reviews interviews galleries videos forum members login signup
516 bezoekers en 13 leden online.
alexmarvel, Spa, Brigadier, Cyrus, Heaps, Inf, listig, lostsun, NovaChe, Profound, Robin, Yid, ZiekeSais
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!

« FINALE HIJS BEATBATTLE - RIKERS VS DOPAGANDA

Dit topic is gesloten…

DBS
DBS
De producties van de finalisten Rikers en Dopaganda...

RIKERS BEAT

VS

DOPAGANDA BEAT

Alleen deelnemers kunnen hun voorkeursstem uitbrengen! Doe dit voor VRIJDAG 17 november!

:hijs:

13 Nov ’06 – 11:12
bathmutz
Badmuts
Dope Aganda! :thup:

13 Nov ’06 – 12:28
Dopaganda
Dopaganda
ik vind deze finale wel een voorpagina waard

@rikers: dope inzending, wel weer een beetje druk. jammer dat je de cuts eruit heb gehaald, die vind ik altijd erg dope van premo

13 Nov ’06 – 17:04
Maximus
Maximus
Fok het kabinet, Dopaganda krijgt mijn stem 8)

13 Nov ’06 – 17:15
ZiekeSais
ZiekeSais
rikers: de mainsample is niet lekker gechopped... de hats vind ik matig klinken... tis nu meer een hoge noise dan een lekkere hat.

de beat is te druk, af en toe het idee dat je een orkest wil nabouwen... nee niet sterk deze

dopa: intro is nice... vind de drums niet zo sterk, beetje simpel vergeleken met de sample cuts...

lekker gebruik gemaakt vd samples verder. jammer dat het vrijwel bij 1 loop blijft...

deze lijkt me vrij duidelijk:

dopa

13 Nov ’06 – 17:30
C-Code
C-Code
Rikers: Beat is weer veel te druk, teveel geluiden in 1 track !

Dopa; Dope beat......erg nice.......u got my vote !

13 Nov ’06 – 20:21
Galada Baboon
Galada Baboon
Die van Dopaganda is weer netjes, maar doet mij niet veel

Die van Rikers heeft geslaagde stukken en minder geslaagde stukken, maar meer variatie en melodie, en op enkele momenten komen al die samples tóch tof samen tot 1 geheel.

Daarom, Rikers

13 Nov ’06 – 23:10
Inf
Inf
:cry: Ik kan de inzendingen hier niet checken. De internet cafes in Mumbai zijn te ghetto voor fatsoenlijke speakers.

Kan iemand van de jury deze twee beats sturen naar mijn gmail? dan kan ik de beats in december checken.

Moge de dopeste winnen mannen!

14 Nov ’06 – 07:06
Dave
DjD-Incredible
Dopa:
Lekker hoe je de sample's hebt geknipt en de sound is weer correct,intro ook erg leuk.
de beat staat als een huis,wat minder afwisseling als Rikers maar dat kan deze beat wel hebben,ik vind t een moeilijke keuze en neem me tijd er ff voor.

Rikers:
Ook erg lekker die sample's dat trompetje erbij maakt m wel erg dik ,daar hou ik van.
Je hebt er wel iets meer ingestopt dan Dopa dat 2e stuk vind ik ook erg lekkah vanaf 1:27.
Niet alle sample's zijn dope zoals die soort gitaar ofzo vind ik wat minder erbij,maar die trompet maakt me geil...

ik laat t nog ff marineren en maak een besluit einde vd week,
zowiezo 2 dikke tracks kan dus ff niet oordelen :P

