Brasco, Brigadier, de koe is dik en wit, DaveHunter, Def Enter, Eppo, Fizzle, FL, geniuz, Goudvis, Heaps, Monn-E, JPK, Jurian, Carlos, Krimi, Kutjong, LastDisciple, Lepricon, listig, livio, Loki, lostsun, Murph, Nielsonwheels, Nikkita, 013HIPHOP, Perpet, RaRa, RebelNo1, Rik, Scraffitio, Shelter, SpoorlooZ, SunTzu, Tfoe, DJ Tkillah, Tystar, UrbanSound, warhead, zombified
Ik zie net tot mijn grote verbazing in de folder van Media Markt zoetermeer dat ze daar vinyl verkopen !
In de folder zie je bv Stevie Wonder, Amy Winehouse, U2, Nirvana, Duffy en Michael Jackson maar maybe ????
damn yo, ik ga echt niet cratediggen naast een nieuw getrouwde koppel die hun eerste koffie-apparaat kopen…..
Bij de Saturn in Tilburg hebben ze het ook.
Maar verder als The Beatles, Michael Jackson, Curtis Mayfield komt het niet.
Dus als je met maybe bedoelt dat ze ook hiphop klassiekers gaan verkopen, denk ik het niet.
Beastie Boys stond hier wel toen trouwens geloof ik.
die amy winehouse plaat is boeiender en beter geproduceerd en beter afgemixt dan alle hiphopreleases die sindsdien zijn uitgebracht en misschien ook nog wel een paar jaar der voor, dus toch maar es langs de Saturn dan
Ha, ik snap Media Markt niet helemaal. Verkopen ze van die usb platenspelers ‘voor mensen die hun collectie willen digitaliseren’….vervolgens gaan ze vinyl verkopen aan mensen met zo’n usb geval. Die mensen kunnen dan toch veel beter de cd kopen ipv vinyl te rocken op zo’n crappy platenspelertje?
Bovendien, 22 euro voor die Pink Floyd is een boel geld. Ook die Eagles, Meatloaf en Bruce kun je beter bij de lokale platenboer kopen als je ze al wilt hebben ![]()
Die van Amy is wel een leuke koop. Meest favo album van de afgelopen jaren idd.
Zie geen vinyl bij de vestiging in Utrecht.
Het is dat vinyl aan een opmars bezig is, het is hip om analoog te zijn in een digitaal tijdperk! Ik kan dat eerlijk gezegd alleen maar toejuichen!
ik keek laatst naar een lp-speler bij de mediamarkt en ze waren er voor zo’n 100 euro. ik zag op de zijkant ook een usb-aansluiting zitten, waarvoor is dat? en kan je er beetje mee scratchen enzo, hoe komt er geluid uit?
@ Elastiekje: Met de usb unit die mijn pa heeft kun je alles behalve scratchen…dus ik denk het niet. Geluid werkt hetzelfde als een usb-geluidskaart…comp ziet het gewoon als een lijn in (bendien moet je pc aan zijn om platen te kunnen luisteren).
als het goed is kan je de usb platenspeler ook aan je stero aansluiten, heb ik tenminste wel,gewoon de usb in je pc en dan het andere kabeltje aan de stero, dan hoef je pc niet aan te staan als je de platen wil luisteren,de stereo moet dan natuulijk wel aan staan als je wil luisteren
What’s next? Paard-en-wagen bij de autodealer? De rede waarom veel platen vroeger zo goed klonken heeft niets met de techniek te maken, maar omdat er nog geen loudness compressie op werd toegepast. Ik vrees dat al die nieuwe pressings van vinyl het zelfde probleem hebben. Natuurlijk snappen niet alle nostalgische lui dat en zijn er nog echt van onder de indruk dat het beter klinkt. Doe mij maar een goed gemasterde cd.
Die LP’s bij de mediamarkt zijn volgens mij van die audiofielen LP’s. LP’s klinken/klonken doper omdat het frequentiespectrum smaller is als bij cd’s..vandaar dat vinyl mastering een iets andere aangelegenheid is dan cd mastering. Maarja, als een mix al niet ill from the get go is…dan kan een zwart stukje plastic ook niet veel helpen.
is damn hip yo
zo’n yup die een 15K sounsdystem koopt heeft gehoord dat LP’s beter klinken als de mp3s die hij normaal op zn peperdure dolbysurround pompt
zwaar interessant op de verjaardag gek
waarom denk je dat de SACD (super audio CD) is ontwikkeld? omdat platen gewoonweg een breder en dynamischer geluid als de standaard CD geven. Heeft niks met opname of mixen te maken (natuurlijk wel wat) maar is gewoon een feit. Met een invalidekar kan je ook niet 120 rijden…oftewel de CD heeft een beperkter bereik als een plaat.
Hip of niet, goeie zaak dat Media Markt die shit verkoopt. Just to prove the people wrong who said vinyl will be gone soon…
Bij de Plato is inmiddels ook ruimte vrij gemaakt voor vinyl. Gisteren nog Ultramagnatic MC’s–Critical Beatdown opgepikt!
ik keek laatst naar een lp-speler bij de mediamarkt en ze waren er voor zo’n 100 euro. ik zag op de zijkant ook een usb-aansluiting zitten, waarvoor is dat? en kan je er beetje mee scratchen enzo, hoe komt er geluid uit?
kun je direct opnemen op je pc via usb. of je dr mee scratchen kunt heeft niet zo veel met usb te maken, maar meer of t direct dirve heeft