Brigadier, ciph barker, DeeF, Derico, Dja, Fremdkunstler, ecko, Bigbaas, StezoOnTheOne, NLS, Monn-E, Jurian, Kotshoer, Kutjong, Larixk, Loki, mafkees, Nielsonwheels, onefourone collective, Overgewicht, pavlove, Profound, ProZak, RaRa, Rikers, Rusp, 0RuSt76, SalariS, Scraffitio, thecratedigger, wojoo, Yid, Yo-Riz, Zorgvlied-Zuid
Ik ben altijd bij vinyl gebleven omdat ik dat qua controle gewoon het relaxed vind maar heb nu toch de gok genomen en het is ff een stap terug qua scratchen maar ik ga es kijken hoe lang ik het uit hou met die speeltjes. De kaossmixer is in ieder geval errug leuk!
Nog meer mensen die cd’s gebruiken?
Ja lijkt me qua scratchen wel wat priegelen met die kleine CD schijfjes.
Filmpje ziet er tof uit. Opzich best gave effecten in die mixer, alleen wordt het mij snel een beetje te futuristisch ofzo.
Maar jij hebt aardig wat gear inmiddels of valt dat mee?
Mwa, ik heb meer gitaren als dj gear maar heb nu 2x pdx2000 en een djm707 als vinyl set en 2x reloop rmp2 en korg km-202 voor ceedees.
heb een sl-dz1200 d,r bij , omdat dingen vaker op cd dan vinyl uitgebracht worden .
daarnaast hek twee 1210,s+ een djm 909 nadeel van de sl–dz1200 is dat de scratch digitaliseerd….
gebruik daarom vaker m,n gewone decks en de dz 1200 meer voor tricks & freaky shit .
leuk nummer, maar net zo ignorant als mensen die alleen nikes dragen. ‘t is 2008, al je favoriete old skool dj’s draaien inmiddels ook al op serato of scratch.
@ buurman: is die djm909 onlangs in prijs gezakt ofzo? Ik zie die mixer opeens overal opduiken terwijl die toch al een paar jaar uit is.
He Dunic wat kost die Kaossmixer? Ziet eruit als een goeie alternatief voor de iets te dure, doch extreem dope, Pioneer 909…
@ buurman: is die djm909 onlangs in prijs gezakt ofzo? Ik zie die mixer opeens overal opduiken terwijl die toch al een paar jaar uit is.
vast wel . nieuwprijs was toen 1500 eurie (heb ,m voor 1100 ,nieuw)
maar denk dat je nog steeds stevig tot de beurs moet.
Serato lijkt me ook echt dope om te hebben. Overal beetje je eigen beats/track draaien enzo. ![]()
Is alleen wel weer een hele investering.
Ooh, en trouwens een woord naar:
leuk nummer, maar net zo ignorant als mensen die alleen nikes dragen. ‘t is 2008, al je favoriete old skool dj’s draaien inmiddels ook al op serato of scratch.
He Dunic wat kost die Kaossmixer? Ziet eruit als een goeie alternatief voor de iets te dure, doch extreem dope, Pioneer 909…
ja ik heb de effecten op een 909 toen gezien tijdens die scratch perverts tour… was wel mad ziek hoor plusone op de cuts en dan die effecten activeren met het voetpedaal… maargoed, die korgmixer is dan 4x zo goedkoper. Ik had 289 betaald bij bax-shop.nl. maar de faders houden het niet lang vol voor heavy turntablism werk vermoed ik. Ze voelen echt heel cheap aan. Ik ga binnenkort es kijken of ik m’n Penny en giles fader erin kan zetten, dan issie kickaars.
leuk nummer, maar net zo ignorant als mensen die alleen nikes dragen. ‘t is 2008, al je favoriete old skool dj’s draaien inmiddels ook al op serato of scratch.Hoor je mij over Serato of Scratch Live? Nee dus. Is totaal wat anders dan draaien met CD’s…
serato = mp3 = digitaal = cd. en draaitafels of cd-spelers, de manier van mixen blijft hetzelfde nietwaar? zat cdspelers laten zich inmiddels net als een draaitafel bedienen dus je point ontgaat me even of gaat het hier over ’’vinyl heeft de potentie beter te klinken als een cd" ?
of

ieder ze ding maar cd’s is helemaal kaka…serato of iets kan ik me nog wat bij voorstellen maar dan moet je geen gare mp3’s draaien
Dat dus.![]()
![]()
of
![]()
![]()
ieder ze ding maar cd’s is helemaal kaka…serato of iets kan ik me nog wat bij voorstellen maar dan moet je geen gare mp3’s draaien
als je op (hiphop) party,s met cd,s spint ben je wack bezig .
voor het echte werk gebruik je vinyl.
