reviews interviews galleries videos forum members login signup
292 bezoekers en 2 leden online.
Nappie, RIOT
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Derico
Derico

Is het eigenlijk zo dat als je monitoren hebt…

Dat je dan je geluid alleen aan hoeft aan te passen op die specifieke boxen, dat het dan overal goed klinkt ?

29 Nov ’07 – 19:52
Derico
Derico

Kheb het geld over een weekje bij elkaar namelijk…

En ik ben van plan deze te bemachtigen…

KRK RP 6

Compacte twee-weg aktieve studio monitor met een breed frequentiebereik (49Hz–20 kHz). Uitgevoerd met een 1" dome tweeter en een 6" woofer. De ingebouwde bi-amplifier levert een totaalvermogen van 75 watt. De monitor is magnetisch afgeschermd, dus uitstekend te gebruiken in de buurt van beeldschermen.

Welke snoer(en) kan ik het beste gebruiken en kan ik ze het best voor me zetten en op mn oren richten ?

Ik ben van plan om ze rechtstreeks op mn geluidskkaart aan te sluiten… en ja het zijn aktieve monitoren..

Alvast bedankt

29 Nov ’07 – 19:56
bathmutz
Badmuts

Goeie keuze. Dat zijn fijne dingen.

Het is niet zo dat je geluid op elke boxen het zelfde klinkt.

Monitors geven wel een " eerlijker" geluid dan bijvoorbeeld een hifi setje.

In een masteringstudio knappen ze de boel zo op dat het ongeveer overal gelijk klinkt. (walkman, pc boxjes enz…)

Qua opstelling en snoeren moet je gewoon vragen als je ze gaat halen. Meestal staan ze in een gelijkbenenig driehoek op oorhoogte.

Waarschijnlijk is er veel meer info te vinden als je een beetje Google zoekt. En er zit een gebruiksaanwijzing bij dus dan komt het helemaal goed.

29 Nov ’07 – 20:47
Pimpino
Pimpino

Goeie keuze. Dat zijn fijne dingen.Het is niet zo dat je geluid op elke boxen het zelfde klinkt.Monitors geven wel een " eerlijker" geluid dan bijvoorbeeld een hifi setje.In een masteringstudio knappen ze de boel zo op dat het ongeveer overal gelijk klinkt. (walkman, pc boxjes enz…)Qua opstelling en snoeren moet je gewoon vragen als je ze gaat halen. Meestal staan ze in een gelijkbenenig driehoek op oorhoogte.Waarschijnlijk is er veel meer info te vinden als je een beetje Google zoekt. En er zit een gebruiksaanwijzing bij dus dan komt het helemaal goed.

Helemaal met je eens , wat ook handig is om te nemen is een paar Mopads : http://www.feedback.nl/?b=AMOPAD
En waar ga je je monitoren halen?

1 Dec ’07 – 22:28
Derico
Derico

Bij feedback…

hmmm mopads… zorgen die dingen ook dat de bass wat minder tot de buren doordringt ?

2 Dec ’07 – 15:22
Pimpino
Pimpino

hehehe ook dat probleem , denk ut niet maar het zorgt ervoor dat je monitor los staat van je bureau of kast of waar je hem ook op hebt staan , en daardoor krijg je een mooier geluid , want monitor zweeft dan als het ware . ( en misschien is het slim om van 2t/m5 jan even bij de Feedback in apeldoorn te kijken want die gaan verhuizen en houden dan een mega uitverkoop.

2 Dec ’07 – 15:58
Derico
Derico

Ok bedankt voor de tip !

2 Dec ’07 – 16:07
Mikz
Mikz

Holler!

Kheb zelf ook KRK’s fijne monitoren.
Ik hoop alleen voor je dat ze die krengen op voorraad hebben bij feedback.
Heb zelf wel eens wat bij feedback besteld namelijk en daar zat me toch een lange leveringstijd op…..
Dus haal gewoon bij de locale zaak hier die onwijs groot is. En ze zijn er niet vies van om je altijd uitbreid iets uit te leggen als je een vraag hebt. de zaak: Huigens Music te Hengelo 074 ( ja daar naast enschede ligt dat) als het niet te ver weg is.

