reviews interviews galleries videos forum members login signup
292 bezoekers en 2 leden online.
Nappie, RIOT
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« UITSLAG HALVEFINALE BEATBATTLE + SAMPLEKIT!

Dit topic is gesloten…

Jury
Jury

Gefeliciteerd met deze nipte overwinning

DOWNLOAD DE FINALESAMPLEKIT HIER

Jullie hebben tot maandag 17 december 23:59u de tijd om de shit te rocken met deze kit!

Succes..!!

3 Dec ’07 – 21:30
DejaBeats
Deja-Beats

Dupe, ga me best doen! PO

3 Dec ’07 – 21:38
Inf
Inf

Whoooohaaaaaaaa le grand finale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes mannen!

3 Dec ’07 – 23:42
Neoray
Neoray

jammer dat het met het toernooi zo verlopen is, anders had ik mezelf nooit in de finale gezien!

maar goed, nu wil ik ook winnen ook :D ik ga zeker mn best doen, even de samples checken nu jaaaaaaaaaaa

succes deja meneer

4 Dec ’07 – 12:41
Neoray
Neoray

hihi zitten welk bekende dingetjes tussen, sowieso dope beat remix ronde :D

gaat nog wel moeilijk worden maar ik heb er wel zin in!

4 Dec ’07 – 12:50
DejaBeats
Deja-Beats

jammer dat het met het toernooi zo verlopen is, anders had ik mezelf nooit in de finale gezien!maar goed, nu wil ik ook winnen ook :D

Precies!, k ga ook me best doen 100 procent!! sample 3 is dope :p en bekendd!

ik snap alleen niet hoe die acca werkt. bij de ene rappert staat de snare goed bij de andere dik offbeat…

4 Dec ’07 – 13:50
Inf
Inf

hihi zitten welk bekende dingetjes tussen, sowieso dope beat remix ronde :Dgaat nog wel moeilijk worden maar ik heb er wel zin in!

Naar mijn weten is alleen die sample no. 3 gebruikt. Beanie Sigel–The Truth….gruwelijke track ook

4 Dec ’07 – 18:40
Neoray
Neoray

hehe juist en ik dacht ook altijd dat Westside Connection–Gangsta Nation hem ook had gebruikt, maar nu ik hem check kan het ook gewoon er op lijken

verder doelde ik ook beetje op die 1e break uit de eerste drumssample die is toch ook wel bekend? :D

maarre vind het wel lastige samples! is wel een uitdaging

4 Dec ’07 – 19:01
triplezimmie
Zimmie.

Brown Baby is ook al gebruikt voor In the hood van de Wu.

weet je trouwens de originele sample die Nottz heeft gebruikt voor W.O.L.V.E.S. Inf?? Ben ik eigenlijk wel dik benieuwd naar.. Klinkt als een opera ofzo..

4 Dec ’07 – 23:33
Neoray
Neoray

Brown Baby is ook al gebruikt voor In the hood van de Wu.

hihi owja die ook, die ga ik stiekem gebruiken voor mijn beat denk ik!

IN THE HOOD!

5 Dec ’07 – 00:29
Inf
Inf

Brown Baby is ook al gebruikt voor In the hood van de Wu. weet je trouwens de originele sample die Nottz heeft gebruikt voor W.O.L.V.E.S. Inf?? Ben ik eigenlijk wel dik benieuwd naar.. Klinkt als een opera ofzo..

Origineel van WOLVES is van Wolfgang Kafer, naam van de track is Exaltation. Heb geen versie voor je om te luisteren. Maar je kan wel een stukje luisteren in een mix van Scorpio die hier staat: http://www.futureproducers.com/forums/showthrea…

Drumbreak no. 1 is idd een oudje en wel bekend. Ik kende m vooral van Blackmoon/Smiff-n-Wessun. Is de Get Out My Life break van Lee Dorsey. Je vind op deze pagina een hele lijst met verschillende uitvoeringen (door verschillende artiesten) van deze track.
http://the-breaks.com/tdf/getoutmylifewoman/

5 Dec ’07 – 11:51
DejaBeats
Deja-Beats

inf of iemand weet je de exacte bpm van de track?, word beetje gek hiero

5 Dec ’07 – 13:45
Neoray
Neoray

ik zit nu op 89.1 in fl… maar ga denk ik de verses en refreintjes los knippen en per stuk goed zetten, want billy danze begint beetje offbeat te spitten bij mij

5 Dec ’07 – 22:19
DejaBeats
Deja-Beats

haha ja daar zat ik ook, enne tja als het niet anders kan,, succes neo, heb er zin in!!!!

