reviews interviews galleries videos forum members login signup
189 bezoekers en 3 leden online.
Ludo Anders, Nappie, rtorious
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Derico
Derico

Halllloooo,

Je zult wel denken daar is ie weer met zn vragen….

Ik moet een pc kopen om verschillende muzieksoorten (beats vooral) op te maken→Mijn vraag is:

Suggesties voor geluidskaarten ? Ik moet er wel even bijzeggen dat ik niet van plan ben om er een mic aan te koppelen…

En aub geen gelul over mac of pc of wat dan ook : >-geluidskaarten <–

27 Dec ’07 – 12:35
Derico
Derico

En ik hoef niet persee van die top of the line (ik wou ff geen topnotch zeggen ) shit maar iets waarmee ik zeker wel een tijdje uit de voeten kan,…

27 Dec ’07 – 12:38
nox
nox

hoeveel ins en outs denk je nodig te hebben?

27 Dec ’07 – 12:50
Derico
Derico

hmm das een goeie ff denken:

–1 in–voor een mixer die naar een (set) draaitafels gaat…
–1 out–tje waar ik mn monitoren op aan kan sluiten…

uhm keyboard gaat via usb dus daar heb ik er geen voor nodig…

Dat zijn er niet zoveel maar dat was het wel geloof ik…

27 Dec ’07 – 13:07
Derico
Derico

óf is het een beter idee om je draaitafels direct aan te sluiten op je geluidskaart… (weet niet eens of het kan lijkt me niet iig)

27 Dec ’07 – 15:02
Derico
Derico

hey mensen ????

27 Dec ’07 – 19:46
Inf
Inf

Er zijn genoeg goede kaarten op de markt voor weinig geld. En als je maar 1 in en 1 uit nodig hebt is het helemaal makkelijk.

Rock zelf een simpele M-audio Firewire Solo kaart en ben daar zeer tevreden over. Heeft 1 in en 1 uit…plus nog mic preamp of instrument (gitaar) line in. Drivers zijn goed en de latency is nihil. Kost nieuw iets van 200 meen ik. Chil is ook dat ie gebalanceerd uit heeft. Is weer goed icm je monitoren.

PCI kaarten met 1 in en 1 uit zijn nog goedkoper. Ik denk dat je dan zelfs voor 100 eu klaar kan zijn. Let wel op ASIO drivers ivm latency als je je keyboard ophooked.

Volgens mij is deze wel ight. Helemaal als je niet zoveel ins en outs nodig hebt. Wellicht dat iemand m hier heeft en daar iets over kan zeggen? Is de Emu 0404. Geen idee of ie gebalanceerd uit heeft. Moet je de specs op de site van EMU ff checken.

27 Dec ’07 – 21:44
Inf
Inf

óf is het een beter idee om je draaitafels direct aan te sluiten op je geluidskaart… (weet niet eens of het kan lijkt me niet iig)

Ik heb sinds kort een losse phono versterker (ipv via de versterker). Moet zeggen dat dat heeeeel goed werkt. Vooral de ’ laag af’ filter is dope, haalt net ff die motor ruis van je platenspeler uit je samples.

ART DJ Pre II, kost 49 euro.

27 Dec ’07 – 21:50