Deja-Beats, Godsson, listig, month, Paars, pavlove, qup-of-T, Rize, sickah, Stone A Pig, UrbanSound, Waldie, Zorgvlied-Zuid
zo te zien gaat Brain een theatertour doen iemand enig idee wat de inhoud en de aanleiding hiervoor is?
22-03-08
zaterdag Theater de Kattendans–Bergeyk
26-03-08
woensdag Rabotheater Hengelo
27-03-08
donderdag Theater ’t Speelhuis–Helmond
29-03-08
zaterdag Cultura–Ede
03-04-08
donderdag Theater De Meenthe–Steenwijk
04-04-08
vrijdag Theater de Stoep–Spijkenisse
10-04-08
donderdag Diligentia–Den Haag
11-04-08
vrijdag Het Zaantheater–Zaandam
17-04-08
donderdag Theater De Purmaryn–Purmerend
19-04-08
zaterdag Muziekcentrum Frits Philips–Eindhoven
24-04-08
donderdag Leidse Schouwburg–Leiden
25-04-08
vrijdag Theater de Vest–Alkmaar
26-04-08
zaterdag Kunsthuis 13–Velp
03-05-08
zaterdag Theater Zuidplein–Rotterdam
08-05-08
donderdag Parkstad Limburg Theaters, locatie Heerlen
09-05-08
vrijdag De Maaspoort–Venlo
10-05-08
zaterdag Goudse Schouwburg–Gouda
17-05-08
zaterdag Isala Theater–Capelle a/d Ijssel
21-05-08
woensdag Theater a/d Parade–Den Bosch
24-05-08
zaterdag Schouwburg De Kampanje–Den Helder
27-05-08
dinsdag Theater de Veste–Delft
30-05-08
vrijdag Theater De Schalm–Veldhoven
bron: http://www.aaa-theater.nl/web/act.php?id=295
Brainpower neemt zijn publiek mee naar een fascinerende wereld van ritme en taal. Een wereld waarin zijn muzikale verhaal centraal staat.Een verhaal met herkenbaarheid voor iedereen.De impact van de dood. De onmiskenbare kracht van de liefde. De universele taal van gevoel. De kern van hiphop. Creativiteit. Van niets iets maken, waarbij de unieke rapper uit zijn eigen Engelstalige en Nederlandstalige repertoire van jaren kan putten. En uit zijn samenwerkingen met voor de jongerencultuur internationale sterren als de Beastie Boys en Nas. Met de poëtische en culturele kracht die hiphopals genre al decennia lang wereldwijd heeft, legt Brainpower voor iedereen begrijpelijk de ziel van deze jongerencultuur bloot. Brainpower werkte reeds samen met grote namen als Frank Boeijen en Henny Vrienten.Het was vriend en mentor Freek de Jonge die ervoor zorgde dat Brainpower na zijn deelname aan theatergroep ‘Made In Da Shade’ weer terugkeert in het theater.
Vrij Nederland: ‘Brainpower doet met hiphop wat Doe Maar ooit met reggae deed ’
moet die vent t schaamhaar van zn vriendje niet es van zn bakkes halen
theatertour schijt ik had op bij muziekanten, maar tis wel kindervriendelijker natuurlijk wat ik zijn geval geen kwaad kan
vrij nederland heeft gelijk, doe maar vind ik namelijk ook geen flikker aan
Vrij Nederland: ‘Brainpower doet met hiphop wat Doe Maar ooit met reggae deed ’_
verkrachten dus
doe maar is lache en brainpower is de grootste pannekoek die er rondloopt
alleen hij hee wel een geile vriendin mee die bolle wangen van d’r
Mwoa. Doe Maar heeft reggae nie verkracht.
nou ok, aangerand dan
Sjeez, de Brainpower-haatclub is ook weer gearriveerd hoor. Voorspelbare shit.
zo is dat.
nou, even wat props dan: ik zag laatst die show met em van de dolly dots langskomen op tv…props voor dat!!
Nou jongens, mannen en ander gespuis dat er nog niet uit is “Misschien is het wel een vermakelijke show ?”
Wie weet… als je er niet geweest bent kan je ook niet zeggen dat het niks is…
Ik vind het wel een strak plan. Met een beetje geluk breekt ie zn nek als ie de orkestbak in struikelt.
Ik vind het wel een strak plan. Met een beetje geluk breekt ie zn nek als ie de orkestbak in struikelt.
![]()
kost 16.50 in rotterdam….
dacht’ niet gertjan…..
(voor 8-9 euro zou ik echt overwegen om te gaan, no joke)
kost 16.50 in rotterdam….dacht’ niet gertjan…..(voor 8-9 euro zou ik echt overwegen om te gaan, no joke)
ik ben toen naar Ali B geweest in het theater en het was best wel vermakelijk. Erg dope dat hij de gemiddelde Nederlander uitlegde wat hiphop was en dat hij iedereen die er doorheen liep te gillen terecht wees ![]()
na Ali B wou volgens mij iedereen het theater in: Lange Frans en Baas B, Raymzter en nu Brainpower.. misschien ga ik hier wel heen ben benieuwd of hij het nog kan
die gast is echt een pannekoek
waarom willen ze ineens allemaal in een theater doen alsof ze slim zijn of weet ik ’t wat
dat ie z’n bril gaat poetsen en Hind gaat ballen
wee toch wee toch wee toch wee toch, weet je weeeeeel
Ik moet elke keer weer glimlachen als ik die foto van Sores en Brainpower bovenaan de HIJS-pagina zie verschijnen ![]()
bq.
Ali B theater was lachen, ging echt vaak stuk. Goed van genoten…
Pete Philly, gaat ook ’t theater in.
Maar ben denk ik de enigste hier die Brainpower wel dope vind, teminste live vind ik ’m dope met band.. Ben wel benieuwd naar die theater ding. Ben ook van plan om er heen te gaan…
Ik moet elke keer weer glimlachen als ik die foto van Sores en Brainpower bovenaan de HIJS-pagina zie verschijnen
Dat halfuur voorafgaand aan die foto was helemaal leip.
![]()

bq. Pete Philly, gaat ook ’t theater in.
ja maar die gebruikt een ladyshave (zie de volkskrantmagazine van deze week)
Muziek van Pete Philly leent zich dan ook meer voor het theater dit in tegendeel tot de andere acts, dus dat is best logisch
omdat ons ma dat ook leuk vind
en ons ma vind mobb deep niet leuk
en daarom staat mobb deep dan ook nie in t theater
wat een kutmoeder heb jij dan, ik had mobbdeep graag in het theater gezien maar door haar gaat het feestje dus niet door