reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
ViciousOne
Vicious One

http://www.fifa09.ea.com/nl

Na de eerste screenshots zijn nu ook de eerste videobeelden ingame online.

Dit ziet er echt heel erg goed uit. Speleranimaties nog beter, ook die van de scheidsrechter zijn duidelijk verbeterd. Stadion nog realistischer, graskleur niet meer zo super fel groen als in 2008 en het belangrijkste: de gameplay ziet er echt super uit. Bal ligt nog steeds los, aanname van spelers is nog realistischer…

Hier de 2 filmpjes:

http://www.insidegamer.nl/pc/fifa09/nieuws/2175…

PES kan alvast inpakken.

2 Aug ’08 – 13:21
Yid
Yid

gisteren een fifa 08 toernooitje op de PS3 en die heeft toch een aantal bugs hoor zal mij benieuwen what up met fifa09 want die

keepers zijn veel te traag met uitkomen en reageren traag als ze een bal loslaten

speltempo ligt sowieso te laag vind ik

wanneer moet die uitkomen?

2 Aug ’08 – 13:23
ViciousOne
Vicious One

3e kwartaal (oktober ong). Tja, die arcade stijl waarin alles vliegensvlug ging hebben ze overboord gezet. Dat zie je ook weer in deze filmpjes weer terug.

Echter voor de gevorde footie speler is het nog steeds goed mogelijk om een strak tempo te onderhouden. Deze gasten bakker er zogezegd geen hout van.

2 Aug ’08 – 13:32
Yid
Yid

Ik zie bijster weinig veranderingen nog steeds heel erg houterig allemaal over PES heb ik ook alleen nog maar slechte verhalen gehoord dus het zou best wel eens kunnen dat ik dit jaar helemaal geen footie game ga aanschaffen

2 Aug ’08 – 13:33
ViciousOne
Vicious One

Jezus Yid, niet zo pessimistisch. Check eens de animaties van de spelers als ze off the bal zijn.

Ik ben ook zeer benieuwd naar PES 2009, maar zoals ik vanuit de screenshots kon afleiden is er iig grafisch heel weinig veranderd (waar de game toch zwaar op de schop moest gaan)

Verder vind ik dit soort beelden gewoon steeds meer raakvlakken met een full HD wedstrijd op je tv krijgen. Moeilijk scoren of niet, langzamer spelpijl of niet… ’t word gewoon zwaar realistisch.

2 Aug ’08 – 13:38
Yid
Yid

Jezus Yid, niet zo pessimistisch. Check eens de animaties van de spelers als ze off the bal zijn. Ik ben ook zeer benieuwd naar PES 2009, maar zoals ik vanuit de screenshots kon afleiden is er iig grafisch heel weinig veranderd (waar de game toch zwaar op de schop moest gaan) Verder vind ik dit soort beelden gewoon steeds meer raakvlakken met een full HD wedstrijd op je tv krijgen. Moeilijk scoren of niet, langzamer spelpijl of niet… ’t word gewoon zwaar realistisch.

Ik wil veel meer controle over de spelers hebben en dat is zeer beperkt bij alle fifa games tot nu toe. PES op Wii komt erg in de buurt je bepaalt de complete looplijnen and all that. Maar ja nu komt de nieuwe PES voor de Wii pas in de lente dus dat gaat niet boeien

Fifa is de shit qua licenties en gamemodes maar die gameplay is nog steeds niet optimaal, blijft raar.

2 Aug ’08 – 14:03
Bruin
Ludo Anders

Ik deel Yid zijn visie, als PES 2009 niet tof is dan laat maar. Fifa kan me nog steeds niet bekoren.

2 Aug ’08 – 16:09
The Biz
The Biz

Als dit speelt als Ek 2008 game ben ik erg blij.

Waar ik het meest van onder de ndruk ben zijn de spelers zinder bal, die de diepte opzoeken. Op een gegeven moment zie je zelfs van Persie zijn voor zich uit wijzen van “geef voor”.

We zullen zien wie de dopeste game heeft dit jaar. Maar Konami moet echt wonders verrichten wil het een toffe game uitbrengen vergeleken met de bagger van PES08.

3 Aug ’08 – 13:08
Nappie
Nappie

Ik ben jaren lang FIFA addict geweest maar de laatste jaren toch overgestapt op PES.
Nu moet ik wel zeggen dat de gameplay van UEFA Euro 2008 ZWAAR okee is, dus dat schept weer verwachtingen voor de nieuwe FIFA….