14 Nov ’06 – 23:58
DBS
DBS
Ik stuur ze vanavond Inf.. 8) (ga dan ook niet op vakantie.....)

15 Nov ’06 – 09:31
FL
FL
rikers: hihat is lelijk, melodie is erg leuk, vooral met die sax, stukje op 2 minuten vind ik niet zo

dopaganda: leuke beat wel maar beetje eentonig, drums niet zo vet, over het hele toernooi gezien vind ik jou met de beste beats komen maar deze is net wat minder dan je vorige

daarom vote ik rikers

15 Nov ’06 – 16:03
Rikers
Rikers
okay, ik vind'm zelf qua drukte eigenlijk wel meevallen, zeker als je kijkt naar het aantal geluiden/sampels erin, dan is dit echt de minst drukke van ze allemaal. ook die orkest comment, had je dat gezegd bij ronde 1 of 2 had ik daar in kunnen komen. maar hier zie ik dat niet echt.
die scratches heb ik er overigens uitgehaald, omdat het daar dan net wel te druk werd mijns isnziens.

enige stuk waar ik'm zelf 'druk' vind, is de outro, maar dat was ook de bedoeling ervan.
overigens heb ik wegens omstandigheden ook niet de tijd erin kunnen steken die ik wilde, waar vooral de mix onder heeft moeten lijden. misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken.

hoe dan ook. dopa weer een standaard dope beat. maar zoals al eerder gezegd wat te eentonig. de outro vind ik ook vrij voorspelbaar gedaan. precies datzelfde stukje heb ik in een battle heeel lang geleden zelf ook precies zo gebruikt :P de intro is dan wel leuk gedaan met dat originele stuk squeeze erin.

dat was het voor vandaag 8)

15 Nov ’06 – 16:20
nox
nox
en laat mij nou precies op die mixpunten afrekenen

:D

15 Nov ’06 – 17:07
ZiekeSais
ZiekeSais
en laat mij nou precies op die mixpunten afrekenen

:D

:lol:

15 Nov ’06 – 17:09
nox
nox
kom, ga ga 3000 Hz mixen dan :god:

16 Nov ’06 – 01:00
ZiekeSais
ZiekeSais
kom, ga ga 3000 Hz mixen dan :god:

hahaha nee :duck: ;)

18 Nov ’06 – 17:51
Dave
DjD-Incredible
ik vond t deze keer egt lastig maar heb me keuze gemaakt,
die van Rikers vind ik erg lekkah maar sommige stukjes wel druk en enge sounds erop die er niet echt bijpassen,maar daarintegen is dat stukje vanaf 1:27 tot 1:46 erg fris als je die had uitgewerkt was die de bom geweest...

kwa rapgehalte en de uitmix kies ik voor Dopa

18 Nov ’06 – 20:15
DBS
DBS
Morgen de uitslag :D

19 Nov ’06 – 19:28
nox
nox
jepjep, morgen ga ik de tracks is ff over de meest fijne spiekerts luisteren en beoordelen :)

19 Nov ’06 – 23:26
DBS
DBS
rikers:

conceptwise weinig op aan te merken behalve de switch naar de 2e verse, die samples
lijken elkaar niet lekker over te pakken, klein minpuntje daar maar voor de rest komt
't gewoon netjes geprogrammeerd..
de vocal lijkt moeite te hebben met 't verstaanbaar houden doordat
de samples zich ook veelal in 't midden afspelen en daar bovenop vloeken enkele harmonics
van de samples met de natural presence van de stem.. dit gaat ook op in de outro waar 't
te vol lijkt te worden maar dit in weze verholpen had kunnen worden door wat intuitiever
mixwerk van de samples onderling.
al met al een netjes product, aangezien je rekening hebt moeten houden met een acapella
heeft 't ook gelijk meer een hiphopvibe, wat in de vorige rondes nog wel eens afwezig was

Concept begint leuk maar voor mijn gevoel "te druk" waardoor de acapella niet helemaal uit de verf komt.
Na het 2e refrein komt voor mij "de echte" beat. (zo had die van mij had mogen beginnen) een lekkere headnodd.
Geluidskwaliteit laat bij Rikers nog wat te wensen over. Dit is voor mij gevoel nog niet 'de'sound
De open shaker achtige hihat wordt na een tijdje een beetje irrie wat niet ten goede komt aan het eindproduct.

dopaganda:

ondanks dat 't concept goed fit bij guru is er teveel gebruik gemaakt van dezelfde set
samples en door 't niet al te creatief zijn met breaks zou ik 't op een album meer
ervaren als een filler/skit dan een conceptuele en volwaardige track, beetje jammer.

