reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
DNSone
DNS

Whaddup! turntablists!

Stichting Habek, DJ Mseize & DJ DNS presenteren:

Wax and the City 2008

Het is weer aan! Vrijdag 25 April 2008 gaat het weer los in Ekko te Utrecht met een nieuwe formule. We gaan all out met die turntable shit!
We openen de avond met de battle; Elke deelnemer laat één routine zien van drie minuten, de jury bepaald welke twee de beste zijn, deze droppen in de finale nog één routine van vijf minuten. Na de battle komt er een uitgebreid programma met turntable legends en een dikke afterparty maar de info daarover komt nog.

Je kunt kiezen of je op een Vestax of een Technics turntable werkt. We kijken nog even wat we met de mixers doen. Het prijzenpakket, de jury en andere zaken worden nog uitgewerkt. In de tweede helft van februari hoor je hier meer over.

Inschrijven kan vanaf nu tot en met 18 april via triplehill@gmail.com

Peace,

DJ Mseize, DJ DNS

27 Jan ’08 – 22:24
Yid
Yid

dope!

27 Jan ’08 – 23:54
RHOST
RHOST

Cool.
Bij mij staat ’ie alvast in de agenda.

De voorgaande twee edities kon ik niet bij zijn omdat ik in het buitenland was… Maar de goede verhalen van toen beloven ook een hoop moois voor nu!
Ik ben ook benieuwd wie die turntable legends zullen zijn… (PS: Een maand eerder staan dj shadow en cut chemist in paradiso.)

28 Jan ’08 – 19:05
Milton
milton

Yep ….. erg dope …. goede dingen worden gedaan in de hollandse turntable-scene!! …jawel! ….. mocht je twijfelen om es aan een dj-battle mee te doen dan is dit een goede mogelijkheid om es kenneis te maken met dat hele gebattle ….. gemoedelijk sfeertje en goede organisatie …. wat wil je nog meer …. ik heb de afgelopen keren meegedaan en ik heb me goed vermaakt ….jawel!

2 Feb ’08 – 19:18
Mseize
Mseize

Ho ’s ,

ik zie dat mijn kindje leeft en groeit, dopeness! Maar om het dan echt uptoedeet te houden effe dit!

We droppen die batlle; tien turntablist droppen een routine van 3 minuten, de beste twee gaan door naar de finale, zover weinig nieuws. De jury bestaat uit Optimus, Vindictiv, Fourth Element en Smooth Cee. (dit jaar ook een dope hoofdpijs, no shit)

Nieuw dit jaar:

Showcases van de legends uit de old school! Deze heads komen laten zie waar het heen gaat met turntablism.

Broky B
Irie
Yodaw & Setiono
Digheads (MAce, Vindictiv, Optimus)
Sniper
Waxflowers (Fourth Element, Smooth Cee)
Daze & DNS

Dat wil je niet missen toch?!

Niet overtuigd? nog een rede dan maar….

Opa’s hoekie:
De echt oude heads, die velen van ons voor gingen op turntable gebied, DNA (Urban Dance Squad) en Dizz (Shit’s Bangin’) spinnen het vinyl old school stijl in het cafe.

Yo ik zeg het je, voor 8 ekkies heb je een te Roffe avond (incl afterparty tot vier uur) en ben je weer helemaal bij op turntablegebied.

Check je daar en uh…..

Habek

www.habek.nu
www.triple-hill.hyves.nl
www.myspace.com/djmseize

27 Feb ’08 – 09:47
Mseize
Mseize

Ho ‘s ,ik zie dat mijn kindje leeft en groeit, dopeness! Maar om het dan echt uptoedeet te houden effe dit!We droppen die batlle; tien turntablist droppen een routine van 3 minuten, de beste twee gaan door naar de finale, zover weinig nieuws. De jury bestaat uit Optimus, Vindictiv, Fourth Element en Smooth Cee. (dit jaar ook een dope hoofdpijs, no shit)Nieuw dit jaar:Showcases van de legends uit de old school! Deze heads komen laten zie waar het heen gaat met turntablism.Broky BIrieYodaw & SetionoDigheads (Mace, Vindictiv, Optimus)SniperWaxflowers (Fourth Element, Smooth Cee)Daze & DNSDat wil je niet missen toch?!Niet overtuigd? nog een rede dan maar….Opa’s hoekie: De echt oude heads, die velen van ons voor gingen op turntable gebied, DNA (Urban Dance Squad) en Dizz (Shit’s Bangin’) spinnen het vinyl old school stijl in het cafe.Yo ik zeg het je, voor 8 ekkies heb je een te Roffe avond (incl afterparty tot vier uur) en ben je weer helemaal bij op turntablegebied. Check je daar en uh…..Habekwww.habek.nuwww.triple-hill.hyves.nlwww.myspace…

27 Feb ’08 – 09:48
Yid
Yid

27 Feb ’08 – 10:29
Mseize
Mseize

Habek presenteert ism Shit is Bangin’ de derde editie van het turntable-event Wax and the City

De turntable-scène in Nederland heeft het moeilijk de laatste jaren. In Nederland wordt turntablism onderbelicht in vergelijking met de elementen MC en B-Boy. Dit terwijl er op zolderkamertjes en in kelderstudio’s door heel het land volop wordt gescratcht en gejuggled door cats die maar al te graag hun routines droppen voor de crowd. Habek brengt turntablism terug waar het thuis hoort: op Utregs Rofste podium tijdens een avond die geheel in het teken staat van de DJ en de Turntablist.

