reviews interviews galleries videos forum members login signup
242 bezoekers en 9 leden online.
93blackout, Borriegineel, D-vide, elastiekje, Jakanus, El Matador, Paars, Rauf, Xwisit
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Pé Pé
Pé Pé
Nou.. wat zeggen we dr van.. Fruityloops of Reason. Ikzelf heb eigenlijk nog nooit met fruityloops gewerkt, dus ik kan ook niet een mening vormen. Ik ben wel benieuwd of het de moeite waard is om er mee te beginnen.

21 Mar ’06 – 22:25
Loki
Loki
Toen FL 5 en Reason 3 net uitwaren, kregen ze in de vakbladen ongeveer dezelfde rating. Dus ligt er uiteindelijk maar net aan wat jou persoonlijk ligt denk ik. Indien mogelijk gewoon allebei eens proberen en kijken wat het beste werkt voor je...

21 Mar ’06 – 22:38
livio
livio
Ik heb ze allebei geprobeerd, maar ben 'teruggevallen' op fruity. Fruity werkt me gewoon net iets eenvoudiger. Maar iets is niet beter ofzo, je kan met alles dope shit maken, met een pan en een lepel ook.

22 Mar ’06 – 11:16
Bora
Bora
fruityloops is for kids, reason for riele negerts...

22 Mar ’06 – 11:43
ZiekeSais
ZiekeSais

klein kindje dat je bent

22 Mar ’06 – 11:47
Christov
Christov
tis allemaal gelul wat je gebruikt, maar wat er uitkomt

22 Mar ’06 – 11:49
Bora
Bora

klein kindje dat je bent

gugugaga..

22 Mar ’06 – 12:06
Xwisit
Xwisit
Maakt geen zak uit

22 Mar ’06 – 12:15
Johnny01
JOHNNY SUPREME
tis allemaal gelul wat je gebruikt, maar wat er uitkomt

Woord omhoog ---^
Ik gebruik de meest gare programma's en ik weet zeker dat sommige pubers hierom zullen lachen maar dat maakt mij geen fuck uit.
Ik weet niet of Bora serieus was, maar dat typische sneue antwoord geeft iig wel aan hoe er wordt gedacht over dingen als 't gaat om beats bakken.

Sommige werken hier met proffesionelere programma's (denkend dat dat er aan toe doet) en nog steeds hebben ze 't lef om gare shit te maken :shock:
80% wat ik in 't algemeen al hoor is sowieso waardeloos, goeie programma's of niet..

It ain't the size that counts dus doe er niet blij mee

@ Sais, je moet me nu wel effe snel uphooken met 'n bestand dat wél werkt ok... ;)

22 Mar ’06 – 12:34
nox
nox
in fl kan je direct vst en vsti gebruiken, met reason moet je eerst rewiren naar een ander prog waar dat ook kan.. die built in reason plugins en synths zijn ook niet altijd even dope.. verder biedt fl je een veel overzichtelijkere workspace, dat visueel routen in reason vind een beetje omslachtig allemaal..

22 Mar ’06 – 12:34
FL
FL
ik gebruik FL.. nog nooit iets anders gebruikt, vind et allemaal lekker overzichtelijk

25 Mar ’06 – 11:14
ZiekeSais
ZiekeSais
in fl kan je direct vst en vsti gebruiken, met reason moet je eerst rewiren naar een ander prog waar dat ook kan.. die built in reason plugins en synths zijn ook niet altijd even dope.. verder biedt fl je een veel overzichtelijkere workspace, dat visueel routen in reason vind een beetje omslachtig allemaal..

word...

fl kan je de meest dope vst's in rocken mits je geheugen dat aan kan :|
al die kabels in reason? waar slaat dat op! wat een gehannes. in fruity is het gewoon cijfers gelijk zetten en in reason van die irritante kabels... lekker overzichtelijk die kabels :shock:
nehh doe mij lekker fruityloops... lekker basic en lekker overzichtelijk en uit te breiden zo ver
als je wilt. :god:
en @ supriem... tja ik heb je gepaast wat ik had/heb. als dat niet werkt dan moet je zelf es ff goed zoeken.

25 Mar ’06 – 11:22
SmrildA
Smrilda
Ik ben voor Fruity (en ik heb al met allebij gewerkt). Reason is te electro weet je, altijd als ik er mee bezig ben heb ik uiteindelijk een 100% electro track :|

Maar het werkt wel veel logischer enzo (Reason dan he).

Ik zou eens aan Live willen geraken, deze vakantie is een demootje zoeken.

25 Mar ’06 – 19:58
BennyB
BennyB
FL voor snel wat maken zonder midi apperatuur je moet echter wel de FX kanalen gebruiken anders klinkt het gewoon gaar.
Bij Reason is een keyboard een must omdat het invullen van de patterns anders te lang duurt en de fun van het createn eruit gaat voor mij.

ik heb beide en kan met allebei goed overweg ligt maar net aan me bui wat ik gebruik.
het inladen van samples is FL wel beter in.

30 Mar ’06 – 23:28
Afiso
Afiso
Met fruity vind ik dat je creatiever werkt en met Reason soms te snel wat in elkaar fixed.

25 May ’06 – 12:37
DTMN
DTMN
Met fruity vind ik dat je creatiever werkt en met Reason soms te snel wat in elkaar fixed.

???
creativiteit komt uit je kop, niet uit het programma dat je gebruikt volgens mij...