Time will tell…

3 Aug ’08 – 14:51
ViciousOne
Vicious One

GC: Demo FIFA 09 op 11 september (X360, PS3, PC)

Nieuws | 20 augustus 2008–Deze morgen kon je al naar de actievolle debuuttrailer van FIFA 09 kijken. Heb je door die beelden zin gekregen om de game te spelen, dan kun je uitkijken naar 11 september, want dan komt de speelbare demo op zowel Xbox Live als PlayStation Network. Een dagje later verschijnt de demo ook voor de PC.

Dat geeft je dus een kleine maand de tijd om de game te proberen alvorens Electronic Arts haar nieuwste voetbalgame op 2 oktober in de rekken legt. Wat de inhoud van de demo zal zijn, is nog niet bekend, maar afgaande op de voorgaande demo’s voorspellen we een treffen tussen enkele Europese topclubs waarvan je dan één helft kunt spelen.

http://www.insidegamer.nl/pc/fifa09/videos/8284

20 Aug ’08 – 19:56
Christov
Christov

de laatste fifa die ik gedaan heb was fifa 99 volgens men….

20 Aug ’08 – 23:15
Shameless
Shameless

Zo op ’t eerste gezicht ziet de game er grafisch zwaar top uit… al vraag ik me af of ’t wel zo lekker speelt… ’t ziet er heel knullig uit, niet echt “voetbal”, maard at zou ook kunnen liggen aan de heftig zuigende speelstijl van de 2 peeps die hier tegen elkaar spelen…

PES blijft voor mij nog steeds dé footiegame, alleen vind ik ’t jammer dat ze grafisch zo ver achter lopen op fifa…

nog ff een sidenote: waarom heerscht 2k-games op alle vlakken over FIFA (NBA,NHL) en brengen ze geen footiegame uit? 2K laat op alle vlakken zien dat ze sport begrijpen, maar ik zou ze wel eens een footiegame willen zien maken…

24 Aug ’08 – 12:39
The Biz
The Biz

http://nl.youtube.com/watch?v=4B0HxlSUdME&eurl=…://www.fifasoccerblog.com/

Klinkt echt dik.

27 Aug ’08 – 17:08
ViciousOne
Vicious One

Ziekelijk. Sommige zaken had ik ook nog nergens gelezen of gezien.

10 vs 10 online met 20 Hijs mensen lol…

27 Aug ’08 – 20:39
Yid
Yid

ja klinkt gruwelijk maar eerst maar eens afwachten hoe de gameplay is daar gaat het utieindelijk toch om

27 Aug ’08 – 21:44
elastiekje
elastiekje

ik hoop dat je op de wii de “pes-besturing” kan uitzetten. fifa 08 wordt hier nog altijd gespeeld. en hopen dat ze de arena eruit hebben gehaald!

28 Aug ’08 – 16:49
ViciousOne
Vicious One

Nog steeds geen demo voor de PS3 online…

Wel al voor XBOX en PC. PES demo sowieso uitgesteld.

11 Sep ’08 – 18:12
Yid
Yid

Nog steeds geen demo voor de PS3 online…Wel al voor XBOX en PC. PES demo sowieso uitgesteld.

echt klote

11 Sep ’08 – 18:34
Derico
Derico

Ik wacht nog steeds op een voetbalspel met een zaalvoetbal mode

11 Sep ’08 – 18:58
Yid
Yid

Ik wacht nog steeds op een voetbalspel met een zaalvoetbal mode

dat had de oude fifa toch

11 Sep ’08 – 19:09
Derico
Derico

yepz…

FIFA rtwc 98 om precies te zijn

11 Sep ’08 – 19:13
Yid
Yid

Unfortunately, a minor technical problem has caused a delay to today’s PLAYSTATION Store for PS3 release of new content. Currently, we anticipate that the new Store content will be available tomorrow (Friday) morning.

11 Sep ’08 – 22:07
Yid
Yid

heb maar een Amerikaanse account aangemaakt en daar staat ie wel al.. dus ben nu aan het downen

12 Sep ’08 – 09:54
The Biz
The Biz

Ben toch niet zo onder de indruk. Het ziet er allemaal wel gelikt uit maar ik heb het gevoel dat er een korte pauze is tussen het invoeren van commands en het werkelijk bewegen van je speler.

