Brigadier, ciph barker, Dja, Fremdkunstler, ecko, Bigbaas, StezoOnTheOne, NLS, Monn-E, Jurian, Kotshoer, Kutjong, Larixk, Loki, mafkees, Nielsonwheels, onefourone collective, Overgewicht, pavlove, Profound, ProZak, Rikers, Rusp, 0RuSt76, SalariS, Scraffitio, thecratedigger, wojoo, Yid, Yo-Riz, Zorgvlied-Zuid
Goed nieuws voor de PlayStation 3 gamerts, want Pro Evolution Soccer 2008 zal eerst uitkomen voor Sony’s console. Pas daarna zal hij verschijnen voor de Xbox360, PC, PS2, PSP en de Nintendo DS. Wanneer het nieuwste deel van de beste footie ooit gemaakt zal uitkomen is nog niet vrij gegeven, maar dat het net zoals vorig jaar ongeveer rond de seizoensstart zal liggen is het meest waarschijnlijk. De game zal vooral op het gebied van AI een enorme boost krijgen door het Teamvision systeem: “The movement of players off the ball, coupled with the total control given to the player, creates the closest simulation of real football to date. We really hope everyone enjoys our evolution. I promise it will be worth the wait.” Ik kan in ieder geval niét meer wachten!
Update: Ze komen allemaal tegelijk uit.
![]()
Ziet dr uit alsof ze echt grote veranderingen hebben doorgevoerd, ziet er slick uit. Maarja, ik speel nog steeds 5 op de Xbox, dus wat weet ik drvan
Gruweljik!!!shirtje trekken ook als optie king shit!!! can’t wait!
gaan we allemaal als robben spelen.
Wat is PES toch een king game he.. ik ontdek nog steeds nieuwe dingen in PES6
Heb je nou al ontdekt, hoe je moet scoren?
Maaruh over PES 2008, dope dat hij op PS2 nog uitkomt. Maar de vraag is dan wel, zal hij op de ps2 ook echt vernieuwend worden. Natuurlijk veel minder dan op de next gens, maarjah die kosten weer wat, vooral ps3.
Wat is PES toch een king game he.. ik ontdek nog steeds nieuwe dingen in PES6Heb je nou al ontdekt, hoe je moet scoren?Maaruh over PES 2008, dope dat hij op PS2 nog uitkomt. Maar de vraag is dan wel, zal hij op de ps2 ook echt vernieuwend worden. Natuurlijk veel minder dan op de next gens, maarjah die kosten weer wat, vooral ps3.
hahhah gast teer je nou nog steeds op die geflateerde overwinningen?
kom maar online met je muil ![]()
Vind ’t trouwens een bar slechte zaak dat ze de game ook op de platformen met minder potentieel, zoals de ps2, uitbrengen. Dit beperkt het ontwikkelingsteam toch weer in hun mogelijkheden…. het kan dus nog veel gruwelijker worden als ze de ps2 eindelijk is laten vallen….. wtf wil sony nou eigenlijk? Dat mensen een ps3 kopen of dat iedereen dat niet doet, omdat ze consolesellers als deze en andere nieuwe games toch wel op de ps2 kunnen spelen…. microsoft heeft de xbox, slim als ze zijn, allang laten vallen… dit draagt zeker bij aan hun verkoopcijfers….
Vind ’t trouwens een bar slechte zaak dat ze de game ook op de platformen met minder potentieel, zoals de ps2, uitbrengen. Dit beperkt het ontwikkelingsteam toch weer in hun mogelijkheden…. het kan dus nog veel gruwelijker worden als ze de ps2 eindelijk is laten vallen….. wtf wil sony nou eigenlijk? Dat mensen een ps3 kopen of dat iedereen dat niet doet, omdat ze consolesellers als deze en andere nieuwe games toch wel op de ps2 kunnen spelen…. microsoft heeft de xbox, slim als ze zijn, allang laten vallen… dit draagt zeker bij aan hun verkoopcijfers….
Je moet natuurlijk wel nagaan dat de meeste gasten die PES spelen, dat op de PS2 doen. En vele PES’ers, waaronder ik, hebben nog geen next gen apparaat. Voor mij is dit dus een zege, totdat ik eindelijk me 360 ga inslaan. Het wordt misschien niet zo dope (Dat weten we pas als we het in onse klauwen hebben) als de PS3 of whatever, maar ik ben erg blij dat Konami de trouwe, blutte fans de keus geeft om te upgraden, of nog een jaartje op onze stoffige ps2’s een balletje te kicken.