Tien turntablists gaan Rof doen in de battle. In de voorronde dropt elke cat een routine van drie minuten. De twee beste cats gaan in de finale head to head strijden met twee sessies van drie minuten. De jury bestaande uit Fourth Element, Smooth Cee, Optimus, en Vindictiv zal bepalen wie *King of the Hill 2008 *wordt.

Na de battle worden er zeven showcases gepresenteerd door:
Yodaw & Setiono, Irie, Broky B, The Digheads, Daze & DNS, Waxflowers en Sniper. Deze turntable-legends laten zien hoe zij na hun battle-periode hun artform verder hebben ontwikkeld en hoe ze het tegenwoordig toepassen als solo artiest, in teamverband, met visuals of met andere ille shits.

In het hoekje *‘Opa draait’ *komen heren van weleer, die reeds in een ver verleden Rof deden op de decks, een oogje in het zeil houden. De opa’s onder de DJ’s: DNA (Urban Dance Squad) en *Dizz *(Shit is Bangin’) zullen daar hun favoriete tunes droppen.

Wax and the City zou geen Habek avond zijn zonder de gebruikelijke Open Mic. Na de showcases starten de turntable-legends een jamsessie, hier kunnen de MC’s Roffe freestyles droppen.

Deze turntable-special wordt afgesloten met een party verzorgd door DJ’s EZD (Shit is Bangin’) en Mseize (Rof!). De avond wordt gepresenteerd door de legendary Rof! host Pax.

Bemuurde weerd WZ 3 Utrecht 030 2317457
Datum: 25 april 2008
Showtime: 20.30
Damage: € 8,–
Info/ inschrijven: triplehill@gmail.com

Wat je sowieso moet checken: !www.habek.nu www.shitisbangin.com! www.ekko.nl !

24 Mar ’08 – 09:45
Yid
Yid

Vanavond en in de building! niet slapen op dit.

25 Apr ’08 – 11:23
Tobi
Tobi

Dan zie ik je vanavond jow!

25 Apr ’08 – 12:45
rara
RaRa

oe spannend

25 Apr ’08 – 12:47
Zino
Z!ño

Aan!

Vanavond present…

25 Apr ’08 – 12:59
MistaSweet
MistaSweet

vanavond de puurheid maar es proeven daaro

25 Apr ’08 – 13:13
Zino
Z!ño

Question…
Nicky moet vanavond die shizzle doen voor haar stage!
Kan er iemand haar vanavond uitleggen wat turntablisme betekent?!
Sweet?!

25 Apr ’08 – 14:48
bleek
bleek

Question…Nicky moet vanavond die shizzle doen voor haar stage!Kan er iemand haar vanavond uitleggen wat turntablisme betekent?

daar is al een topic over op hijs

25 Apr ’08 – 15:50
Zino
Z!ño

Shit!
Alsof ik dat zelf niet weet…

Het gaat erom dat iemand het haar zelf uitlegd vanavond!
dus

25 Apr ’08 – 18:48
Yid
Yid

Shit! Alsof ik dat zelf niet weet…Het gaat erom dat iemand het haar zelf uitlegd vanavond!dus

waarom uitleggen het staat in die topic toch uitgelegd

25 Apr ’08 – 18:53
warhead
warhead

Ik denk dat ze een soundbite nodig heeft, of een echte quote.

25 Apr ’08 – 20:03
smk
buurman

kut vanaaf? nix geregeld. 1 ding ga ik zeker checken: DMC ! 14 JUNIE.

25 Apr ’08 – 20:56
Yid
Yid

was echt heel dope big up aan de orga

Belgie toch weer met de prijs ervandoor maar dat was zeker wel terecht.

dope dat dit terugkerend is!

26 Apr ’08 – 11:26
Zino
Z!ño

Tnx voor the evening!
Origineel en fokking dope!

Wat wil je in de randstad?!
Utrecht is aan!

26 Apr ’08 – 13:43
29 Apr ’08 – 18:16
Milton
milton

Yeah … de avond was zwaar dope! …. volgende keer heel fucking scratchend nederland richting Utrecht … jawel!

1 May ’08 – 16:57
1 May ’08 – 17:15
MistaSweet
MistaSweet

waar blijven die foto’s zino???

1 May ’08 – 17:53
Zino
Z!ño

Shit…
Check het filmpje en dan zie je de foto’s ;D

Maar…
Ik wil ze best wel droppen, maar weet eigenlijk niet hoe :S

1 May ’08 – 17:59
DJMace
Fremdkunstler

Zeker een coole avond. Moet vaker, ook in Brabant!

6 May ’08 – 11:00