reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
DBS
DBS

Er is mij (en op het forum) al een aantal vragen gesteld over welke draaitafel je nou moet kopen met welke naalden en mixer.

Ik heb zelf onderstaande setup en ben er erg tevreden over.

2x Technics SL1210 mkII

2x Shure m44-7

1x Vestax 05 Pro II

1x Technics RP-DJ1210E-S

2x Slipmat

18 Aug ’06 – 20:07
DuniC
van hip naar...
ja die speling, ik heb destijds mijn pt2100's spelingvrij laten maken, en dj native de zijne niet. Je kon wel wat verschil merken als je de toon arm in je hand had, maar qua stabiliteit/performance hebben we bij beide niet veel verschil ontdekt. Neemt niet weg dat het slecht hoeft te zijn.

28 Aug ’06 – 00:06
DBS
DBS
Als ik een fiets zou kopen van 200,- dan verwacht ik toch echt geen speling in mn lagers en dat ik daar dan extra voor zou moeten betalen om het er uit moet halen, Hell no.

28 Aug ’06 – 11:10
Tobi
Tobi
^^

Tja, toch heb je dat wel op de meeste draaitafels zitten. Zoals Dunic al zegt, maakt niet zoveel uit, maar bij een slecht gedempte behuizing kan dit versterkt worden en in geval van opnames of PA-versterking kan dit wel storend zijn. Heb ik heel erg veel last van gehad met de Reloop RP6000. Ik heb nu, naast m'n sl's, een Stanton ST150 staan en zelfs die heeft er wat last van. Gelukkig heeft die, in tegenstelling tot die Reloops (wat qua fabrikaat dezelfde draaitafel is, net als de American DJ, Citronic, Synq, Akiyama etc) wél een goed gedempte behuizing.
De arm van de SL blijft nu eenmaal superieur. Die van de PDX is ook niet verkeerd qua speling overigens...

Maar om even terug te komen op de vraag van Overgewicht. Ik ben in de lagere prijsklasse nogal een liefhebber van Gemini. Zoek eens een tweedehands pt1000, 2000, 2100 of 2400. Dat zijn behoorlijk goede decks voor weinig. Je zult ff goed moeten zoeken, want ze worden niet zo heel veel verkocht, maar dat spreekt boekdelen zullen we maar zeggen... ;)

28 Aug ’06 – 19:50
Overgewicht
Overgewicht
thanks gasten maar ik heb besloten om gewoon door te sparen voor een sl lijkt me toch veel verstandiger.

19 Sep ’06 – 12:46
chopped samples
chopped samples
Er is mij (en op het forum) al een aantal vragen gesteld over welke draaitafel je nou moet kopen met welke naalden en mixer.

Ik heb zelf onderstaande setup en ben er erg tevreden over.

2x Technics SL1210 mkII

2x Shure m44-7

1x Vestax 05 Pro II

1x Technics RP-DJ1210E-S

2x Slipmat

Is deze setup ook goed om vinyl mee te samplen.

23 Oct ’06 – 00:33
DBS
DBS
ja hoor... maar als je alleen wilt samplen en niet wil scratchen en/of mixen dan is het misschien een beetje een dure oplossing en kan je beter gaan voor 1 draaitafel en een goedkopere mixer. (of een soundcard met phono in)

23 Oct ’06 – 09:07
Puzzel
Puzzel
Dus als ik wil samplen met platenspeler, kan ik deze gewoon op m'n mixertje pluggen
en dan heb ik contact?

23 Oct ’06 – 14:03
DBS
DBS
jep

23 Oct ’06 – 14:45
Pimpino
Pimpino
Ik heb besloten om 2 technics te kopen maar weet niet wat beter is om nieuw te kopen of tweede hands ( door de prijs kwaliteit verhouding )+ welke elementen ik moet nemen , ik wil er graag mee leren scratchen/mixen.
Heeft er iemand tips .

30 Nov ’06 – 22:16
DBS
DBS
2e hands zijn meestal ook goed. Vaak van mensen die geen geduld hebben om te leren mixen/scratchen.
Als je ze koopt vraag dan altijd of je ze ff werkend kan zien.
Technics zijn erg slijtvast dus gaan erg lang mee en heb met weinige nog problemen gehad..