Ja dat is waar, al vind ik ’t gewoon jammer dat we nu dus weer niet het volledig potentieel van een game kunnen ervaren…
en dat baseer je waarop? alleen op het feit dat de game ook op de ps2 komt?
aan de screens te zien is het allemaal redelijk aan de next-gen kant.. gezichts uitdrukkingen, nog meer dynamiek in de overtredingen en de graphics zijn ook niet aan de lage kant..nee ik denk dat het wel goed gaat komen met deze game
en word, daarnaast vind ik dat konami een verplichting heeft aan de die-hard fans om ze (wat andere developers wel doen, ubisoft en microsoft anyone?) vrij in hun keus te laten, en vrij in hun keus betekend niet vrij in de keus van 2/3 next-gen consoles, maar ook blijven bij waar je bent
daarnaast boeie, het is een footy. wie geeft er dan uberhaupt een fak om graphics, zolang de gameplay weer verbeterd ben ik allang blij.
Nieuwe features!
–3 Buttons combination to press for a dive.
–Very difficult to dive, because the referee’s often give you the yellow card.
–Gameplay and Passing faster.
–Shooting is better/harder.
–No difference between PC/Xbox 360/PS3 version.
–Licenses for Fenerbace and Sao Paulo.
–No Black screen after fouls.
–Player profiles with stats.
hehe op zich wel vet dat je swalbes kan maken maar aan de andere is het ook vet irritant maar ja PES is het meest realitisch dus dan houdt dit er ook bij!
Swalbes is een beetje jammer vind ik. Deze functie gaat leiden tot menig wurgincident met controllers vrees ik. Dan kan je net zo goed invoeren dat scheidsrechters soms verkeerde partij ingooi geven enz, wel realistisch, maar denk niet dat het er leuker op wordt.
Pro Evolution Soccer 2008 verschijnt in herfst
Konami Digital Entertainment GmbH heeft bekend gemaakt dat PES 2008 zal uitkomen in de herfst van 2007.
De nieuwste versie van de Pro Evolution Soccer serie, waarvan wereldwijd al miljoenen exemplaren verkocht zijn, komt uit op PLAYSTATION®3, Xbox 360, PC-DVD, PlayStation®2, PSP® (PlayStation®Portable) en Nintendo DS, en leent zich goed als hét voetbal spel voor elke console.
Belangrijk element bij PES 2008 is het `Artificial Intelligence (AI)’ systeem, genaamd Teamvision. Teamvision past zich aan aan de individuele stijl van de speler, iets wat PES 2008 uniek maakt. Zodanig kan het systeem nieuwe tactieken ontwikkelen om aanvallen op te bouwen en specifieke bewegingen te maken in de counters. Daarnaast zal elke wedstrijd meer dan ooit dicht bij het realisme komen met tactische, maar zeer vloeiende bewegingen.
De Pro Evolution Soccer serie staat bekend om zijn vloeiende, realistische gameplay. Naast dat, richt de nieuwste versie zich op de implementatie van Teamvision met belangrijke vernieuwingen. Zoals bij elke editie sinds 1996, staat de bal geheel afzonderlijk van de spelers, en wordt de timing van het schot volledig bepaald door de speler zelf. Met de nieuwe ‘Al’ kunnen spelers de verdedigers het veld achterin zo veel mogelijk dicht laten zetten en pogingen op het doel blokkeren. Ook kunnen zeer nauwkeurige passes gegeven worden, waarbij spelers alle vrije ruimte kunnen gebruiken om de bal te spelen. De balcontrole die de spelers hebben tijdens het lopen met de bal, is ook verbeterd en er is een aantal vernieuwde subtiele bewegingen bijgekomen om verdedigers te passerem en verre passes te geven.
In samenwerking met het Teamvision systeem is elk aspect van Pro Evolution Soccer 2008 tot in detail uitgewerkt en ge-finetuned om zo een evenwichtig, strategisch en bovenal hoogwaardig spel te creeren. Instellingen zijn verbeterd, waardoor spelers bijvoorbeeld volledige controle hebben over het aantal spelers en de positie van de muur. Ook kunnen spelers met behulp van extra opties gebruik maken van de kracht van specifieke talenten binnen het team.
