reviews interviews galleries videos forum members login signup
189 bezoekers en 3 leden online.
Ludo Anders, Nappie, rtorious
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« 2e RONDE HIJSBEATBATTLE (uitslag + samplekit)

Dit topic is gesloten…

Jury
Jury

Beste biet-battleblaffers,
First off, ff INF bedanken dat hij deze ronde en de vorige alles een beetje solo heeft gedaan.. PPPRRPPPOOO!!

De deelnemers van de halve finale (en dus de winaars van de 2e ronde) zijn:

Johnny Supreme vs Neoray
Nox vs Dejabeats

PRRPPOO!

Kit 3e ronde + inlever datum

In mn rondtocht door indonesie heb ik wat cd’s verzameld en een kleine selectie gemaakt van wat jullie in de halve finale, want daar zijn we inmiddels alweer beland, mogen gebruiken, INF heeft daar nog wat breaks en andere ille ish aan toegevoegd ZIE DAAR: THE ETHNIC SAMPLE KIT…

DOWNLOAD DE ETHNIC SAMPLEKIT HIER

De inzendingen moeten uiterlijk maandag 26 november om 24.00 uur bij de jury in de pm-box liggen! Tegen die tijd zal de jury topics aanmaken voor de strijdende beatscreators!

En dan tot slot….de jury uitslag met feedback!

FL vs Deja Beats

Deja Beats
–Fijne Oosterse vibe met veel afwisseling. Toch heb ik soms het idee dat de breaks niet helemaal bij het geheel passen. De hoofdsample is vrij druk en gaat naar een tijdje, ondanks de breaks, vervelen. Probeer kleine aanpassingen te maken waardoor het ipv een 1 maat loop een 2 of 4 maat stukje wordt. Dit kun je doen door kleine aanpassingen te maken in bijvoorbeeld de timing. De toegift zweeft tussen country en Bollywood in maar weet mij niet echt te bewegen.
–misschien te creatief voor mij, Hij is wel lekker hard. Ik zou zelf die “stab” aan het begin van elke bar wat zachter zetten.. let op het geheel en dank als hiphopproducer dat er ook nog een stem bij moet.

FL
–Een vrij korte beat met weinig afwisseling. Toch luistert de beat lekker weg. Jammer dat je niet meer met het geheel gedaan hebt. De bassline staat naar mijn mening iets te hard en mag meer op de achtergrond staan. Ik heb het gevoel dat ie nu een beetje stoort met de andere samples.
–Deze beat valt een beetje weg qua volume, misschien eens compressor settings checken?
Verder wel een aardige beat, beetje saai.

Hunter vs Nox

Hunter
–Lekkere vibe. Boombap met een vleugje sitar. Als ik een puntje van kritiek mag geven. De chops in de break lijken net niet helemaal lekker te zijn getimed, waardoor de power net mist. Verder een fijn bietje, waar ik weinig op aan te merken heb.
–Klinkt goed, ook weer totaal anders, goeie compositie met veel breaks. Verder geen commentraar

Nox
–Nox spaced m weer zo hard de pan uit dat ik de samples niet meer zou herkenen (en dat gebeurt zelden hahaha). Fijn geheel, beetje trippy maar zeker wel lekker. Jammer dat er weinig afwisseling in de beat zit, maar de sound maakt veel goed (want heel rijk en vol).
–Weer helemaal anders, Nox blijft me verbazen. eigenlijk weinig op aan te merken verder.

Neoray vs Majl

Neoray
–Jammer dat je geen tegenstander hebt dat maakt jureren lastig he Ik vind de sample die je gebruikt heb dope, maar ik vind het jammer dat het bij een loopje blijft. Ook heb ik het gevoel dat de sample of de drums net een haar (hahaha toepasselijke woordspeling) achter de feiten aan lopen.
–Erg dope gechopped, mis wel een lekkere dikke diep baseline. Begin is goed ben benieuwd hoe deze zou zijn als hij echt klaar was,

Majl
–Erg dope track!

Rikers vs johnny

Rikers
–Lekker hoe die track begint met die tikjes! De breaks zijn ook fijn om naar te luisteren, dus over de afwisseling hoor je mij niet zeuren. Om de een of andere reden worden de drums wel een beetje saai. Of dit nu ligt aan de programmering of de karakteristieke (lees logge) sound van de drums, ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ik denk dat een neutralere kick meer rust in de track had gebracht.
–dope intro, sterke beat alleen ergens lijkt hij een beetje overstuurd, misschien had ie iets meer in het geheel gezet kunnen worden dmv compressie over de hele beat.

Johnny
–Spacende intro en een lekkere beat! De rauwheid van deze productie dig ik wel! De switch aan het eind is zeer verfrissend en had wat mijn betreft eerder mogen komen. Het eerste gedeelte duurde in mijn ogen net iets te lang en had te weinig afwisseling.
–Kick klinkt een beetje slap (weinig laag) wel goeie sample verdeling en goeie breaks.

Nou moet ik er bij zeggen dat een aantal errrug dicht bij elkaar lagen qua kwaliteit en dopeheid. Jullie hebben het de jury flink lastig gemaakt!

12 Nov ’07 – 20:36
nox
nox

succes mijn waardige contestants !

