alexmarvel, Spa, Brigadier, Cyrus, Derico, Flinstoner, killallhippies, Kutjong, Larixk, lindenlinden, listig, Macronizm, 013HIPHOP, Onid, RIOT, RaRa, buurman, Stone A Pig, takroe snater, warhead, ZiekeSais
De eerste battle is een zogenaamde “all battles all” voorronde waarbij de beste 16 door gaan naar de volgende ronde. Tijdens de voorronde zal de jury bepalen wie er door gaat.
De rondes die hier op volgen zullen man tegen man zijn tot er 1 overblijft in de finale. Tijdens de man tegen man rondes kunnen de uitgeschakelde beatbakkers hun stem uit brengen die voor 33% mee telt in het oordeel.
Om de beatbattle goed te kunnen uitvoeren zijn er helaas een aantal regels nodig:
Regels:
-1- De jury heeft altijd gelijk
-2- Je mag alleen gebruik maken van de geleverde samples in de samplekit, zelf samples toevoegen zal diskwalificatie tot gevolg hebben.
-4- Je bent vrij om de samples op te knippen, te filteren en effecten toe te voegen naar eigen inzicht.
-5- Zodra de samplekit online is begint de ronde.
-6- Je krijgt 2 weken de tijd om een beat te bakken
-7- De beat wordt aangeleverd in een PM aan de “jury” (je stuurt de link waar jij hem hebt upgeload) en zet m NIET zelf op het forum.
-8- Zorg dat je voor 0:00u op de inleverdag je beat hebt ingeleverd. (ben je later dan volgt er diskwalificatie)
-9- De Jury krijgt 1 week de tijd om de uitslag te bepalen.
-10- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
De punten telling:
De Jury beoordeelt de beats op o.a. op kwaliteit, creativiteit, rapbaarheid en de “headnodd” factor.
De Jury zal punten tussen de 0-10 uitdelen. Een voorkeursstem van de deelnemers levert 5 punten op.
De punten van de Jury (Inf & DBS) + de punten van de voorkeursstem gedeeld door 3 levert de eindscore op.
Er zijn 4 rondes en een finale
–Voorronde (16 gaan door) (all battles all)
–1e ronde (8 gaan door) (1on1)
–2e ronde (4 gaan door) (1on1)
–Halve finale (2 gaan door) (1on1)
–Finale (1on1)
Begin de opgeslagen beat met je naam, daarna welke ronde..
dus: (vb) “jury voorronde.mp3”
Deelnemers zijn:
Deelnemers:
01 Petter. aka Eizco
02 DjD-Incredible aka Dave
03 Loki aka Loki
04 Zimmie. aka tripleZimmie
05 RaRa aka RaRa
06 freakin’ MC aka freakin’ MC
07 Smrilda aka Smrilda
08 JOHNNY SUPREME aka JOHNNY SUPREME
09 DCREAL aka DCREAL
10 RIKERS aka RIKERS
11 FL aka FL
12 D-vide aka DVIDE
13 Hunt’R aka Hunt’R
14 Deja-Beats aka Deja-Beats
15 Derico aka Derico
16 Brek aka Brek
17 Aardappel aka Aardappel
18 MAJL aka MAJL
19 Samplekit aka Samplekit
20 Neoray aka Neoray
21 Carlton aka Carlton
22 elpee aka elpee
23 SanKa aka SanKa
24 nox aka nox
28 Renger aka Renger
Lekkere kit! Daar moeten jullie wat mee kunnen!
Als ik een kleine kritische kanttekening mag plaatsten
Die ‘Love Jones’ had natuurlijk het origineel moeten zijn van Marc Moulin . Hiphop samplen is ook zo wat ![]()
Lekkere kit! Daar moeten jullie wat mee kunnen!Als ik een kleine kritische kanttekening mag plaatstenDie ‘Love Jones’ had natuurlijk het origineel moeten zijn van Marc Moulin . Hiphop samplen is ook zo wat
Humpty Dumpty inderdaad. Wat ‘n lekker nummertje… Ik had ’m gisteren weer effe geluisterd nadat ik die ’love jones’ hoorde.
M’n beat is al klaar btw. ’T was een goede samplekit hehe
Heb ik de verkeerder er in gegooit? sorry.. volgens mij heten ze het zelfde bij mij. je weer ik sample ook niet van hiphop..
Als je beat klaar is dan mot je m sturen in een PM naar de Jury.. you know the ddeal Johnny…
lastige kit
drumsounds zijn wel te tweaken; van een kick een snare en van een snare een hihat maken.. geen conventionele manier maar ’t moet maar, verder zijn de samples vrij karig
nox rocks it anyway natuurlijk ugh, maar shit..
:D
chille kit mixien dat ik voor de lol ook nog ff n beatje ervan maak… ben benieuwd naar wat het wordt..
mja ik hou van clean samples als ik ze gebruik, en niet een half muziekstuk waar ik de rest weg moet filteren
.. en ’t aantal is ook niet echt groot.. maar ej, dat is de challenge denk ik dan maar
maar ik ben inmiddels alweer klaar, alles zwaar opgefokt
komen de 28 beats na deadline op site te staan, of krijgen de mensen alleen te horen wie der door zijn?
Ik heb altijd zo’n gare sound bij de hijs beatbattles… altijd zo’’n doffe sound kkzooi
en een baslijn lukt me ook niet… gek word ik ervan !
Ik denk dat ik Recycle er mar eens bij ga halen→shit is handùùùg
kolere die shit is handig… ik knipte alles met de hand joh haha echt erg
ook met filteren damn ik wist dat het kon maar nam nooit de moeite !
damn, lastige samples naar mijn smaak….
hoe lang moet die shits zijn? maakt niet echt uit toch? en mag je bijvoorbeeld ook 3 verschillende beats maken en die dan achter elkaar plakken?
Ik denk dat ik Recycle er mar eens bij ga halen→shit is handùùùgkolere die shit is handig… ik knipte alles met de hand joh haha echt ergook met filteren damn ik wist dat het kon maar nam nooit de moeite !
Nare van Recycle vind ik dat de slices definitief zijn. Intakt werkt wat vriendelijker. Die laat je samples heel, en je kunt de markeer punten van de slices gewoon verschuiven.
Heb je je niet ingeschreven? tssss..
Ik denk dat niemand er in de voorronde problemen mee heeft dat je alsnog een beat instuurst.. zolang je je aan de regels houdt.
Ooh jah.. Begin de opgeslagen beat met je naam, daarna welke ronde..
dus: (vb) “DBS voorronde.mp3” in mijn geval dan hè…
hmm.. gaat dan de eerste keer zijn dat ik van hiphop sample, of mag ik in plaats van die love jones de original pakken?