reviews interviews galleries videos forum members login signup
411 bezoekers en 8 leden online.
alexmarvel, Carlos, Larixk, lindenlinden, Nhigs, nox, Scraffitio, S.
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Hunt
Hunt'R

Een vriend en ik zijn iets aan het opzetten om op een nieuwe manier te gaan draaien.
Het is allemaal heel knullig en klinkt (nog) heel erg kut, maar het draait om het concept.

Mijn vraag gaat om het volgende, we zijn namelijk opzoek naar software dat je Line-Out geluid op je pc kan aanpassen.
Zo denken we aan simpele dingen zoals reverb, delay, wat filters.. gewoon een kleine uitbreiding van je soundcontrol-panel in windows eigenlijk. Het zou helemaal tof zijna ls je dit kan aansluiten op een midicontroller, maar met de muis draaien vinden we ook best!

Kent iemand iets waarmee dit kan? Ik heb al een beetje gekeken naar van die mic-vermormers die mensen op msn en andere chatprogramma’s gebruiken, maar niks bruikbaars gevonden..

We willen hardware een beetje vermijden omdat we hier gewoon geen ervaring mee hebben, maar ook omdat we het liefste alles op de pc doen wat ook zichtbaar moet zijn voor het publiek..

24 Aug ’08 – 17:29
Rikers
Rikers

ik weet niet precies hoe je setup in elkaar zit, maar met iets als ableton live zal je wel een heel eind komen denk ik. je signaal door ableton laten lopen, en dan kun je allerhande vst plugins erop loslaten.

afhankelijk van de plugin zou je dit dan misshcien ook met midicontrollers kunnen besturen.

24 Aug ’08 – 22:38
ZiekeSais
ZiekeSais

word @ de midicontrollers linken aan je software… live bijdraaien als een malle elke knop linken aan eigen vst… cubase ableton logic etc fruity zou zelfs nog kunnen.

25 Aug ’08 – 10:51
Hunt
Hunt'R

Hmm, zat daar zelf ook nog aan te denken, maar heb nog niet genoeg gezocht in fruity (gebruik ik zelf voor beats) om dat voor elkaar te krijgen. Maar ga nu meteen even kijken hoe dat werkt!

Hoop niet dat je er speciale geluidskaarten voor nodig hebt.. Oja, om tijd te besparen kunnen enige tips wel handig zijn hehe

EDIT: Voor fruity heb je een ASIO driver/geluidskaart nodig en die hebben we niet.. ’k Ga nu Cubase en Ableton opzoeken

25 Aug ’08 – 11:23
ZiekeSais
ZiekeSais

voo 50 pleurie heb je een geluidskaart met fatsoenlijke asio en midi drivers

25 Aug ’08 – 12:37
Hunt
Hunt'R

Sja dat is niet veel.. Maar als het gratis en op elke willekeurige laptop kan, is dat wel handig

25 Aug ’08 – 13:38
ZiekeSais
ZiekeSais

dat wil dus niet wss

25 Aug ’08 – 13:55
bathmutz
Badmuts

Je kan ook gratis Asio drivers downloaden.

Bijvoorbeeld Asio4all, zoek maar eens op via google.

Maar waarom zou je met zn tweeen niet eens 50 euro willen uitgeven aan een projectje?

Succes ermee!

25 Aug ’08 – 15:42
Rikers
Rikers

idd asio4all eens proberen.

als het je alleen om effecten over je signaal heen gooien, en je geen sequencer e.d. nodig hebt, zou ik het gewoon bij ableton live houden. programma heet niet voor niets zo

25 Aug ’08 – 16:12
ZiekeSais
ZiekeSais

asio4all zit nog best een grote vertraging in. loopt nogal es vast etc… mja tis idd gratis en t wil wel. succes iig 50 euries vind ik ook echt nada… avondje zuipen kost net zo veel

25 Aug ’08 – 16:14
Hunt
Hunt'R

Daar hebben we ook geen reden voor hehe
Heb ASIO4All gedownload en geinstalleerd.. nu nog ff uitzoeken wat de juiste instellingen zijn in FL.
Krijg het al voor elkaar om mn geluid exponentieel op te blazen.. zeg maar :D

25 Aug ’08 – 16:14
Hunt
Hunt'R

iemand suggesties.. ik kom er namelijk niet uit
Heb een asio driver, aan staan, maar kan alleen maar het geluid binnen laten komen en direct afsepelen waardoor het gaat verdubbelen…

2 Sep ’08 – 18:35
Rikers
Rikers

hoe ziet je setup er precies uit dan? waar komt het geluid vandaan? draaj je platen of audiobestanden op de pc?

2 Sep ’08 – 18:48
Hunt
Hunt'R

sorry voor de late reactie..

Het geluid komt uit een simpele laptop waar we gebruik maken van youtube (jaja, youtube!).
Idee is niet meer dan dat, maar om het wat soepeler te laten verlopen zou het handig zijn iets met effecten te kunnen doen zodat we iets meer vrijheid hebben dan youtube geeft…

17 Sep ’08 – 11:59