Het spel zal voor de eerste keer verschijnen op PLAYSTATION®3 en komt voor het tweede jaar uit op Xbox 360. Deze, en de PC-DVD ‘Next Generation’ versies van Pro Evolution Soccer 2008 zijn uitgebreid met zeer verfijnde, sensationele elementen. Speler specificaties zijn uitgebreid naar ongelooflijk hoge levels waarbij zelfs gezichtsuitdrukkingen levensecht zijn. Alle ‘Next Gen’ versies profiteren van een uitgebreide Edit Mode, waardor spelers hun PES ervaring kunnen personaliseren.
“We hebben ons uitgebreid gebogen over wat de Pro Evolution Soccer serie zo populair maakt, en wat we nu verder willen bereiken,” aldus Shingo ‘Seabass’ Takatsuka, ontwikkelaar van de serie en producent van PES 2008. “Met het nieuwe Teamvision AI systeem, zijn we ervan overtuigd dat we de game naar een nieuw level hebben gebracht. Door de bewegingen van de spelers in combinatie de totale spelcontrole die spelers hebben, ontstaat de meest realistische simulatie van echt voetbal ooit. We hopen dat iedereen zal gaan genieten van onze ‘evolution’. Ik beloof dat het het wachten waard is.”
![]()
dan is alleen nog de vraag moet je de PS3 aanschaffen omdat het lijkt dat PES daar nog doper op is of is PES ook ill op de PS2 ![]()
ik vind die beelden er helemaal niet zo next-gen uitzien…of het moet de wii versie zijn want die is grafisch maar net wat sterker dan de ouwe generatie. En verder is het bijna standaard zo dat als er een nieuwe console uitkomt dat de aandacht meer naar die versie gaat…dus ik vrees dat de PS3 versie wel een stuk vetter wordt dan de PS2 versie (die wordt waarschijnijk gewoon snel gepoort)
Als je PES 6 nog niet op de xbox 360 gespeeld hebt, denk je dat het niet nex gen kan zijn…. maar zelfs pes 6 op de 360 is al vele malen mooier dan op de ps2, laat staan wat deze nieuwe titel gaat brengen…
en per defenitie zal de nieuwe pes beter zijn op de nex gen consoles, maar als je nog helemaal happy bent met je ps2 en de grapics die deze uitpoept, zie ik niet in waarom je een nieuwe console zou kopen…
overigens zou ik never nooit de ps3 halen… ’t enige coole spel wat daarop exclusive uitkomt is little big planet en dat noem ik geen console seller… op de 360 zijn zo veel meer en vettere games te krijgen…
overigens hebben 360 bezitters dalijk bij gta4 ook een streepje voor, via downloadable content…
Wat haat ik ‘t altijd dat konami nooit een website voor deze spellen maakt voordat ze zijn gereleased…. kan bijna niet wachten, m’n 360 + HDtv+ loungebank zijn helemaal ready voor de opvolger van de beste footy game ever!
Preview Pes 2008 op Gamert, klinkt goed!!!
Misschien vragen jullie je wel eens af wat de Gamert-redactieleden spelen. Nu hebben we Verdi, die maandenlang naar Nintendo games uitkijkt, om tegenwoordig 9 van de 10 keer teleurgesteld z’n Ds of Wiimote weg te sodemieteren. En dan zijn er Kobra en ik. Ook wel Pro en Evolution genoemd. Want dat spelen wij, Pro Evolution, de hele dag, de hele week, het hele jaar. Je kunt je de hartkloppingen dan ook voorstellen toen uit een mooi envelopje van Konami plots een Pro Evolution Soccer 2008 dvdtje tevoorschijn kwam…
Uitgekiend als we zijn, hadden we al snel een Xbox360 versie te pakken. Hoe ziet ie eruit? Hoe speelt ie? Wat kunnen we allemaal? Hoe werkt het shirtje trekken? Rustig jongens! Laten we beginnen bij het belangrijkste, voetbal!
Want om eerlijk te zijn heb ik geen seconde Master Leauge gespeeld. Ik heb niet getraind, geen transfers gedaan of ook maar een andere mode dan Exhibition gespeeld. Want we willen weten hoe het voelt, hoe het speelt en of het wéér verbeterd is ten opzichte van z’n briljante voorgangers.
