alexmarvel, bleek, de koe is dik en wit, Christov, Cyrus, Marvin, Paul Peters, pee, Scraffitio
ik ben namelijk benieuwd naar de algemene opvatting over de turntablist in het grote (Nederlandse) plaatje, wat doen zij, wie zijn zij, wat betekenen zij? Alle definities zijn welkom.
Een dj, die naast het naadloos plaatjes in elkaar overlopen, ook de kunst van het beatjuggelen en scratchen verstaat. En dan boeit het verder niet of hij wel of niet de tjirp of dubbele flare oid kan.
iemand die met 2 bestaande tracks een geheel nieuwe track maakt.
+ iemand die erop los freakt met z,n deck,
dit is de puurste form van dj-ing!
gasten als, tiesto, en shit zijn geen dj,s (wat hun doen kan elke gek)
die mensen op de radio zijn helemaal erg , dat die zichzelf dj durven te noemen.
Is Tiesto geen deejay … ?! …. respect naar alle grote mix-deejays all over the world! .. voor de rest eens met de definitie van RARA … die nigga weet tenminste waarover hij het heeft!
gasten als, tiesto, en shit zijn geen dj,s
tuurlijk is dat wel een DJ…maar meer ook niet (behalve producer dan) en de vraag was hier wat is een turntablist en dat zijn gasten als tiësto zeker niet.
Excuses voor de felle reactie. Ik vind wel dat het mixen zwaar onderwaardeerd wordt. Èn dat een “turntablist” ook goed zou moeten kunnen mixen … maar dat is mijn mening,
daar ben ik het mee eens…ik vind mixen de basis van een turntablist. als je niet kan mixen mag je je nog geen eens een dj noemen, laat staan een turntablist.
Niet helemaal mee eens. Iemand die puur en alleen scratchtracks maakt, maar verder geen platen draait, vind ik wel een turntablist. Een dj en een turntablist zijn niet hetzelfde. Dat is denk ik een belangrijk punt. Een dj is niet per se een turntablist, maar kan er wel een zijn en andersom. Een dj en een turntablist zijn twee verschillende dingen, maar kennen door het gebruik van hetzelfde instrument en de daarmee samenhangende vervlochten geschiedenis een grote overlap.
Een turntablist is iemand die cd spelers heeft met daarop zo’n effect knopje. Tijdens het mixen drukt een turntablist op een knopje waardoor je whooooooessshhhhhgggggggwwhhhaaaaaaa hoort en dan begint een nieuw liedje. De betere turntblists hebben een apart kastje naast hun cd speler/ laptop staan waarmee je pistoolschoten, sirenes of hun eigen naam door de tracks kan gooien. Dit wordt bij voorkeur op een irritant moment gedaan of aan t eind van een nummer zodat de turntablist op zijn gemak op ‘play’ kan drukken om het volgende mp3’tje te starten. Turntablist releasen wekelijks mixtapes. Door hedendaagse technieken zoals het hierboven beschreven kastje duurt het langer om zo’n tape te luisteren als het maken ervan.
iemand die met 2 bestaande tracks een geheel nieuwe track maakt.+ iemand die erop los freakt met z,n deck,dit is de puurste form van dj-ing! gasten als, tiesto, en shit zijn geen dj,s (wat hun doen kan elke gek)die mensen op de radio zijn helemaal erg , dat die zichzelf dj durven te noemen.
hahhaha
iemand die met 2 bestaande tracks een geheel nieuwe track maakt.+ iemand die erop los freakt met z,n deck,dit is de puurste form van dj-ing! gasten als, tiesto, en shit zijn geen dj,s (wat hun doen kan elke gek)die mensen op de radio zijn helemaal erg , dat die zichzelf dj durven te noemen.hahhaha
Vind die van Sonar grappiger….
Voor de rest sluit ik mij aan bij Tobi…