Hierbij de uitslag van de HIJS beatbattle 2007:
Deja:
Lekker duister deze versie. Veel gebruik gemaakt van breaks in de vorm van filter wat de track zeker divers maakt.
De melodie van de sample onder verses is erg nice en past goed bij de vocals. De geluiden in het refrein zijn minder
mijn ding. Ik snap de keuze wel, maar op de een of andere manier komt het naar mijn mening net niet lekker uit de verf.
Qua mix vind ik het laag vrij rommelig. Ik kan niet goed horen wat er gebeurd. De vocals liggen wel lekker duidelijk in de mix.
Neoray:
Een totaal andere approach dan je tegenstander met deze vrolijke boombapbeat. Ik vind de beat leker. De drums liggen duidelijk in de mix en het geeft die fijne headnod feel in combinatie met de samples. Wat ik wel bijzonder jammer vind is dat de vocals in het refrein er telkens mijlen ver naast zitten….en dat terwijl de verses allemaal wel strak lopen. Ik ben wel benieuwd of je dit zelf ook vind?
Eindoordeel:
Beide beats hebben de potentie om als winnaar uit de bus te komen. Die van Neoray vind ik het lekkerste qua feel. En deze beat zou ook mijn vote gekregen hebben,
ware het niet dat de refreins niet kloppen. Daarom krijgt Deja mijn vote. Het geheel klopt gewoon.
Nog een kleine vraag aan beide heren. Het viel mij op dat jullie de ontbrekende backings vocals niet hebben aangevuld met die uit de originele track. Was het jullie opgevallen dat deze in de a capella ontbraken?
DEJA GEFELICITEERD
Hierbij wil ik iedereen bedanken en een gelukkig nieuw jaar wensen! en doe alleen mee volgend jaar.
INF wil ik speciaal bedanken! zonder zijn inzet was dit allemaal niet mogelijk geweest!
Tot volgend jaar! nieuwe battle nieuwe kansen!
whoe had ik nooit verwacht, maar dope :D, thanks voor de feed, enneuh volgend jaar doe ik zeker weer mee,
Happy new Yearr
gefeliciteerd Deja!
@ mr. jury
ja ik had dat in het vorige topic ook aangegeven, ik heb de acapella track niet opgeknipt, en dan liepen de verses gewoon strak, maar het einde van het refrein heel de tijd niet. Toen had ik zoiets van,–omdat ik toch niet zo heel veel tijd had–ik laat het gewoon zo, misschien foutje in acapella track ofzo!
hehe en het was me wel opgevallen dat die ontbraken, maar ik ken het origineel niet, echt dacht once again, foutje in de acapella ![]()
Congrats Deja!
@ Neo: weird van die refrein vocals. Ik had er zelf geen problemen mee. Maar alsnog petje af voor de beat.
@ DBS: Vond het dope om weer mee te jureren!