Meestal hoor ik prijzen van 150 euro.
De onderste heb ik zelf gemaakt en zo'n stijl beats vind ik zelf ook dope, maar in wat voor prijsklasse zou zo'n beat horen.
Beat 7, die van 0478-preview heb ik ook gefixt.
www.soundclick.com/bkwadraat
28 Dec ’05 – 16:37
Geef me het adres van die beatcreator en ik sla hem zijn monitor door zijn hoofd.
ik maak zelf ook beats maar te weinig om te verkopen waardoor we weer gedwongen zijn om beats te kopenIk vrees dat ik deze zin ook niet helemaal snap.
28 Dec ’05 – 16:45
150 euro voor een beat???DBS :lmao: :lol: dat worden 2 monitoren ruys
Geef me het adres van die beatcreator en ik sla hem zijn monitor door zijn hoofd.
Daar valt over te ondehandelen maar ik begin bij €300,-. zie het zo, als hij/zij 1x/2x een show geeft heeft ie het er al uit...
28 Dec ’05 – 17:00
28 Dec ’05 – 17:02
28 Dec ’05 – 17:15
ik maak zelf ook beats maar te weinig om te verkopen waardoor we weer gedwongen zijn om beats te kopenIk vrees dat ik deze zin ook niet helemaal snap.
Heb die zin ook even weggehaald want dat had idd niks met mijn vraag te maken
28 Dec ’05 – 17:17
Daar valt over te ondehandelen maar ik begin bij €300,-. zie het zo, als hij/zij 1x/2x een show geeft heeft ie het er al uit...
:gasp: Shit hey, dus 1 beat = 1 of 2 show(s)??
Ik zeg je 1 ding, een beat maken is gemakkelijker dan 1 optreden regelen.
En daarbij: aan wie denkt ie dan z'n beats kwijt te kunnen? Eminem, Raymzter?
Nee, dit is wel erg makkelijk geld verdienen.
28 Dec ’05 – 17:25
28 Dec ’05 – 17:30
28 Dec ’05 – 17:32
Cheapskate.. ;)
Dat is ook meteen het probleem met de scene hier in NL. Als ik een beat maak ben ik niet 10 min bezig op mn pc maar een fix aantal uren achter mn sampler kid. vraag maar een beat van (en ik vergelijk mij absoluut niet met ...) Premier, Dre, JS1, diamond d, Tonedeff etc, etc, verdubbel het maar en zet er een nulletje achter dan kom je in de buurt.
Waarom zou je niet voor een beat betalen? in de states, duitsland, frankrijk is het de normaalste zaak van de wereld. Iemand heeft er flink wat uren in gestoken, apparatuur gekocht, elctra rekening, etc etc. een cheap ass MC heeft alleen een pen en papier nodig. Een MC met een beetje kwaliteit heeft zo 2 optredens geregeld. Vroeger voor "supreme Court" ook gedaan.... maar die hadden dan ook kwaliteit...
Je doet net als of het veel cash is, een beat wordt bij mij helemaal op maat gemaakt en gemixed en gemasterd plus je kan m zo vaak gebruiken als je zelf wilt.
:idea: Ga maar lekker met je kakka beats optreden.. ooh daarom heb je geen optredens...
Als je bakker bent en je staat de hele dag te bakken, deeg te rollen, te kneden etc etc ga je ook je brood niet gratis weg geven, misschien wel in jouw dorp..?
28 Dec ’05 – 17:45
Optredens regelen is fokt we krijgen na een optreden altijd goede reacties iedereen komt naar ons toe en blabla we regelen wel een ander optreden wordt er dan gezegd. Echt niet blijkt dan weer...... veel praatje maar je hoort er niets meer van. Dus dan krijgen we weer 5 maanden geen cash. We hebben nu drie beats gekocht van een gozer voor 125 euro (zijn ze wel waard), maar hij gaat ze duurder maken. Aangezien we te weinig geld verdienen met optreden houdt het dan op. Ga denk ik maar proberen meer beats zelf te fixen.
28 Dec ’05 – 17:46
28 Dec ’05 – 17:50
als het goed is maak je beats omdat je van hiphop houd, en niet omdat je er geld mee wilt verdiene. probleem met de sene in nl? ik vind dat je niet moet vergelijken, omdat het in het buitenland gebeurt, moet het hier ook maar zo zijn? ik vind het een goede ontwikkeling dat mc's steeds vaker beats voor niks kunne krijgen, hoe kunne ze anders doorbreke op bestaande beats... "ga maar lekker me je kakka beats optreden, ooh daarom heb je geen optredens" nee, dat geeft de scene een positieve input. tuurlijk begrijp ik dat je wel wat geld wilt zien voor al het geld dat je erin steekt, maar zijn die beats ook echt doper dan andere peeps die het goedkoper doen? dan is het meer jou probleem dat jij er zoveel geld aan uitgeeft. o ja, en 300 euro is fokin lang werken (ja voor de beatbakker is het idd ook lang werken) voor een mc die net begint en nog geen 20 jaar is ofzo...
