jawel mensen, dit is ronde 1 van de 2008 editie van de HIJS beatbattle !
de spelregels zijn als volgt:
elke ronde van deze battle zal er een samplekit worden vrijgegeven, het is de bedoeling dat per ronde alleen de samples uit deze kit gebruikt worden.
dit jaar is er echter een slight change, er wordt namelijk eenmalig een drumkit vrijgegeven die voor de complete battle gebruikt mag worden. de kit bestaat uit kicks, snares, claps, hihats, cymbals en percussie. dit betekent niet dat er geen drumloops in de samplekits aanwezig zijn, maar we vonden ’t wel een leuke toevoeging.
er wordt zoals altijd in poules gewerkt, zoals te zien is in onderstaand knullige schema bij gebrek aan excel skills, de volgede wordt beter. elke ronde battlen er 2 deelnemers tegen elkaar waarvan er per poule steeds 1 van de 2 uitvalt.
er is voor elke ronde een deadline die onder aan de beginpost van de nieuwe ronde te zien is, het lijkt me duidelijk dat de beats dan klaar moeten zijn (joh !). het insturen van de beats doe je door ’t ergens op een server te zetten (yousendit, zshare, dat soort shit) en in een pm aan mij door te geven.
per ronde mogen alle deelnemers op elkaar stemmen. de uitkomst hiervan met daarbij de uitkomst van het juryrapport zorgen voor een unanieme uitslag. alleen de stemmen van deelnemers gelden, maar anderen mogen zich vrij voelen om al dan niet feedback te geven.
“anders nog iets?”
de jury is helaas met geen mogelijkheid om te kopen. al wordt het best gewaardeerd als er sponsoringen richting jury komen, dan heb ik ’t over een kratje koude HJ, een flinke zak wiet, of gewoon keiharde cash.
dat gezegd hebbende, rest mij nog 1 ding, en dat is te zeggen BRING IT ON !
de samplekit voor ronde 1is op de volgende link te vinden: http://www.noxstudios.nl/HIJSronde1.zip, en de algemene drumkit hier: http://www.noxstudios.nl/HIJSbeatbattledrumkit.zip
poule 1
funk da tektiff – ja
MLP – d-vide
nerbiz – deja beats
dionysus – Eproductions
poule 2
aardappel – overgewicht
hunt’r – FL
derico – rikers
DCreal – tfoe
de beats moeten uiterlijk zondag 12 oktober om 0:00 binnen zijn, en mogen max. 3 minuten duren
Die toevoeging van die extra drumkit is eigenlijk wel een beetje jammer.. maakt de uitdaging net wat minder toch?
das dan wel erg toevallig, ik heb alleen sample03 uit een previous whatisup battle gekaapt omdat ie toch wel erg dope was
zit er ook iets van tijdlimiet aan? minuut of 2 ofzo? ik ga die kit maar es eventjes bekijken
die grover zat er idd al eerder in (ook gebruikt voor diggdex–glazenwasser)
en nieuwe sample16 zat er ook al eerder in, niet in de vorige maar die daarvoor geloof ik in de finale ronde, toen heette ie toevallig strings016
(overigens ook gebruikt in hooverphonics–one http://www.youtube.com/watch?v=L9ehaxni9bY)
maar van de samples moet wel iets te maken zijn. ![]()
oh well, genoeg andere shit dacht ik zo
heel toevallig staat ook de drumloop erin van die nieuwe track van pax & pry
@ christov, max 3 minuten, als zijnde een volwaardige track. maar als je in 2 minuten kan laten zien wat je in huis hebt is ’t natuurlijk prima. ik gooi ’t ook wel ff in de beginpost
tis toch een beatbattle? ist de bedoeling om gewoon keiharde loopjes te doen (ik) of volledige dj shadow achtige meuk
want zoja dan ben ik goed nat
heb al wel een aardig iets gevonden in die kit
dat is de vrijheid die je hebt
als iemand een dj shadow achtige track maakt maar de plank volledig misslaat en jij aleen een kick en een snare zo dope weet te flippen en te mixen, dan is de kans groot dat je daarmee wint
het gaat om creativiteit en natuurlijk ook om de mix… maar wat mij betreft staat creativiteit voorop!
net even die drumkit doorgenomen, maar wat zijn die snares een ramp zeg…dat word layeren dus hehehe. kunnen ze toevallig ook uncompressed en eq online komen? veel van de drums zijn op een manier gecompressed etc wat ik zelf nooit zou doen dan
overigens beetje gaar dat een jurylid ook even voor janlul meedoet, schiet niks mee op en nu kan een deelnemer bijvoorbeeld voor biter worden uitgemaakt, maar goed
overigens: is het misschien een idee om een emailadres neer te zetten waar de beats heengestuurd moeten kunnen worden, en dan dat ze allemaal op hetzelfde moment door de jury online worden gezet?
inbox ze gewoon nr nox en naar mij toe… linkje dus… wij knallen ze dan online als de deadline daar is.
t mag niet van christovsorry jongens
Damn, wat ben ik blij dat ik op tijd was om die opzet van Sais te downloaden. Shitz is zeldzaam en wordt later heeeel veel geld waard… ![]()
overigens: is het misschien een idee om een emailadres neer te zetten waar de beats heengestuurd moeten kunnen worden, en dan dat ze allemaal op hetzelfde moment door de jury online worden gezet?
Dit lijkt me een heel strak plan! Zo heeft de ene inzending geen invloed op de volgende inzending
Stel..
Henk zit in de knoop met zijn beat.
Bert niet, en maakt een mooi werk.
Henk ziet daar een oplossing voor zijn eigen beat in, en kopieert een idee uit de beat van Bert
Bert zegt “Dat heb je gejat, lamlul!”
Henk: “Nee, het is gewoon toevallig”
![]()
het insturen van de beats doe je door ’t ergens op een server te zetten (yousendit, zshare, dat soort shit) en in een pm aan mij door te geven.
Hmm.. volgende keer lees ik wat beter
dus dat, ik zorg dat de beats uiteindelijk allemaal tegelijk online komen.
de drumsamples komen clean uit verscheidene drumpacks, dus er is niks te doen aan het gegeven dat ze compressed, eq’d en whatever’d zijn.
godverdomme, niet zo moeilijk nou allemaal, maak gewoon die fokkin beats !
Hahaha ja samplen wat de pot schaft
je bent een samplekoning, of je bent het niet
Mijn beat is trouwens bijna klaar, ik denk dat hij vanavond nog in je PM box zit!