12 Nov ’07 – 21:05
DejaBeats
Deja-Beats

haha ik ga mijn best doen! jij ook succes, iedereen trouwens grappige samples trouwens

12 Nov ’07 – 21:07
Rikers
Rikers

ikw as dr al bang voor congrats en succes iedereen

13 Nov ’07 – 01:43
Hunt
Hunt'R

Achja, er uit tegen nox op een close-call vind ik een goeie vooruitgang

13 Nov ’07 – 08:53
EizcO
Petter.

damn ik dacht toch echt dat rikers die shit ging rippen

13 Nov ’07 – 14:24
DBS
DBS

had wel wat meer comments verwacht..

15 Nov ’07 – 22:25
DejaBeats
Deja-Beats

jammer dat er geen cijfers zijn gegeven

15 Nov ’07 – 23:23
Neoray
Neoray

speciaal voor dbs :

ik heb geluk dat ik door ben, dus zal mn best gaan doen tegen Johnny, ik probeer het nog beetje spannend te maken hihi

succes voor de rest

(K)

16 Nov ’07 – 00:07
Rikers
Rikers

damn ik dacht toch echt dat rikers die shit ging rippen

bedankt voor het vertrouwen

16 Nov ’07 – 10:33
Johnny01
JOHNNY SUPREME

Rikers je was een waardige tegenstander dude.. Gefeliciteerd en succes voor de peeps die door zijn

Neoray your ass belongs to me now!! (no homo..)

16 Nov ’07 – 11:07
Neoray
Neoray

hehe js weet je zeker? we kunnen misschien wel keertje proberen (K)

18 Nov ’07 – 17:42
DejaBeats
Deja-Beats

chill….damn vind het nog behoorlijk lastig maargoed toch ga ik nox inmaken!……….

19 Nov ’07 – 18:23
Derico
Derico

Misschien zou er eens wat beter gekeken moeten worden naar wie de dopeste beat heeft en boeiend wie er meer skills heeft of wie er de king is in mastering.. kijk naar de beat…

20 Nov ’07 – 17:32
Derico
Derico

Ow mijn god wat een samples.. dopeee

20 Nov ’07 – 17:40
nox
nox

ja dat dacht ik de vorige ronde ook, maar ’t blijft toch verdomde lastig om er iets uit te halen

wat betreft de dopeste beat enzo: kan ik ook wel inkomen, het is nota bene een beatbattle

maarja so far in elk geval wel door :D

23 Nov ’07 – 00:38
DBS
DBS

Er wordt gekeken/geluisterd naar alle facetten van een beat, geluidskwalitiet is daar een onderdeel van.
Ik vind wel dat een beetje beatbakker ook het mixen en masteren moet beheersen om zo het meeste uit zijn beat te krijgen.
Ik neem aan dat je ook (ooit) rappers over je beat wil laten galmen en wanneer je crappy kwali beats mixt zal dat zeker niet ten goede komen van de productie.

23 Nov ’07 – 08:56
Inf
Inf

Word. Die shits moet gewoon lekker klinken. En beetje mixen is daar wel zo handig bij

23 Nov ’07 – 09:51
ZiekeSais
ZiekeSais

mixen is belangrijk… masteren niet.

23 Nov ’07 – 10:42
nox
nox

ik ga ’t wss niet redden ouwes

25 Nov ’07 – 19:27
DBS
DBS

aaiaiaiaaa..
je hebt nog tot morgen middernacht..

25 Nov ’07 – 20:00
DejaBeats
Deja-Beats

beter ga je het wel redden! mijnees word waarschijnlijk crap… maargoed probeer het wel!

25 Nov ’07 – 21:50
DejaBeats
Deja-Beats

heb hem gedropt, wil nu alvast zeggen dat ik er niet echt tevreden over ben, was erg “inspiratieloos” maarja beter iets dan niets

26 Nov ’07 – 22:52
nox
nox

nouja niks van deze kant, sorry mensen

om nou alleen een drumpatroontje te droppen vind ik ’t ook niet waard

26 Nov ’07 – 23:04
Johnny01
JOHNNY SUPREME

nouja niks van deze kant, sorry mensenom nou alleen een drumpatroontje te droppen vind ik ’t ook niet waard

hetzelfde hiero

27 Nov ’07 – 04:36
Neoray
Neoray

heb hem gedropt, wil nu alvast zeggen dat ik er niet echt tevreden over ben, was erg “inspiratieloos” maarja beter iets dan niets

hetzelfde hiero

27 Nov ’07 – 08:36
DejaBeats
Deja-Beats

hmm heel jammer mensen maargoed wat niet kan kan niet,, dan word het neoray en ik tegen elkaar :p

enne ja dan hadde beter rikers en huntr door kunnen gaan

27 Nov ’07 – 09:42
Inf
Inf

Jongens toch…

27 Nov ’07 – 10:30
Neoray
Neoray

:D haha

27 Nov ’07 – 10:36
Rikers
Rikers

hmm heel jammer mensen maargoed wat niet kan kan niet,, ja dan hadde beter rikers en huntr door kunnen gaan

27 Nov ’07 – 13:30

« 2e RONDE HIJSBEATBATTLE (uitslag + samplekit)

Dit topic is gesloten…