Cheapskate.. ;)
Dat is ook meteen het probleem met de scene hier in NL. Als ik een beat maak ben ik niet 10 min bezig op mn pc maar een fix aantal uren achter mn sampler kid. vraag maar een beat van (en ik vergelijk mij absoluut niet met ...) Premier, Dre, JS1, diamond d, Tonedeff etc, etc, verdubbel het maar en zet er een nulletje achter dan kom je in de buurt.
Waarom zou je niet voor een beat betalen? in de states, duitsland, frankrijk is het de normaalste zaak van de wereld. Iemand heeft er flink wat uren in gestoken, apparatuur gekocht, elctra rekening, etc etc. een cheap ass MC heeft alleen een pen en papier nodig. Een MC met een beetje kwaliteit heeft zo 2 optredens geregeld. Vroeger voor "supreme Court" ook gedaan.... maar die hadden dan ook kwaliteit...
Je doet net als of het veel cash is, een beat wordt bij mij helemaal op maat gemaakt en gemixed en gemasterd plus je kan m zo vaak gebruiken als je zelf wilt.
:idea: Ga maar lekker met je kakka beats optreden.. ooh daarom heb je geen optredens...
Als je bakker bent en je staat de hele dag te bakken, deeg te rollen, te kneden etc etc ga je ook je brood niet gratis weg geven, misschien wel in jouw dorp..?
een mc met een beetje kwaliteit heeft helemaal niet zo optredens geregeld waar je ff een paar honderd euro mee verdient. ik zie het vaak zat, en ik ken genoeg mensen die al fokin lang zich helemaal de tyfus in zweten om in een voorprogramma te op DOPE beats,,, t is gewoon moeilijk om door te breke, ook in de underground scene, ook al wordt het de laatste jaren wat beter omdat opgezwolle enzo steeds bekender worde...
kijk hoe gruwelijk lang MOD al bezig is... en die gozer staat nu pas op het moment van zn grote doorbraak..
28 Dec ’05 – 17:53
28 Dec ’05 – 17:53
money the root of all Levis!
:evil: precies, daarom draag tegenwoordig Bufu!
:lol:
Maar goed de meningen over of beats nu wel of geen geld mogen kosten lopen uiteen. Denk zelf ook dat het per geval verschilt undso.
28 Dec ’05 – 18:00
Aan vrienden natuurlijk niet
Maar ik maak geen beats :)
28 Dec ’05 – 18:02
als het goed is maak je beats omdat je van hiphop houd, en niet omdat je er geld mee wilt verdiene. probleem met de sene in nl? ik vind dat je niet moet vergelijken, omdat het in het buitenland gebeurt, moet het hier ook maar zo zijn? ik vind het een goede ontwikkeling dat mc's steeds vaker beats voor niks kunne krijgen, hoe kunne ze anders doorbreke op bestaande beats... "ga maar lekker me je kakka beats optreden, ooh daarom heb je geen optredens" nee, dat geeft de scene een positieve input. tuurlijk begrijp ik dat je wel wat geld wilt zien voor al het geld dat je erin steekt, maar zijn die beats ook echt doper dan andere peeps die het goedkoper doen? dan is het meer jou probleem dat jij er zoveel geld aan uitgeeft.
een mc met een beetje kwaliteit heeft helemaal niet zo optredens geregeld waar je ff een paar honderd euro mee verdient. ik zie het vaak zat, en ik ken genoeg mensen die al fokin lang zich helemaal de tyfus in zweten om in een voorprogramma te op DOPE beats,,, t is gewoon moeilijk om door te breke, ook in de underground scene, ook al wordt het de laatste jaren wat beter omdat opgezwolle enzo steeds bekender worde...
Doe het al lang genoeg voor de "love", maar de "love" zorgt niet voor brood op mn plank. Vroeger dacht ik er net zo over, gelukkig veranderen tijden. Ik wil ook best een beat maken en dan krijg ik bij elk optreden 1 mansdeel van het geld... maar ja dan moet je ze weer vertrouwen...
Kijk dat labels geen oog hebben voor kwaliteit daar kan ik niets aan doen, daarom staan bepaalde "dope'" acts nooit op de cash list. Zeg niet dat mn beats doper zijn of andere minder dope. Ik probeer een bepaalde kwaliteit te halen die ik in NL nog maar weinig heb gehoord.
28 Dec ’05 – 18:03
stelletje hollanders
woord naar DBS, shows leveren 't meeste op tegenwoordig, (sowieso al zo geweest) misschien zijn de betreffende bitches gewoon niet dope genoeg
28 Dec ’05 – 18:05
misschien zijn de betreffende bitches gewoon niet dope genoegdaar zit idd wel wat in.. maar die zulle ook niet doorbreke, je merkt gauw genoeg of iemand de potentie heeft om door te breke of niet..
en t heeft ook niet echt veel met gierigheid te maken, soms wel, soms niet. soms hebbe mc's geen eens het geld voor echt goeie apparatuur, en dan moet je nog beats kopen van 300 eu ook.
28 Dec ’05 – 18:07
Betalen vind ik op zich niet zo'n probleem maar eerlijk gezegd vind ik 300 euro wel heel veel.