Nu is het zo dat je normaal gesproken een potje of 10 nodig hebt bij een nieuwe Pro om in te komen. Voor het eerst in de geschiedenis van de serie is dat dit keer absoluut niet zo en dat wil wat zeggen. Alles is in de strijd gegooid om het allemaal sneller, vloeiender en toegankelijker te maken. Schrik niet van de vergelijking, maar de eerlijkheid gebiedt de zeggen dat het op dat gebied wat meer richting FIFA is gegaan. Zoals ik zei, schrik niet, want de pure tactiek en het realisme van deze sport blijken gemoedelijk hand in hand het veld te betreden met de voorgenoemde toegankelijkheid.
Kijken we naar de grote verschillen, dan was het de wendbaarheid en loopcontrole die ik over m’n spelers had. Ze lijken, in tegenstelling tot Pro Evo 6, veel gemakkelijker te kunnen draaien, alsof er nu volledige vrijheid is in plaats van een vast aantal draaipunten. Die vrijheid komt ook terug in de controle die je hebt als de speler niet aan de bal is. Zo zul je niet meer altijd strak op een bal afrennen (als je niet wilt) en kun je heerlijk je loopduels uitvechten zo vlak voor het arriveren van die ene perfecte pass.
Nog een grote verandering (én pluspunt), is het raakvlak van de bal. In voorgaande delen moest je vlak langs een bal lopen of in de buurt van, om ‘m te onderscheppen. Voeten, hoofden en benen dicht in de buurt van een schot zorgden vaak al voor een blok.
Dit keer is dat raakvlak nog anders geworden, haast enkel en alleen om de bal heen. De verdediging krijgt het met al die wendbare mannetjes dus moeilijk, aangezien precisie meer dan ooit een vereiste is. Bereken je tackles nauwkeurig, loop precies goed tegen de bal of zorg ervoor dat je tijdig aan de noodrem grijpt; voor je het weet hangt de bal namelijk in het net.
De subtiele dingetjes die in dit deel zijn ingevoerd zijn ook weer om van te smullen. De manier waarop een snelle vrije trap, dit keer écht zonder onderbreking, genomen kan worden. Een speler die na een tackle even z’n sokken optrekt voor ie opstaat. Wachten op de scheids bij een vrije trap tot ie op z’n fluitje blaast. Het rijtje gaat maar door en dat kan ik ook nog wel even, maar zoveel willen jullie vast niet lezen.
In al z’n heerlijkheid heerscht de nieuwe PES optimaal. Ook door de schoten en passes, want man, man, man, je kunt ze meer dan ooit met gevoel precies zo geven als je wil. Veel minder van die te korte kudt passes dus, of die schoten die bizar ver over gaan. Vooruit, nog één lekkermakertje dan, schoten uit de draai gaan ook als een goedgeoliede trein heerlijk het net in…
Er zit teveel moois in om op te noemen, dus houden we het voorlopig in deze preview maar even op bovenstaande grote veranderingen. In het nadeel van de nieuwe Pro valt hoogstens te zeggen dat de keepers er soms nogal überdomme acties (vooral in positiebepaling) op nahouden. De Japanners een beetje kennende zal dit echter wel goed aangepast worden in de uiteindelijke versie. In een preview volgende maand wijden we nog meer uit over andere nieuwigheden in Pro Evolution 2008.
Owja, deze game ziet er grafisch ook nog best wel aardig uit, maar op die informatie zit de échte Pro Evo-speler vast niet te wachten…
Ik heb Fifa 2008 Next Gen op de Playstation 3 gezien en die shit is echt GRUWELIJK, ook qua gameplay. Qua graphics mag je PES niet eens Next Gen noemen. Aangezien nu toch bekend wordt dat PES ook op de Playstation 3 verschijnt wordt het wellicht aantrekkelijk om rond de kerst een PS3 aan te schaffen. Ze hadden echt de plank misgeslagen als ie daar niet op was verschenen. PS 2 is echt foeilelijk.
Damn dat klinkt goed allemaal!!! kan echt niet wachten gewoon graphics zijn leuk maar iedereen die PES speelt doet dit vor de gameplay en dat zal fifa nooit bereiken gewoon..
Man, man, man….net ff wat filmpjes gechecked op Youtube die afkomstig zijn van Leipzig Expo 2007, en het ziet er weer uit om te smullen.
Vette nieuwe skills. Ben echt heel benieuwd.