5 Dec ’07 – 23:07
Inf
Inf

Wat ik wel eens doe als een vocal niet lekker wil lopen is m opchoppen. Gewoon kijken waar ie de mist in gaat en dan iets daarvoor knippen en schuiven. Uiteraard probeer je eerst middels een loopje van de originele track de bpm te bepalen…

Een andere suggestie is de hele track van MOP (dus met beat) onder je sequence leggen, met alleen je snare en/of hihats. Dan kun je m makkelijker goed leggen. Vooral bij Cubase en zo hoef je alleen maar naar de wave file te kijken om te snare goed te leggen. Vervolgens leg je de a capella versie weer onder de track van MOP en probeer je die sync te krijgen.

Soms een beetje lastig dit…maar he….het is niet voor niets de finale he

Succes!

6 Dec ’07 – 09:19
Dave
DjD-Incredible

op me MPC zit ik op 89.2 bpm ik heb die shit ook losgeknipt juss voor fun deze
kit was wel erg lekkah…ik heb er al een MOP rmx van gemaakt hij staat op me myspace:

myspace.com/djdincredible

9 Dec ’07 – 06:39
Inf
Inf

Klink lekker hoor! Lekker grimey!

Ik wou dat ik vandaag wat extra tijd had om ook ff een korte remix te doen

9 Dec ’07 – 10:54
triplezimmie
Zimmie.

kan iemand nog ff die kit online gooien? ben wel benieuwd of ik er ook nog wat van kan bakken

9 Dec ’07 – 13:29
DejaBeats
Deja-Beats

Morgen deadlinee, vind het nog best lastig!, maarja ik ga er vandaag en morgen nog effe hard aan werken!

16 Dec ’07 – 11:22
Inf
Inf

Jeps het was niet makkelijk. Ben heel benieuwd naar de inzendingen!

ps. had na de releaseparty afgelopen vrijdag wat extra tijd dit weekend en heb ook een versie gemaakt. Gooi m morgen wel op myspace of zo.

17 Dec ’07 – 11:27
DejaBeats
Deja-Beats

hehe :D had een begin alleen ben weer opnieuw begonnen vandaag door een beter begin hehe, ik ga nog effe knutselen en vanavond zit die in de inbox van de jury,

ben benieuwd INF

17 Dec ’07 – 18:00
Neoray
Neoray

yeah yeah ik ga hem zo versturen.

Ik heb eigenlijk aan de beat niet meer veel verandert sinds mn eerste opzetje. Die vond ik dope, dus waarom veranderen :D Alleen nog even wat varatie toegevoegd, merk dat de jury daar toch wel op let

heb je iets dopes Deja? ben benieuwd man :D

17 Dec ’07 – 22:47
Neoray
Neoray

wel raar, want steeds het einde van het refrein is beetje offbeat.. maar de verse daarna zit weer netjes on beat :-O

dus dat laat ik maar zo! Is niet super hinderlijk en scheelt me een hoop kutwerk om dat ene stukje onbeat te krijgen!

17 Dec ’07 – 22:59
Jury
Jury

CHECK IT OUT YO!

Deja’s dikke finale beat

Neoray’s dikke finale beat

Geef je props en commentaar..

17 Dec ’07 – 23:07
Neoray
Neoray

:D volgens mij heb je Deja’s beat van de vorige ronde gelinkt!

Of hij is vergeten de acapella eronder te zetten en heeft verkeerde samplekit gebruikt haha

17 Dec ’07 – 23:20
Jury
Jury

dan heeft ie de verkeerder gestuurt.. ??

17 Dec ’07 – 23:21
Neoray
Neoray

haha dat zou wel nodig zijn

17 Dec ’07 – 23:37
DejaBeats
Deja-Beats

ik heb nog niks gedropt… want dat doe ik nu

17 Dec ’07 – 23:57
18 Dec ’07 – 00:02
Neoray
Neoray

dope kerel

Ik ben benieuwd :D:D::D:D:D:FL:DFsdf;jgjw áä©»³

18 Dec ’07 – 00:26

« UITSLAG HALVEFINALE BEATBATTLE + SAMPLEKIT!

Dit topic is gesloten…