur of 12.

special thx to Tyrone.

Fixture
Hoogtepunt: De battle tussen “alles en iedereen”