reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Rik
Rik

Ik heb hier en daar opgevangen dat men niet echt tevreden is over het niveau van de artikelen op HIJS. Ik als beginnend recensist voel me (terecht) aangesproken. Er is inderdaad nog veel werk aan de winkel (en dan spreek ik vooral voor mezelf).

Spuug hier je kritiek maar. Wat vind je slecht aan de artikelen en waarom? Mis je bepaalde dingen in reviews? Op wat voor manier kunnen de artikelen naar een hoger niveau getild worden?

4 Dec ’07 – 18:25
Christov
Christov

van mij mag er persoonlijker wat vaker in wie welke beat heeft gedaan, soms is dit niet helemaal duidelijk

verder heb ik teringhekel aan video en geluidsinterview, ik wil die shit gewoon kunnen lezen.

verder zouden er wat mij betreft wel wat meer dvds besproken mogen worden als 365 jours a clichy montfermeil en hiphop dingen related in het algemeen

verder mag er van mij meer AQ komen, die stukjes lees ik altijd gere, al mis ik soms de strekking beetje t leest altijd goed weg

4 Dec ’07 – 18:41
Christov
Christov

oja en meer INF digverhaaltjes!

4 Dec ’07 – 18:49
Inf
Inf

oja en meer INF digverhaaltjes!

Ha! Ik zal mijn best doen om er snel weer 1 te droppen Beetje druk deze maand met 2 releases en het jureren van de beatjesbattle.

Ik hoop dat er ooit weer een directe link vanuit een artikel naar een topic op het forum komt. Vond de feedback altijd dope om te horen. Dan weet je ook een beetje waar je het voor doet he

Ik heb zelf verder geen op- of aanmerkingen wat artikels betreft. Maar als ik iets tegenkom dan drop ik het Rik.

4 Dec ’07 – 18:53
bathmutz
Badmuts

Ik vind het opzich wel jammer dat sommige reviews nogal outdated zijn. 3 of 4 maanden na de release nog een album van NL bodem recenceren enzo.

Maar er zijn nu gewoon niet zoveel mensen die schrijven.

4 Dec ’07 – 19:17
Christov
Christov

Ik vind het opzich wel jammer dat sommige reviews nogal outdated zijn. 3 of 4 maanden na de release nog een album van NL bodem recenceren enzo.Maar er zijn nu gewoon niet zoveel mensen die schrijven.

oja dat ook is jammer

4 Dec ’07 – 19:24
Rik
Rik

Dus jullie lezen een artikel minder snel als de cd al een tijdje uit is?

Ik gebruik HIJS ook vaak zat als ‘naslagwerk’. Als ik een cd tegenkom van 3 jaar ofzo, check ik even de review voor een korte indruk bijvoorbeeld.

4 Dec ’07 – 19:25
Yid
Yid

er komt zoveel uit is bijna niet bij te houden met het aantal mensen waar het nu mee doen dus als er nog mensen denken een toevoeging te zijn aan de redactie pm gerust.

ik gooi deze topic even naar info feedback

4 Dec ’07 – 19:26
AQ_Auke
AQ_Auke

Misschien een idee om met de schrijvers, een afgeschermd plekkie te hebben waarin we elkaar kunnen helpen en stimuleren?
Zodat we ieders skills aan elkaar kunnen slijpen.

Ps thanx voor het compliment. Doet me goed.

Psps: met forums etc is het weer de pest dat alle energie etc opgaat in instant satisfaction en niet in het artikelen schrijven… ben nu een recensie schrijven. Laters

4 Dec ’07 – 19:44
Loki
Loki

Misschien een idee om met de schrijvers, een afgeschermd plekkie te hebben waarin we elkaar kunnen helpen en stimuleren?Zodat we ieders skills aan elkaar kunnen slijpen.

Hebben we toch? Alleen wordt er niet zo heel veel onderling met elkaar gebabbeld daaro…

Verder is HIJS ook een plek waar we beginnende schrijvers een mogelijkheid willen bieden om zich in de praktijk te ontwikkelen. En dat gebeurt ook. Als ik kijk naar het niveau van sommige schrijvers een jaar of wat terug en het vergelijk met nu, dan is er wel degelijk sprake van groei. Dat die groei misschien niet altijd genoeg is om van een profi niveau te spreken, is goed mogelijk, maar niemand is hier ook profi. Dit in tegenstelling tot andere sites, waar uiteindelijk het niveau ook niet al te hoog is (noem geen namen… ). Sterker nog: zelfs vergeleken met een aantal dagbladen vind ik niet dat HIJS gemiddeld gezien er ver voor onder doet (en nee: ik heb het niet alleen over de Telegraaf).

5 Dec ’07 – 17:34
Shelter
Shelter

Ik vind de reviews over het algemeen wel ok.
Wat ik mis;

de lyrics… zoals bijvoorbeeld bij rapreviews.com , hierdoor heb je een beter beeld van de topics op het album en het niveau vand e teksten… toch niet onbelangrijk lijkt me.

Wat ik vroeger vet vond bij The Source of XXL weet niet meer welke… waren die symbooltjes die aangaven wat voor soort album het was. Bijvoorbeeld een LP betekende veel dope scratches en een mic geloof ik tekstueel poetisch, een hoed was gangsta rap… enz,,, Doordat je die symbooltjes vrij snel doorhad wat wat was, kreeg je ook snel een goede overview wat voor album het was zonder de tekst te lezen. Het geeft dan ook meer de formule van het album door zeg maar.

En ik vind het nog steeds jammer dat de rating weg is.

Nou schrijvers en schrijverinnen succes…

7 Dec ’07 – 01:40
Christov
Christov

Dus jullie lezen een artikel minder snel als de cd al een tijdje uit is? Ik gebruik HIJS ook vaak zat als ‘naslagwerk’. Als ik een cd tegenkom van 3 jaar ofzo, check ik even de review voor een korte indruk bijvoorbeeld.

dan is t minder relevant want,
A–je hebt de review al op state of ergens anders gelezen
B–na een maand of 3 heb je zo’n plaat vaak ook wel gehoord, dus is het nut van een review beetje weg

1 Mar ’08 – 09:44
YoRiz
Yo-Riz

Een beetje hetzelfde als een reactie in een topic van enkele maanden geleden zeg maar

1 Mar ’08 – 12:12
Madd#C
Madd#C

Waarom zoveel recensies over huis-tuin-en-keuken rappers uit Nederland? Onbekend talent moet zeker een kans krijgen maar ik ben niet zo nieuwsgierig naar de zoveelste afkraak review over een mixtape die ergens in een kelder is opgenomen door ventjes van 15 die rappen over de auto van hun moeder.

4 Mar ’08 – 09:44
shiryu
shiryu

dat vond ik dan weer net zo leuk, de rest hoor je wel eens van elders, hijs brengt die onbekende shit

4 Mar ’08 – 10:05
ODB
ODB

het valt me op dat veel sites een veel subjectievere houding krijgen in hun schrijfstijl…ik vind dat geen positieve ontwikkeling…

6 Mar ’08 – 19:58