mixwise valt de acapella er net even buiten, een db'tje minder had 'm er net netjes in laten
vallen..
over 't geheel had wat mij bereft een net wat frissere gloed gemogen hebben, wat bij rikers
wel aanwezig was, maar opzich kan ik de semi-lofiheid ook wel waarderen.. 't concept en de
mix wegen elkaar op deze manier een beetje af maar aangezien menig luisteraar toch eerst
de beat in 't gehoor ontvangt en hier z'n oordeel sneller op zal baseren dan een mix telt
dit in deze voor mij dan ook sterker

De kracht van de eenvoud ?
Misschien doordat het een premier achtige opzet van de beat is (uiteraard niet een copy) past het perfect bij de accapella.
voor mijn gevoel loopt deze beat erg goed en op de geluidskwaliteit heb ik verder niets aan te merken.

20 Nov ’06 – 21:16
nox
nox
*roffel*

20 Nov ’06 – 21:18
DBS
DBS

GEFELICITEERD DOPAGANDA!
Het was lastig. De jury was verdeeld en kon dus moelijk kiezen, opzich was er op beide beats weinig aan te merken en van goede kwaliteit.

Ik hoop dat iedereen het een beetje dope vond...
Ik merkte wel dat de aandacht weg ebte toen er steeds minder peeps overbleven en dat vond ik wel jammer, ook dat alle deelnemers niet hebben mee gevote was jammer. Ik hoop dat zij die mogen stemmen woensdag wel hun stem uitbrengen............

Ik zal met HIJS overleggen of er nog iets dopes voor Dopa in de prijzenkast ligt...

20 Nov ’06 – 22:55
Loki
Loki
Gefeli Dopa!

20 Nov ’06 – 23:41
rara
RaRa
Gefeli Dopa!

21 Nov ’06 – 12:15
bathmutz
Badmuts
Gefeli Dopa!

21 Nov ’06 – 13:21
Dopaganda
Dopaganda
hooooooooei...!

bedankt voor de felicitaties, vond het zelf ook dicht bijmekaar liggen, ik denk dat rikers en ik allebei wel beter hadden gekund deze finale

jury bedankt voor hun tijd en de stemmers ook bedankt

tot de volgende beat battle!

21 Nov ’06 – 13:29
FL
FL
vond rikers net deze ronde beter komen
maar overall gezien wint dopa zeker, elke keer wel bangende shit

felici

21 Nov ’06 – 18:25
Greg Kerkwerper
Greg Kerkwerper
Mooi dat je je revanche hebt Dopie.

De finale viel een beetje tegen. Ter vergelijking: Dopa's vorige finale-track was beter dan deze, maar die finale heeft 'ie verloren. De track van Dopa in deze finale heeft wel het gevoel van een Gangstarr-nummer, ondanks dat er wat weinig variatie in zit, ik vond zijn winst wel terecht.

Ook was het idd jammer dat er weinig aandacht was voor dit toernooi. Daar waren een paar goede redenen voor denk ik: 1) het kwam te snel na het vorige toernooi 2) er was weinig aandacht voor op de site, geen updates of verwijzingen op de voorpagina 3) de rondes duurden veel te lang, geef mensen volgdende keer wat minder tijd, dan blijven de luisteraars wat meer betrokken bij het toernooi.

21 Nov ’06 – 20:13
DBS
DBS
Mee eens.
Dat er wat langer tijd was kwam door de vakanties en dat mensen niet de hele tijd op het studio gedeelte checken komt waarschijnlijk ook doordat de "laatste items" niet meer worden weergegeven. Toch vind ik het jammer dat mensen die zich hebben ingeschreven niet ff de moeite nemen om die shit te checken.

volgend jaar beter...

22 Nov ’06 – 10:13
Rikers
Rikers
aaight gefeliciteerd! 8)

22 Nov ’06 – 14:23

« FINALE HIJS BEATBATTLE - RIKERS VS DOPAGANDA

Dit topic is gesloten…