mijn buizenversterker van behringer (mic100) klinkt alsof hij dostorted is… is dit mijn geludidskaart of wat is deze?
als je je signaal onder 0 dB binnenkrijgt in je software kan ’t daar in elk geval niet aan liggen, dus check je gain op de MIC100 in dat geval.. misschien dat je zelf dermate hard in je mic schreeuwt en dat die ’t niet trekt (lijkt me sterk), maar in dat geval moet je ff kijken of er een 10dB pad op je mic zit.. ’t kan dus van alles zijn, probeer de bron te localiseren
sowieso zijn die MIC100 dingen waardeloos.. er zit ook niet eens een echte buis in (althans, hij zit er wel in, maar hij is niet aangesloten op het circuit)
je geluidkaart kan het ook wel zijn trouwens.. ik weet niet welke je hebt, maar als ‘t zo’n standaard onboard ding is met bepaalde kleurtjes voor in- en uitgangen dan kan ’t zijn dat je die pre-amp op je mic-in van je kaart hebt aangesloten. in dat geval versterkt die ’t op zijn beurt óok nog eens uit wat resulteert in een flinke noisy bende. je pre-amp out moet op de line-in aangesloten worden, anders krijg je dat
jah, ik heb een nieuwe computer met hoge specs en een interne geluidskaart van 24 kbit. ik heb alleen gek genoeg geen controle over het versterken van het signaal dat binnenkomt. alleen het totaal plaatje
hier een screen:

jah, daarmee word het zowiezo al moeilijk. ik heb m nu inderdaad in de mic-in zit omdat ik in de line in juist die distorted geluiden krijg alsof ik met een 2ehands mic opneem. ik heb een behringer b1 amar dat geluid verwacht ik er toch niet van.. dus ik denk dat het aan mijn geluidskaart ligt…
heb jij nog tips voor een leuke niet te dure geluidskaart en een nieuwe pre-amp?
mischien dat er nog software op moet voor de geluidskaart. vaak doen die onboard dingen het standaard maar heb je meer controle als je de software geinstaleerd
dat interne geluidsding omzeilen door n nieuwe geluidskaart te kopen, waarna je in de configuratiescherm de geluidskaart waarmee je wilt werken kunt gaan gebruiken….
http://www.feedback.nl/?b=70EM880306001 this should do the trick!!! gewoon n leuk goedkoop geluidskaartje zo’n EMU 0404. en voor dat geld (99,–Eurie) heb je nog n kwalitatief kaartje ook!
OF DIT : http://www.feedback.nl/?b=MAYA44 de ESI MAYA ook n leuk kaartje voor dat geld (99 Eurie) en er zit al n mic ingang op met 48+ (phantom power)!!!
Dus dan je studio mic rechtstreeks in de kaart prikken ff naar je (software)controller voor de kaart 48+ optie aanklikken en hopla je hebt signal….je kunt opnemen!!!
n kleine 100 eurie en je kunt aan de slag ( ik nam aan dat je niet meer kwijt wou zijn, leuk niet te duur! ).
laterz.