5 Dec ’06 – 12:08
Pimpino
Pimpino
Bedankt.

ik ben van plan een vestax te kopen weet iemand waar ze keuze hebben uit verschillende want ik heb al gehoord van de vestax 05/06/07, pro 1,2,3

edit: heb het al besloten wordt de vestax pmc 05prolll
( Ik Kreeg de goede naald niet bij de 2de handse en heb binnekort een nieuwe en de vestax

5 Dec ’06 – 19:25
Vince Feet
Vince Feet
Hey DBS, ik heb me net twee Technics aangeschaft maar ben nog op zoek naar een geschikte mixer. M'n budget is iets van een kleine €400. Op een ander forum werd me een Ecler Nuo2 aangeraden maar dat lijkt mij nu niet meteen een geschikte battle mixer te zijn. Of denk jij daar anders over?

6 Mar ’07 – 18:51
DBS
DBS
ik ken de Ecler zelf niet, maar hij ziet er wel geschikt voor battles uit.
Je zou ook voor deze kunnen gaan: vestax PMC-06 (is ook nog wat goedkoper)

6 Mar ’07 – 19:17
ja`
ja`
Yo ik heb onlangs een nieuwe dj mixer gekocht, de numark dxm 01. Alles werkt prima, behalve het opnemen. Bij mijn oude (behringer, pure kaka) mixer werkte het zo dat ik m'n tulp-kabel plugte in de "tape" L/R aan de achterkant van m'n mixer, daar had ik 2 opties, tape en booth. Nu heeft mijn numark maar 1 aansluitmogelijkheid genaamd "record", ok dus ik plug daar m'n tulp kabel in, en m'n mini-jack zit nog altijd in de zelfde ingang van m'n geluidskaart.

Als ik nu iets opneem wat gewoon helder klinkt tijdens het reccen klinkt het best verneukt als ik het terugluister op de pc; met name de bas. Het stoort verschrikkelijk. Ik kan m'n gain minder hard zetten dan is het signaal gewoon helder maar op deze manier moet ik alles alsnog handmatig amplifyen na het reccen en daar zit ik niet op te wachten. Wie helpt me? PS de gain staat nu niet verder open dan het gemiddelde, als ik dat doe gaat hij zelfs al verneukt klinken terwijl ik nog aan het draaien ben.

overigens aangesloten op de PHONO omdat LINE niet werkt, zou dit het verschil kunnen maken? Mocht dit het verschil maken, iemand enig idee waarom ik geen signaal doorkrijg als ik hem via LINE aansluit en de schakelaars ook op line zet?
Iemand met de oplossing?

Heb zojuist m'n behringer mixertje nog eens getest en die neemt gewoon cleane kwaliteit op.

nog maar wat extra info; de verbinding tussen m'n mixer en geluidskaart kan het niet zijn, want het kanal van m'n versterker staat op m'n pc momenteel, en als ik dan een plaatje draai hoor ik m'n turntable dus gewoon, met goede kwaliteit ook nog. Echter zodra ik ga opnemen gaat er iets fout. M'n numark mixer is 24-bit digitaal, behringer weet ik niet, type is DX 626.

edit; nog maar even een plaatje erbij misschien dat het iets toevoegt;

Ik hoop dat jullie genoeg info hebben, denk het wel. For the record ik heb een Creative audigy soundblaster 4 (geluidskaart)

19 Mar ’07 – 22:45
DBS
DBS

Ik zou een dj mixer eigenlijk nooit als mixer voor mn muziek gebruiken maar alleen voor het dj-en (ook daarvoor zou ik eigenlijk geen numark gebruiken)
Dat line niet werkt komt misschien omdat de switches op het front op Phono staat. Daardoor heb je kut geluid.

10 May ’07 – 20:27
wildrider
wildrider

Ik heb in een opwelling de stanton SK-2F mixer gekocht. Bevalt me prima.

Nu nog een goede hoofdtelefoon. Jeezus wat een keus..

10 Jul ’07 – 03:52
smk
buurman

sure m44-7 is de beste naald voor turntablizm. qua mixer is rane, pioneer, numark, vestax de bom.

12 Dec ’07 – 19:52
Pimpino
Pimpino

sure m44-7 is de beste naald voor turntablizm. qua mixer is rane, pioneer, numark, vestax de bom.