16 Jun ’06 – 16:23
WaterHead
WaterHead
Ik vind ze beide KUT en dat geld bij mij eigenlijk voor al die software programma's die er zijn om muziek te maken, ik kan er niet mee uit de voeten voor mij telt: hoe simpeler hoe beter.

16 Jun ’06 – 16:26
SmrildA
Smrilda
Stom is dat je ze niet samen kan gebruiken (reason neemt geen vst's). Maar ik ben wel voor fruity eigenlijk, Reason is chill om één synth te nemen fzo, de rest is er niet zo lekker voor mij: ik maak er te snel electro mee, maar ligt mss meer aan mijn mood van een half jaar geleden toen ik het gebruikte.
Als je Reason met die Recycle (?) gebruikt en de Dr. rex erbij gooit is het wel het van het programma :god:
Ik vind Fruity dus gewoon chill, maar met een beetje aanpassing van mijn werkwijze lijkt me Reason wel fijner (maar ik krijg 'm niet geïnstaleerd...)

16 Jun ’06 – 16:45
Loki
Loki
Stom is dat je ze niet samen kan gebruiken (reason neemt geen vst's).

Ooit gehoord van Rewire???

16 Jun ’06 – 19:52
Xwisit
Xwisit
Ik gebruik Nuendo 3.1 samen met Kontakt 2. Veel leuker.

16 Jun ’06 – 21:22
Wh33ly
Wh33ly
dat je electro maakt met reason ligt dus ECHT niet aan het programma maar aan je eigen input.
Vrienden van me maken hele dope beats met fruity, ik kan mijn creativiteit helemaal kwijt in Reason. Kben ooit begonnen met fruity, daarna reason onder de knie gekregen en nu merk ik dat daar ook wat grenzen aan zijn (voor mijn gevoel) dus wil ik binnenkort verder kijken. Maar wat anderen zeggen is helemaal waar: Je kan van alles maken met beide stukken software, het gaat meer om hoe jij persoonlijk het lekkerst werkt. En aangezien muziek maken altijd een leerzame ervaring is verandert je stijl ook in de loop van de tijd dus ga je misschien wel in de toekomst switchen naar een proggie waarvan je eerst dacht dat het gaar was.. Er is dus moeilijk te zeggen welke beter is, beide progs hebben gewoon hun eigen manier van werken.
wel vond ik de learning curve in reason iets hoger, maar als je dat door hebt heb je een enorme bron aan technieken om toe te passen en dan heb je echt geen last van die draadjes, dat doe je in een flits van een seconde. Daar komt bij dat in mijn ogen met reason iets spontaner is, iets vrijer, en aangezien ik zelf graag lange instrumental melodieuze nrs maak werkt dat echt te relaxed voor mij.

Belangrijk is dus gewoon dat je jouw piece van software onder de knie krijgt.

16 Jun ’06 – 21:26
Rauf
Rauf
ligt er gewoon aan waar je creatieve flow bij aansluit maar als je creatief bent moet in principe geen van beide opties een belemmering zijn voor het resultaat, uiteindelijk als je het toch prof aanpakt gaat het bij een studio in de mix en mastering dan maakt het dus verder geen zak uit.

16 Jun ’06 – 22:48
rara
RaRa
als je niet met toetsen overweg kan of met pads dan is sequencen op je pc wel een optie. ligt er maar aan. het liefst werk ik met reason maar dat ben ik gewend. als je cubase gewend bent zal dat je meer liggen. tegenwoordig zijn fl en reason toch wel aardig gelijk. en laatst kreeg ik bij een cd een magix studio deluxe. en ik moet toegeven dat ze een aardige inhaal slag hebben gemaakt. niet dat je er super veel mee kan maar het gaat zo makkelijk. als je samples inlaad vind ie automatisch een loop daar stond ik wel van te kijken. en het maakt niet uit wat je gebruikt het gaat er om wat je er mee maakt, en of jij het cool vind of lekker vind werken.

16 Jun ’06 – 23:14
Aight*
Aight*
Nu ik ben ooit met fruity loops begonnen maar ik vond het vanaf de 1e kick al kut klinken,
dus toen heb ik reason gechecked en ik vind het toch stukken fijner, nja de kabels aansluiten is idd iets minder maarja je moet er wat voor over hebben

17 Jun ’06 – 00:18
Xwisit
Xwisit
Maar zo leer je bij reason wel hoe het een beetje in het echt gaat, als je een studio met hardware hebt, je zult er niks aan hebben natuurlijk, tenzij je echt een studio bij elkaar gespaard hebt naderhand ofzo.

17 Jun ’06 – 05:14
Christov
Christov
trackers, das pas gemak

17 Jun ’06 – 11:17
Hunt
Hunt'R
wel grppig dat reason een paar gig kost en fuityloops een aantal mb's.. of zijn dat samples die erbij zitten? (heb het nog noot geïnstalleerd omdat mn pc vol zat..)

17 Jun ’06 – 11:19
Christov
Christov
wel grppig dat reason een paar gig kost en fuityloops een aantal mb's.. of zijn dat samples die erbij zitten? (heb het nog noot geïnstalleerd omdat mn pc vol zat..)

als je em illegaal hebt kost dat veel gig ja, anders staat die shit gewoon op een cdtje

17 Jun ’06 – 11:38
Aight*
Aight*
is 3 gyg echt zo veel ? :lol:

17 Jun ’06 – 11:40
Hunt
Hunt'R
wel als je hd 20 gig is.. keertje mn pc updaten zou wel een idee zijn hehe..

17 Jun ’06 – 11:52