12 Sep ’08 – 11:09
Yid
Yid

heb nu 2 potjes gespeeld qua graphics weinig vernieuwing tov vorig jaar vind ik. Pluspunten tot nu toe vind ik de slidings, duels en de steekballen die beter zijn dan 08.

volgende week maar eens PES demo afwachten want damn hun hebben de champions league licentie en dat zag er gruwelijk uit!

Ik dacht dat PES helemaal niets zou worden maar ik wacht toch nog even die demo af

12 Sep ’08 – 11:20
Yid
Yid

metaforisch gezien is PES de vaste vriendin die al jaren je ontbijtje op bed brengt en FIFA is de hoer die je vriendin probeert na te doen maar erg sletterig in bed is, wat ook fijn is.
ga zelf maar kijken wat je fijner vindt.

mooie vergelijking hehe

12 Sep ’08 – 11:44
ViciousOne
Vicious One

Heb nu ongeveer 20 potjes gespeeld en kan alleen maar concluderen dat dit een topgame is geworden. Na het eerste potje dacht ik nog m’n Fifa 2008 schijf in m’n PS3 te hebben laten zitten, maar naarmate je meer speelt ontdek je de echte veranderingen.

En die zitten met name in de gameplay:

-Kopduels zijn nu echt magnifiek uitgewerkt. Je springt niet meer recht omhoog, maar kunt ook nog van een meter van je tegenstander het luchtduel aangaan, incl zwiepende armen. Timing is echt cruciaal en dat zorgt zowel bij lopende situaties als standaardsituaties voor veel meer variatie;
-Zelfde geld voor losse ballen waar je om kunt bikkelen met je tegenstander. Met een ultiem uitgstoken been/sliding incl. trap kun je nog prachtige vervolgacties maken;
-Loopacties van spelers zijn beter uitgewerkt. Je ziet het (zoals vooraf al werd aangekondigd) aan spelers die vragen om de bal met opgestoken arm;
-Balcontrole is beter uitgewerkt. Speel maar eens een bal over de hele richting een medespeler zonder tegenstander in de buurt. Je kunt een bal dood op je borst leggen (mits genoeg techniek vd betreffende speler), koppen, aannemen in directe voortgangsactie, uit de lucht proberen te passen, grof aannemen (echter heeft de tegenstander dan meer kans de bal te pakken)
-Fysiek is er meer onderscheid. Kopsterke spelers winnen meer duels. Lichte mannetjes zijn ietsje sneller maar hebben minder duelkracht in een duel om de bal;
-Meer animaties betekent dat veel spelers ook echt hun real life ‘swung’ hebben. Vergelijk Ronaldinho maar eens met Van Nistelrooy. Het grove van Van Nistelrooy in aannames, balbehandeling e.d. en het fijne gedetailleerde controlespel van Dinho.

Grafisch:

-Ze hebben met name veel tijd gestoken in de spelers. Het zijn niet meer van die bezwete zombies waar het water van het voorhoofd afgutste zoals in 2008. Meer detail (zowel fysiek, als in kleding/schoeisel e.d.) Ook meer gezichten die goed zijn uitgewerkt. Loopjes die verschillen.
-Wat ik echt nog min vond waren de supporters op de tribune. Nu hebben ze ook wel een kutstadion in de demo gestopt. Old Trafford ofzo zal die supportanimaties ietwat compenseren, maar dat behoeft nog wel wat werk voor de toekomst.

Al met al zoveel meer variatie qua gameplay, dat je eigenlijk niet meer om deze titel heen kunt. Lastig genoeg om ook online veel verschil te kunnen maken zonder dat je 1,2,3 standaard bugs kan ontdekken. Met de snelheid vd EA servers zat het in 2008 ook goed, dus dat word erg vet. Zeker met de extra opties (clanvorming voor Be A Pro etc.)

12 Sep ’08 – 21:45
The Biz
The Biz

Pfff…

13 Sep ’08 – 01:22
ViciousOne
Vicious One

Dayum, ze hoeven Fifa Street ook niet meer apart uit te brengen dit jaar!

13 Sep ’08 – 17:59
Yid
Yid

als ik 1 ding wel niet onder de knie krijg zijn het die moves van fifa.. ben benieuwd of het anders gaat zijn in 09

13 Sep ’08 – 18:23