Numark ?????
Daar heb ik niet echt goede dingen overgehoord.

12 Dec ’07 – 20:28
GZAPP
G-ZAPP

Wie kan mij helpen?

Ik heb ook de vestax PMC 05 pro III. Hij heeft optische faders, maar toch is 1 fader en de crossfader in de loop der jaren minder soepel (tot stroef) gaan lopen. Wat kan ik hier (veilig) aan doen?

19 Dec ’07 – 12:04
DBS
DBS

[quote=“een review”]In het goedkoopste segment is de RP-2000 zo ongeveer de beste keus. In het "midden segment" is de RP-4000 (goede toon-arm, motor "kreunt" iets tijdens correcties) veruit het populairst. De Super OEM Bakken (Acura, XTRM-1, HTD 4.5, RP-6000) kunnen gezien worden als een volwaardig alternatief voor de SL-1200 (zeker voor thuisgebruik). De PDX-2000/2300 en de STR8-150 zijn de ideale keuze voor de "turntablist". Ik zou deze draaitafels echter AFRADEN voor het normale mixwerk. De voordelen van ASTS (en Stantons STR) wegen dan namelijk NIET op tegen de nadelen!

[b]Vrijwel alle DJ draaitafels (behalve de SL-1200/SL-1210) verlaten de fabriek met nogal wat speling op de lagers. Dit kunnen wij, tegen een kleine meerprijs, voor je verwijderen. Kies hiervoor de optie "speling verwijderen". In dat geval wordt ook een eventueel bijbesteld element in de headshell geplaatst.[/b] : [/quote]
Vrijwel alle DJ draaitafels (behalve de SL-1200/SL-1210) verlaten de fabriek met nogal wat speling op de lagers.
:

21 Jan ’08 – 21:06
Tobi
Tobi

Wie kan mij helpen?Ik heb ook de vestax PMC 05 pro III. Hij heeft optische faders, maar toch is 1 fader en de crossfader in de loop der jaren minder soepel (tot stroef) gaan lopen. Wat kan ik hier (veilig) aan doen?

Faceplate eraf schroeven. Schroefjes van de fader losdraaien, fader eruit halen. Vervolgens met een wattenstaafje of iets wat daar in de buurt komt de drijfstangetjes schoonmaken en invetten met naaimachineolie (dat zijn die ijzeren stangetjes waar de fader overheen glijdt). Let op dat je niet te slordig bent en dat je echt alleen de stangetjes oliet. Shit loopt weer als een trein als het goed is. De upfaders zijn overigens niet optisch. De crossfader volgens mij ook niet.

21 Jan ’08 – 23:57
Rauf
Rauf

weinig toe te voegen behalve dan goed topic!

22 Jan ’08 – 00:31
MistaSweet
MistaSweet

wattup rauf!! jij ook in de dj stilo??

26 Jan ’08 – 11:34
djvlecks
djvlecks

worden er nou nog technics gemaakt? ik heb gehoord dat technics draaitafels niet meer aan bepaalde eisen voldeden door de onderdelen die erin zaten. (het model is natuurlijk is natuurlijk al oud.) en ze niet van plan waren een nieuwe te maken.

27 Jan ’08 – 16:06
MistaSweet
MistaSweet

ze hebben iig nog de MK5 gemaakt, en volgens mij blijven ze die bakken nog wel maken.

27 Jan ’08 – 19:10
smk
buurman

SKILLZ! ( belangrijkste van alles)

17 Mar ’08 – 19:35
MistaSweet
MistaSweet

SKILLZ! ( belangrijkste van alles)

valt volgens mij niet onder het kopje GEAR of weet jij een winkel waar je het kan kopen?

17 Mar ’08 – 20:12
smk
buurman

neu dat niet , moet nog uitgevonden worden

20 Mar ’08 – 18:03
teipdopa
barbapappa

Ik heb een technics SL 1210 mk2, 2x stanton STR8-80 met een technics SH-DJ1200 mixer..
Daar kan ik prima mee uit de voeten..! De Stanton’s zijn kwa performence net zo goed als de technics..

@ Vince Feet.. Misschien is de SH-DJ1200 mixer iets voor jou… Is voor rond 200 euro te krijgen….

27 Mar ’08 – 19:10