Mij maakt het niet zoveel uit wat voor apparatuur je gebruikt …. als je maar dikke cuts en woeste mixen zet.
Heb een paar dagen geleden de Numark HDX aangeschaft en dat blijft in mijn optiek toch de meeste vinyl voelende/reagerende CD scratcher
Heb een paar dagen geleden de Numark HDX aangeschaft en dat blijft in mijn optiek toch de meeste vinyl voelende/reagerende CD scratcher
dat is toch dat ding wat Dave ook heeft?
Dave heeft een CDX… net als wij overigens.
De HDX is de ge-upgrade versie daarvan met 80 gig harde schijf.

cool, maar is deze zonder kinderziektes? die cdx heb ik van zowel native als kypski destijds gehoord dat er behoorlijk wat bugs in zitten en volgens mij hebben dflex z’n exemplaren ook wel eens voor moeilijkheden gezorgd
Tot nu toe zonder kinderziektes… maar voor zowel de CDX als de HDX geldt firmware updaten… je kan op de Numark site gewoon de nieuwste firmware downloaden en die shit is niet voor niets gemaakt.
Bij onze ‘band’ CDX hadden we in het begin ook paar rare kleine dingetjes maar nadat we hem ge-update hebben was er niets aan de hand.
Verder geld voor zowel de numark gear als alle andere gear dat cheapheid wordt beloondt… m.a.w. als je gaat werken met bekraste aldi CD-r’s dan vraag je om problemen.
Gewoon verbatim gebruiken en als je cd’s bekrast zijn gewoon opnieuw branden.
zag laatst bij Nikes in de studio die zwarte Denon dingen staan, volgens mij heeft 013 die ook….die zijn ook wel nice
wat kost zon numark of denon ding nou? zit draan te denken om dr een bij te halen om mee te scratchen over een tijdje
dus in feite is native gewoon een prutser. muhaha
eej swa, ik weet waar jouw huis woont…
maareeh, nappie heeft deels gelijk. Ik gebruik wel altijd goede cd’tjes, dat scheelt. rommel van de bruna ofzo lezen ze amper, maar afgezien daarvan: het feit dat mijn linkeruitgang constant stoort heeft niks met updaten oid te maken. op termijn worden ze sowieso een stuk trager met inlezen enzo. wat dat betreft zijn ze gewoon een stuk minder hufterproof dan cdj’s bijvoorbeeld, qua geluidskwaliteit ook overigens. qua interface is het gewoon veruit de fijnste cd-speler om te scratchen.
@christov: bij 013 hebben ze alleen cdj’s voor zover ik weet (psvr de 1200 onder de cd-spelers). die denon’s scratchen heel aardig, heb ik ook zitten overwegen. nadeel is dat ze een snaaraandrijving hebben en ze zijn qua menu/opties dusdanig uitgebreid dat ze wat onoverzichtelijk zijn, maar daar valt wel mee te dealen lijkt me. die denons (de goeie, want ze hebben ook cheape versies) heb je wel voor een eurootje of 400/500 2e hands. numark cdx hetzelfde verhaal. pioneers zijn een stuk duurder, maar die kun je dan weer wel tegen de muur gooien en onderkotsen zonder dat ze ermee ophouden…
als je op (hiphop) party,s met cd,s spint ben je wack bezig .voor het echte werk gebruik je vinyl.
gewoon niet (meer) mee eens. het gaat nog altijd om de juiste platenkeuzes en de keuze NL-talig is bv echt miniem op vinyl.
das alleen maar positief, als ik op een feestje sta hoef ik in principe geen dingen van NL bodem te horen behalve de acts die optreden.