3 Dec ’07 – 09:57
Derico
Derico

Ik kom uit Wijchen–Nijmegen en in Nijmegen hebben ze ook wel genoeg

3 Dec ’07 – 17:39
pervertmuzik
pervertmuzik

ja ze staan in nijmegen ook wel te koop….

vindt de RP6 jes niet eggg knallen, en net als de RP8 jes die ik zelf heb, weinig in MID weergeven…. niet echt een
“open” geluid dus….maar voor die centen kun je helaas niet veel beters kopen. Dus ja ’n ok aankoop!!!

maar ze zullen wellicht je oren openen als je nu op hifi speakers werkt!!! Voor de opnames gebruik ik ze niet! Wel met t maken
van beats…mijn suggestie is, om er een 2e set “oude” speakers ernaast te zetten, bijvoorbeeld ouderwetse breedband luidsprekertjes of zo ter controle van je produkties….

XLR of JACK kun je aan je RP6’jes koppelen…en idd. rechtstreeks vanaf je geluidskaart op de speakers! heel verstandig…

8 Dec ’07 – 02:13
Derico
Derico

XLR ?

JACK ?

zijn dit kabels ?

8 Dec ’07 – 14:38
Loki
Loki

Nee, stekkertjes. Jack is zo’n staafje met een bolletje op het eind (wat op je mp3-spelert koptelefoon zit, maar dan groter zeg maar) en XLR is zo’n ding met 3 van die puntjes.

8 Dec ’07 – 14:41
Derico
Derico

Welke stekkertjes kan ik het best gebruiken of ligt dat aan mn geluidskaart

Alvast bedankt voor de reacties

11 Dec ’07 – 16:16
Pimpino
Pimpino

Ligt eraan wat voor uitgangen je hebt op je geluidskaart .

11 Dec ’07 – 16:56
Loki
Loki

Bij mijn KRK’s is er ook een optie voor tulip stekkertjes (je weet wel: van die huis-tuin-en-keuken-stereosetjes aansluitingen). Dus je hebt nog meer mogelijkheden qua aansluitingen. Inderdaad ff naar je geluidskaart kijken, welke uitgangen daarop zitten. En vooral het volume op je KRK’s helemaal omlaag draaien als je ze voor het eerst uitprobeert, grote kans dat de buren anders niet zo heel blij zijn.

11 Dec ’07 – 21:15
bathmutz
Badmuts

En vooral het volume op je KRK’s helemaal omlaag draaien als je ze voor het eerst uitprobeert, grote kans dat de buren anders niet zo heel blij zijn.

Hahaha, grote kans dat die sowieso niet blij zijn als ie hele dagen beats zit te maken.

Huisgenoot van me vroeg me laatst waarom ik een hele dag steeds hetzelfde nummer draai.

11 Dec ’07 – 23:44
EizcO
Petter.

zijn ze per stuk of per 2
want ik ben van plan om binnekort een M Audio Audiophile 2496 te halen bij feedback en een midi keyboardje.

12 Dec ’07 – 15:07
Derico
Derico

per stuk…

edit: het voordeel is bij deze rp6’ dat ze aktief zijn en je dus geen versterker nodig het’

12 Dec ’07 – 18:52
Pimpino
Pimpino

per stuk… edit: het voordeel is bij deze rp6’ dat ze aktief zijn en je dus geen versterker nodig het’

Bij heel veel monitoren ( vooral bij feedback) zijn actief.
Moet ze eigenlijk ook nog een keer aanschaffen maar kom altijd geld tekort

12 Dec ’07 – 20:30
Drbloempot
Drbloempot

Ga naar feedback

en vraag om een kabel van 2 euro 50

die stereo voor je monitoren

dan weten ze wat je bedoelt

en heb je ZOOOOOOOON GELUID

dat je echt alles hoort

24 Mar ’08 – 20:14
TSS
The Score St...

Als ik je een tip mag geven:

ga gelijk voor actieve monitors. Ik heb ook KRK passief, is wel goed en aardig maar mijn Samson Rubicon passieve monitors schijten vanaf eenzame hoogte op de KRK omdat er ribbon tweeters inzitten en dit veel meer klopt qua afluistering.
Als Subwoofer (voor de bas) zou ik gewoon een simpele KRK aanraden van 300 euro. Wil je niet dat de buren er last van hebben, vergeet die subwoofer en koop wat China Cones of iets in die geest voor onder je monitors. Piece of cake.

B.

8 May ’08 – 18:26
Derico
Derico

“"Compacte twee-weg aktieve studio monitor.”

Verkeerd gelezen denk ik Score…

gezien je reply

9 May ’08 – 21:18