28 Dec ’05 – 22:31
een gekochte beat is authentiek, net als een legaal programma of een originele cd, je kan er alles mee doen wat je wilt en dat is een vrijheid.. behalve als er uncleared samples inzitten en je gebitch krijgt terwijl je doodleuk geld hebt neergelegd..
't risico van een beat online zetten is dat mensen 't kunnen gaan gebruiken, al dan niet voor serieuzere doeleinden.. dat is simpelweg niet te controleren
edit: en 300 euro is misschien wel veel, maar zo merk je dat de eisen van de 1 niet bij de ander aansluiten door 't verschil in gevorderdheid op verschillende fronten.. straks ben je bv. 'groter' en lach je je kapot om zo'n prijs
28 Dec ’05 – 23:07
29 Dec ’05 – 00:58
Daar valt over te onderhandelen maar ik begin bij €300,-.
Als je een beetje kwaliteit als mc hebt en je bent serieus bezig dan kom je meestal rond 150,- uit. Meestal nemen ze het dan ook bij mij op, of mixen/masteren de hele CD bij mij en maak ik een package deal voor een scherpe prijs. Ik hoef er niet rijk van te worden, maar het moet me ook niets kosten. De apparatuur, platen en tijd krijg ik er waarschijnlijk toch nooit uit (gok wel op die nr 1 hit ;) )
Ik begrijp Ruys wel, volgens mij is hij ook rond de 30 en ook begonnen rond 1990, en houdt als “hiphop purist†de basis van hiphop uit de gheto’s aan. Maar als je “overal†als DJ wordt gevraagd en niemand wilt betalen voor de service die je verleent (of je moet met moeite je onkosten eruit halen) wordt dat steeds vervelender, zie het als een stukje waardering, peeps vragen je omdat je dope beats maakt/ dope Dj-ed. Dan mag het ook best wat kosten.
we leven in de downloadgeneratie, alles moet maar gratis..
"vroeger" toen ik begon met de mixtape serie "defbeats" verkocht ik er tussen de 150-300 stuks.
het voor laatste deel waren het er geloof ik 230 stuks. Hier op HIJS kunnen ze alle oudere delen downloaden en dat is dan ook gebeurt elk deel is zo'n 400x gedownload. Props hier props daar... Het laatste deel daarin tegen, zelfde prijs, zelfde steelo, etc etc, heb ik er slechts iets van 50 van verkocht?? meeste peeps downloaden mixtapes wel ergens (meestal tapes van 1 artiest dat niet eens gemixed is maar een compilatie cd) en wachten wel tot ie "on-line" ergens staat. Uren met die mixtape bezig geweest, dan maar niet te spreken over de kosten van de platen. (staan 34 tracks op a 10,- per 12" reken maar uit). Is dat de steelo van deze generatie? :fail:
(is niet helemaal ontopic maar geeft wel weer in wat voor klimaat we leven)
29 Dec ’05 – 13:28
ik denk dat het dan maar beter is als je met een vast groepje werkt en daarvan de mogelijke winst deelt.
dan weet je zeker dat je met goede mc's werkt, hoeft je er niet voor te gaan scharrelen en kan je gerichter werken.
29 Dec ’05 – 14:41
gewoon samen bouwen en investeren in je eigen muziek dunkt me!
maar goed mocht iemand beats willen ik haal ze van de plank voor 400 eurie! :duck:
29 Dec ’05 – 17:12
Maar als iemand 300 euro wilt neerleggen voor een beat, moet hij toch zeker wat geld over hebben en dat heeft lang niet iedereen (zeker niet als ze geen beat hebben, ten tweede werk je 1 week ongeveer voor 300 euro).
Redelijke prijs voor een beat vind ik tot de 50 euro, als je er daar meer van verkoopt haal je het geld er ook wel uit, en vind ik dat je wat realistischer blijft tegenover de mc's..
29 Dec ’05 – 19:21
29 Dec ’05 – 20:11
Software en Hardware is duur, je hebt geen idee. Maargoed het is inderdaad geen geld ding. Er zit natuurlijk ook lol en Verrijking in jezelf met het maken van beats. Maar het is onzin dat als je weet dat je dope beats kan maken, dat je er dan geen geld voor wil, als dat wel mogelijk is. Al is het maar 50 euro. Met 50 euro zou ik genoeg sample materiaal kunnen verkrijgen voor weet ik veel hoeveel beats. Op een gegeven moment wil je meer dan een computer en een koptelefoon. Maar je moet nou eenmaal werken en vechten voor je geld. Het is inderdaad ook oneerlijk voor degenen die zoo dope zijn, en niks krijgen. Maar jah, wat kunnen de producers eraan doen? Ik doe nog niet aan geld vragen, maar dat komt ook omdat ik nog niet veel beats voor anderen heb gedaan.
met je rare urban beats
30 Dec ’05 – 12:08
kan ik je snippets opsturen etc. :|
31 Dec ’05 – 12:40
mijn beats zijn te koop vanaf 100E... interesse? mail me dan @ jager_b@hotmail.com
kan ik je snippets opsturen etc. :|
:toilet:
31 Dec ’05 – 12:42