reviews interviews galleries videos forum members login signup
194 bezoekers en 4 leden online.
Ludo Anders, Nappie, RIOT, rtorious
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Halfvol
Halfvol
yo mensen :D

Ik ben van plan opm met kerst een studio microfoon te kopen voor thuis gebruik. Het budget daarvoor is niet al te groot, rond de 100 €, dit ook omdat ik voor als ik echt tracks wil opnemen gratis kan in een studio. Maar ik wou meer een microfoon voor thuis om conceptjes uit te werken.

Ik wil daarom graag een kraakvrije en vooral heldere microfoon. Maar ik zou niet weten welke nou echt dope voor thuisgebruik is met zo'n bedrag. :(

Wie kan mij verlichting brengen?

Peace :duck:

17 Dec ’06 – 19:14
Pimpino
Pimpino
Je kan even kijken op www.feedback.nl daar hebben ze meestal wel goede mics voor goede prijzen ik zelf heb de Rode Nt1a super mic maar is dan wel 180 euro en je hebt fantoomvoeding nodig.

17 Dec ’06 – 20:26
nox
nox
shure SM57, geen voeding nodig en booyaka geluid, zorg wel ff voor een plopkap!

17 Dec ’06 – 22:03
Rauf
Rauf
idd wel handig als je laat weten of je n dynamische of condensator mic zoekt?

18 Dec ’06 – 03:17
Halfvol
Halfvol
Condensatormic lijkt me wel beter. Omdat deze in de meeste gevallen beter opneemt in een thuisstudio'tje. Dynamisch is vooral live-gericht. Maar dat is wat ik er tot zover van weet :)

18 Dec ’06 – 18:45
nox
nox
om dat gelijk maar ff uit de wereld te helpen: een condensator mic vereist een goed geisoleerde kamer omdat ie zeer gevoelig is voor welk achtergrondgeluid dan ook, een dynamische mic daarentegen neemt maar binnen een bepaalde (kleine) straal op en daarbuiten verliest ie z'n gevoeligheid, vandaar dat dit voor live optredens ideaal is..

daarbuiten er zijn ook bepaalde condensators voor live, zoals de neumann KMS 105 en zo zijn er net zo goed dynamische studiomicrofoons zoals de SM57, sennheiser E-905 en de stuk duurdere maar erg fijne electrovoice RE-20

dus 't is maar net wat je situatie toelaat en je budget waarmee je die situatie zou kunnen aanpakken

18 Dec ’06 – 21:38
Loki
Loki
Nog een leuk feitje, ook in profi studio's wordt nog steeds vaak gegrepen naar dynamische mics. Plus dat tegenwoordig de ribbon mic in de studio een comeback aan het maken is. Kijk daar ook eens naar als je een wat warmer/jazziër geluidje zoekt.
Maar de shure sm57/sm58 zijn zeker voor de thuisopnames ernstig goed geschikt. Waarom moeilijk doen met condensors/ribbons als je er alleen maar schetsjes mee vast wil leggen?

18 Dec ’06 – 21:51
Halfvol
Halfvol
Dan is inderdaad een dynamische microfoon beter plus het feit dat de SM58 ook voor beatboxen zeer geschikt is. Maar het geluid bij het opnemen is wel helder en kraakvrij dan? Want ik hoor soms tijdens live events dat de mic een warm geluid toevoegt waardoor het soms wat onduidelijk word.

Nog een andere vraag, is de Shure Beta 58 beter als de SM58? Deze 2 schelen namelijk maar 55 € van elkaar (Beta is de dure) dus ik weet niet of de Beta versie meerdere mogelijkheden heeft in freguentie bereik of wat dan ook?

19 Dec ’06 – 11:27
murph
Murph
Rode NTK is ook wel aardig.

19 Dec ’06 – 11:41
nox
nox
de SM58 heeft vanaf 4000 hz een mooi afgeroomde piek waardoor je die 'warmte' krijgt, maar wat geluidstechnischi ook vaak doen is dit gebied ook nog eens boosten op de PA tafel wat 't geluid vaak niet ten goede komt..

bij de beta 58 ligt deze piek in een iets hoger frequentiegebied waardoor ie wat frisser klinkt, plus de mic is net wat meer 'enclosed' wat rondzingen op de stage beter tegengaat als de SM58, je moet er dan ook vrij dichtbij komen met je lippen..

19 Dec ’06 – 12:36
Dekker
Dekker
Met mijn AKG 100 hoor ik ook echt katten mauwen die verder in de straat lopen, en honden blaffen in een opname over de telefoon terwijl een maatje van me naast me zit te bellen echt sick..

Maar hij doet het ook goed bij het spitten..Ik wil nog een stagemic... zodat je lekker samen kan freestylen in je kamer.. komt nog wel goed :evil:

:hijs: :hijs: :hijs:

Nt 1000 is ook netjes

4 Jan ’07 – 16:44
DBS
DBS
Behringer-B5 (75,-) en is een condensator mic.
SM58 is nog steeds de meest gebruikte live mic (en niet voor niets) i.s.m. een Voicemaster kan deze ook goed klinken

4 Jan ’07 – 22:22
Pedro
LoverboyOner...

Ik sluit me volledig aan bij Rauf.

16 Nov ’07 – 15:55
onrust
RIOT

Je kan even kijken op www.feedback.nl daar hebben ze meestal wel goede mics voor goede prijzen ik zelf heb de Rode Nt1a super mic maar is dan wel 180 euro en je hebt fantoomvoeding nodig.

yo ik heb ook zn mic gekocht, eerst nam ik op met een Behringer mic nou heb ik een nieuw mengpaneel van behringer en een tube studio v3 met die rone nt1a gekocht maar de sound is vet hol als ik nu opneem terwijl het geluid eerst goed was met die ander behringer mic die behringer mengpaneel en een anderen tube, iemand een idee hoe dat kan komen?

15 Mar ’08 – 10:38
nox
nox

hoogstwaarschijnlijk omdat ’t allemaal crap is

hou de weg zo kort mogelijk, dus route je pre-amp naar je geluidskaart ipv nog eerst door je mixer (er even vanuitgaande dat je het op dit moment zo hebt)

15 Mar ’08 – 13:45
Christov
Christov

studio projecst b1 is heel nice voor t bedrag wat je ervoor betaald

15 Mar ’08 – 14:53
Lepricon
Lepricon

Heb een Rode NT1, is goed te doen!

15 Mar ’08 – 15:55
shiryu
shiryu

ik ben tevreden van mijn shure beta58a