reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Halfvol
Halfvol

Hee, omdat ik eerdaags wil beginnen kleine studio op te zetten zou ik graag wat advies willen hebben over wat voor soort condensmic momenteel de beste in zijn prijsklasse is van ongeveer €200,–.

25 Aug ’07 – 16:48
MCXVI
MCXVI

ik neem)nam) altijd de goedkoopste, met wat eq filters en ander effecten is er altijd wel wat van te maken, gewoon goede fx inladen he :p

25 Aug ’07 – 16:58
Halfvol
Halfvol

Nouja, ik neem aan dat als de basis al kut is er weinig van valt te maken. En als er ook nog wel een andere keuze kan zijn in mics

25 Aug ’07 – 17:43
nox
nox

daar heb je gelijk in.. een condensator mic zorgt sowieso al voor een helder signaal, echter hangt ’t daarnaast af van je pre-amp en je A/D conversie in je interface..

je hoeft je pas echt druk te maken over karakters van microfoons als je instrumenten enzo wilt opnemen, maar voor raps ben je al snel klaar.. als je een scherpe S hebt dan zou ik niet voor Rode gaan, maar voor een SE 2200 bv, zit ook nog een mooie shockmount en koffer bij.. verder gebeurt er ook niet zoveel in die prijsklasse dus ik kan ook weinig anders opnoemen.. en je kan daarnaast gewoon weinig criteria hebben in deze

ik krijg minstens 3 keer per week rapper 1001 in de winkel die met een MXL mic, behringer mixertje en een cheapo M-audio geluidskaart of een externe geluidskaart met ingebouwde pre-amp de winkel uitlopen voor nog geen 250 euro in totaal want daar is simpelweg genoeg mee te bereiken voor de beginner.. de mixskills zitten ook vaak in een zelfde klasse dus what do you want, really? mic van 2000 euro door een behringer pre en een aantal gedownloade plugins waar je niet mee overweg kan? of een voor het moment toereikende setup waarvan de prijs als ’t serieuzer wordt toch wel is weg te schrijven?..

juist.. shit is gewoon prima

25 Aug ’07 – 18:27
Halfvol
Halfvol

Had die SE even bekeken. Ziet er goed uit, hopelijk het resultaat net zo. Ik zag trouwens op Feedback deze in de aanbieding; AKG Perception 200 voor €160,–. Zou dit ook een goede keuze zijn? Dan bespaar ik nog wat geld waarvan ik plopfilter e.d. voor kan kopen.

25 Aug ’07 – 19:10