reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Jurian
Jurian

Datum: 07-04-2008
Aanvang: 20.00 uur
Deuren open: 18.30 uur

Voorprogramma:
Geen voorprogramma.

Entree € 38,–
(excl. servicekosten)

Maandag 7 april geeft de Britse band Portishead voor het eerst in tien jaar een concert in Nederland in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De voorverkoop begint aanstaande zaterdag om 10.00 uur.

Portishead wordt in 1991 in Bristol opgericht door multi-instrumentalist Geoff Barrow en zangeres Beth Gibbons. Het eerste album ‘Dummy’, dat drie jaar later verschijnt, zorgt mede dankzij de hits ‘Glory Box’ en ‘Sour Times’ voor een wereldwijde doorbraak. De combinatie van trip hop met vleugjes jazz en blues, samples van jaren ‘60 en ‘70 nummers en Gibbons’ karakteristieke stem levert Portishead eveneens een prestigieuze Mercury Prize op.

In 1997 verschijnt het tweede album ‘Portishead’. In datzelfde jaar geeft de band ook een concert samen met het New York Philharmonic orchestra dat als ‘Roseland NYC Live’ wordt uitgebracht. Kort daarna gaan de bandleden hun eigen weg met eigen projecten, maar in 2005 komen ze weer bij elkaar. Een nieuw album staat in de planning voor april van dit jaar.

——————

Voorverkoop begint morgen. Het is veel geld, maar wel fucking gruwelijk.

25 Jan ’08 – 12:52
Lepricon
Lepricon

OEEEEI! Wel klote dat het in die sfeerloze HMH plaatsvindt

25 Jan ’08 – 13:30
listig
listig

Portishead is vet ja maar idd die locatie en duur! dus nee

25 Jan ’08 – 14:16
Yid
Yid

wat is er mis met de hmh?

ben er 3 geweest bij totale diverse concerten en het was alle keren puur! goed geluid man kan je van ahoy niet zeggen

25 Jan ’08 – 15:46
YoRiz
Yo-Riz

Geluid is idd supergoed, maar hangt idd geen hele goede sfeer. Maarja, als je bij een goed optreden staat met genoeg publiek komt die sfeer vanzelf wel!

25 Jan ’08 – 15:54
Yid
Yid

damn die zaal ging helemaal kapot bij beastie boys of je nou vooraan keek, balkon of achterin

25 Jan ’08 – 15:56
Lepricon
Lepricon

Te groot, sfeerloos, kutlokatie…

25 Jan ’08 – 16:29
killallhippies
killallhippies

Prijs gaat nergens over..

25 Jan ’08 – 16:39
elastiekje
elastiekje

dus jij wil zelfmoord plegen?

25 Jan ’08 – 21:31
killallhippies
killallhippies

hilarisch..

26 Jan ’08 – 14:51
Jurian
Jurian

Morgen dus, er gaat verder niemand?

6 Apr ’08 – 18:49
Hengel
Hengel

Ben van de partij..

6 Apr ’08 – 18:51
Hengel
Hengel

Ben van de partij..

6 Apr ’08 – 18:52
Lepricon
Lepricon

2x zelfs

Veel plezier! Is voor Lep op het moment helaas financieel niet haalbaar…

6 Apr ’08 – 18:59
warhead
warhead

Dope, maar fuck de HMH.

6 Apr ’08 – 19:40
Yid
Yid

niks mis met de HMH maar dit is toch al maanden uitverkocht dus..

7 Apr ’08 – 00:23
SOEKI70
SOEKIakaDRC

Ik ben van de PARTIJ…
( Met te dure kaartje….115 euro!!! )
Ja…ik ben een FAN!!!
En…gek in de kop!!!
Ik vind zelf….
Ze moeten in Het BIMHUIS staan…
HMH….Ik ben benieuwd….Niet mijn PLEK!!!

7 Apr ’08 – 10:38
Lepricon
Lepricon

115?! GODDAMN!

Maar… Hoe was ’t?

7 Apr ’08 – 12:48
Jurian
Jurian

Het is vanavond

Heb er zin in, ben heel benieuwd. Mijn kaartje was wel gewoon 40?

7 Apr ’08 – 14:27
ricktorious
rtorious

115 euro voor kaartje haha, mag gvd hopen dat het dan wel het meest onmogelijk vette optreden OOIT wordt

7 Apr ’08 – 14:33
The Biz
The Biz

Hoop ik voor jou dat je kaartje je ook entree geeft voor Willy Wonka’s Chocofabriek.

7 Apr ’08 – 16:11
Yid
Yid

Hoop ik voor jou dat je kaartje je ook entree geeft voor Willy Wonka’s Chocofabriek.

7 Apr ’08 – 17:30
Lepricon
Lepricon

Het is vanavond Heb er zin in, ben heel benieuwd. Mijn kaartje was wel gewoon 40?
My bad… Heel veel plezier!

7 Apr ’08 – 18:36
Jurian
Jurian

Damn, wat was dit gruwelijk. Echt niet normaal. HMH was idd verschikkelijk groot, maar het geluid was wel super. En ook de lichtshow/mega beelden met live beelden waren perfect gedaan. Alles klopte aan dit concert, perfecte afwisseling nieuw en oude nummers, rustig en ruige nummers, zoals gezegd de lichten waren perfect afgestemd per nummer. Die gitarist was king, die zangeres gewoon eng hoe zij zingt, precies zoals op de plaat. King concert, die voor mij iig elke euro waard was. Wat vonden Hengel en Soeki ervan?

8 Apr ’08 – 13:45
Hengel
Hengel

Heb een top avond gehad!! Wat was dat cool zeg! Ze zingt precies zoals op plaat ja, en die dikke beats, jezus..!!

http://www.youtube.com/user/roggel27

Check de link, heb aantal filmpjes op een maat z’n youtube gezet.

8 Apr ’08 – 16:40
Hengel
Hengel

Hehehe, je hoort ons regelmatig meezingen. Laat je daar vooral niet door afleiden heheeh

8 Apr ’08 – 16:44