242 bezoekers en 9 leden online.
93blackout, Borriegineel, D-vide, elastiekje, Jakanus, El Matador, Paars, Rauf, Xwisit
93blackout, Borriegineel, D-vide, elastiekje, Jakanus, El Matador, Paars, Rauf, Xwisit
21 Mar ’06 – 22:25
21 Mar ’06 – 22:38
22 Mar ’06 – 11:16
22 Mar ’06 – 11:43
22 Mar ’06 – 11:47
22 Mar ’06 – 11:49
22 Mar ’06 – 12:06
22 Mar ’06 – 12:15
tis allemaal gelul wat je gebruikt, maar wat er uitkomt
Woord omhoog ---^
Ik gebruik de meest gare programma's en ik weet zeker dat sommige pubers hierom zullen lachen maar dat maakt mij geen fuck uit.
Ik weet niet of Bora serieus was, maar dat typische sneue antwoord geeft iig wel aan hoe er wordt gedacht over dingen als 't gaat om beats bakken.
Sommige werken hier met proffesionelere programma's (denkend dat dat er aan toe doet) en nog steeds hebben ze 't lef om gare shit te maken :shock:
80% wat ik in 't algemeen al hoor is sowieso waardeloos, goeie programma's of niet..
It ain't the size that counts dus doe er niet blij mee
@ Sais, je moet me nu wel effe snel uphooken met 'n bestand dat wél werkt ok... ;)
22 Mar ’06 – 12:34
22 Mar ’06 – 12:34
25 Mar ’06 – 11:14
in fl kan je direct vst en vsti gebruiken, met reason moet je eerst rewiren naar een ander prog waar dat ook kan.. die built in reason plugins en synths zijn ook niet altijd even dope.. verder biedt fl je een veel overzichtelijkere workspace, dat visueel routen in reason vind een beetje omslachtig allemaal..
word...
fl kan je de meest dope vst's in rocken mits je geheugen dat aan kan :|
al die kabels in reason? waar slaat dat op! wat een gehannes. in fruity is het gewoon cijfers gelijk zetten en in reason van die irritante kabels... lekker overzichtelijk die kabels :shock:
nehh doe mij lekker fruityloops... lekker basic en lekker overzichtelijk en uit te breiden zo ver
als je wilt. :god:
en @ supriem... tja ik heb je gepaast wat ik had/heb. als dat niet werkt dan moet je zelf es ff goed zoeken.
25 Mar ’06 – 11:22
Maar het werkt wel veel logischer enzo (Reason dan he).
Ik zou eens aan Live willen geraken, deze vakantie is een demootje zoeken.
25 Mar ’06 – 19:58
Bij Reason is een keyboard een must omdat het invullen van de patterns anders te lang duurt en de fun van het createn eruit gaat voor mij.
ik heb beide en kan met allebei goed overweg ligt maar net aan me bui wat ik gebruik.
het inladen van samples is FL wel beter in.
30 Mar ’06 – 23:28
25 May ’06 – 12:37
Met fruity vind ik dat je creatiever werkt en met Reason soms te snel wat in elkaar fixed.
???
creativiteit komt uit je kop, niet uit het programma dat je gebruikt volgens mij...
16 Jun ’06 – 16:23
16 Jun ’06 – 16:26
Als je Reason met die Recycle (?) gebruikt en de Dr. rex erbij gooit is het wel het van het programma :god:
Ik vind Fruity dus gewoon chill, maar met een beetje aanpassing van mijn werkwijze lijkt me Reason wel fijner (maar ik krijg 'm niet geïnstaleerd...)
16 Jun ’06 – 16:45
Stom is dat je ze niet samen kan gebruiken (reason neemt geen vst's).
Ooit gehoord van Rewire???
16 Jun ’06 – 19:52
16 Jun ’06 – 21:22
Vrienden van me maken hele dope beats met fruity, ik kan mijn creativiteit helemaal kwijt in Reason. Kben ooit begonnen met fruity, daarna reason onder de knie gekregen en nu merk ik dat daar ook wat grenzen aan zijn (voor mijn gevoel) dus wil ik binnenkort verder kijken. Maar wat anderen zeggen is helemaal waar: Je kan van alles maken met beide stukken software, het gaat meer om hoe jij persoonlijk het lekkerst werkt. En aangezien muziek maken altijd een leerzame ervaring is verandert je stijl ook in de loop van de tijd dus ga je misschien wel in de toekomst switchen naar een proggie waarvan je eerst dacht dat het gaar was.. Er is dus moeilijk te zeggen welke beter is, beide progs hebben gewoon hun eigen manier van werken.
wel vond ik de learning curve in reason iets hoger, maar als je dat door hebt heb je een enorme bron aan technieken om toe te passen en dan heb je echt geen last van die draadjes, dat doe je in een flits van een seconde. Daar komt bij dat in mijn ogen met reason iets spontaner is, iets vrijer, en aangezien ik zelf graag lange instrumental melodieuze nrs maak werkt dat echt te relaxed voor mij.
Belangrijk is dus gewoon dat je jouw piece van software onder de knie krijgt.
16 Jun ’06 – 21:26
16 Jun ’06 – 22:48
16 Jun ’06 – 23:14
dus toen heb ik reason gechecked en ik vind het toch stukken fijner, nja de kabels aansluiten is idd iets minder maarja je moet er wat voor over hebben
17 Jun ’06 – 00:18
17 Jun ’06 – 05:14
17 Jun ’06 – 11:17
17 Jun ’06 – 11:19
wel grppig dat reason een paar gig kost en fuityloops een aantal mb's.. of zijn dat samples die erbij zitten? (heb het nog noot geïnstalleerd omdat mn pc vol zat..)
als je em illegaal hebt kost dat veel gig ja, anders staat die shit gewoon op een cdtje
17 Jun ’06 – 11:38
17 Jun ’06 – 11:40
17 Jun ’06 – 11:52