Bora, Borriegineel, Brigadier, Christov, DenzelW, elastiekje, Engel, EProductionz, viezefur, GekkeGerda, Genkster, Heaps, Jakanus, JST, Lepricon, Loki, MistaSweet, pavlove, ProZak, Puntenslijper, RaRa, Rik, Ruys, sonar, UrbanSound, Waldie, Yid
draaitafel staat op mixer ook aarde aangesloten→phono 1, channel staat open op mixer
mixer staat op versterker→met tulp draad aan beide kanten versterker staat op aux→zelfde als aangesloten op versterker
mixer staat op pc met tulp en 1x hoofdtelefoonsnoer (zelfde als aan het einde van je mp3 speler zegmaar)
in de volumeregeling staan alle kanalen open en zijn allen zichtbaar
Het probleem is hier dat ik het geluid mijn pc niet in krijg en het niet lukt om een LP op te nemen…
Ik kan het geluid gewoon horen door mijn boxen alleen ik denk dat de fout zit tussen mixer en pc
Heeft hier iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
Alvast bedankt voor de reacties ![]()
bij volume regeling al gechecked?
in volume regeling
opties>eigenschappen
optie vakje opnemen klikken
Ik heb de kabel uiterard aangeslaoten op de line in van mijn pc ja
mixer staat op pc met tulp en 1x hoofdtelefoonsnoer (zelfde als aan het einde van je mp3 speler zegmaar)
Ennuh Xwisit wat bedoel je met line in ?
nou, als het goed is heb je dus een return of input channel of iets dergelijks voor je mixer, in het software domein. Dat kan je checken via je geluidskaart in t bijbehorende driver hiervan. Al heb je nou realtek standaard shit of m-audio/rme/lynx geluidskaart, je moet dit kunnen zien wat er jouw pc inkomt.
Verder zou het handig zijn als je wat productnamen weggeeft. Als je ook een foto erbij kan droppen hoe dat er amaal uitziet. Als ik weet wat je geluidskaart, je draaitafel en je mixer zijn kan ik je proberen te helpen ermee.
Je kunt hier niet ff normaal wat foto’s uploaden dus ik doe het zo maar ff:
je hebt alles een beete door elkaar volgens mij moet je pc gewoon op die versterker uitgang en verder niks
dus als je die pc kabels die in je mixer nou in aux zitten, in tape (out) stopt op foto versterker.bmp en die kabel vervolgens in de line in van je pc (die blauwe )
ofzo naja ik ben stoned
Nee, lukt niet…. in de winkel zeiden ze dat ik het zo moest doen, van de rec in de geluidskaart maarja ik weet niet waar ik kan zien of er enig geluid binnenkomt…
en die van de rec naar de blauwe line in dus
nope, ze staan op phono… en phono is waar de kabels in gaan
Wat ik graag zou willen weten is hoe je kan zien wat er in je pc binnenkomt (qua geluid dan)
dan moet je volumeregeling kijken bij eigenschappen ofzo iets, en of je moet de drivers eens een keertje overnieuw installeren van je shitz
Moet je sowieso niet één van die kanalen aanvinken bij volumeregeling? Zodat je degene kiest waarvan je de input wilt horen, dat had ik namelijk eens. Even kijken dus bij volumeregeling-→opname, dus niet het normale scherm. Daaronder staan van die ‘vinkhokjes’.
dus één van deze dingen:

Tegenwoordig zit ik nooit meer achter de PC dus verder kan ik je niet helpen.