De Kapsalon
Het gerecht–frites, shoarmavlees, kaas, sla en saus in laagjes in een aluminium bakje–werd in het voorjaar van 2006 bedacht door shoarmazaak El Aviva in de wijk Delfshaven, maar de schotel verspreidde zich als een inktvlak over de Maasstad via snackbars en shoarmazaken.
De Kapsalon dankt zijn naam aan kapperszaak Tati. De kappers in deze zaak bestelden bij El Aviva steevast een gerecht met de combinatie van de ingrediënten die uiteindelijk tot de Shoarma-Frites Kapsalon leidden.
———————
Eindelijk heb ik in A’dam (eigenlijk Amstelveen) een snackerette ontdekt die Kapsalons verkoopt!
![]()
Drop hier alles wat je kwijt wilt over Kapsalons.

Word @ Lepricon–maar teringjantje, wat een overheerlijk gerecht voor als je zin hebt in een vette bek!
Het moet geen dagelijkse kost worden, maar voor mij maakt het een trip naar R’dam altijd wel extra de moeite waard.
Ze verkopen die shit zelfs in Breda, dus speciaal er voor naar Rotterdam hoeft al tijden niet meer dacht ik zo..
Kan inderdaad best lekker zijn, maar je voelt wel zo’n beetje alles dichtslibben als je zo’n unit weg hebt gewerkt.
Nooit van gehoord, doe mij maar een lasagne als ik het zo zie.
Wie kent er een broodje gitaar?
Broodje Gitaar? Geen idee…
:
In die categorie is er ook nog het Broodje Smos en het Broodje Martino.
Maarruh… effe on-topic:
Eigenlijk is die Kapsalon een soort shoarma-lasagne idd.
Kapsalon, geintroduceerd bij mij door m’n zwager. Lekker smerig ja. Dichtslibben indeed indeed.
btw Broodje Mario is da ook echt typisch Oetka? En wa is da dan?
Beter vatte gullie gewoon een typisch tilburgs broodje jantje.
Verder moet ik van die kapsalons niks hebben, ze verneuken de friet en shoarma gewoon door er sla, saus en kaas overheen te gooien.
Geef mij maar elke dag een frietje oorlog en een frikandel speciaal, beter kundet nie krijgen.
kapsalon is koning..
ik was laatst in beverwijk en moest lachen toen ze daar in de grill room niet wisten wat een kapsalon was..maar als ik dit allemaal zo lees is het dus in andere gebieden ook niet super bekend?
shit is fokking lekker gek, de shoarma zaken hier in spijk bezorgen tot 5 uur ’s nachts in het weekend dus die mensen moeten regelmatig (soms wel meer als 1x op een avond) ff langs komen…ideaal man
woooord, in den haag ook in menig snackbarretje te vinden inderdaad. Vondst van de afgelopen tien jaar!
Die shit moet je echt niet regelmatig eten…
wel waar man.. de schijf van 5 zit erin dus dat is prima!
fokkin ranzig, lijkt wel kots in een bakje met wat verlepte frietjes en verlepte sla. shit slaat nergens op.
ben het met yid eens, aardappelen, groente en vlees aanwezig in die hap
shit is AAN
in den haag zijn er een paar tenten die em goed maken:
* snackbar in de fahrenheitstraat (net om de hoek bij de acaciastraat)
* snackbar ege aan de zuiderparklaan
voor de haters: gewoon een keer proberen…dan pas oordelen
Hier in Delft is die aan bij Vatan en de meest ekte ekte tref je natuurlijk aan waar die shit ontstaan Delfshaven! ![]()
Ik hoorde hier en daar dat je ook al vegetarische varianten enz. Wordt dus alweer flink uitgemolken.
Ik hoorde hier en daar dat je ook al vegetarische varianten enz. Wordt dus alweer flink uitgemolken.
je hebt ook een visvariant shit is niet puur ![]()
lijkt me ranzig
gooi zo’n ding dan meteen in de blender met een glas cola. Schijf van vijf in een meatshake.
lijkt me ranzig gooi zo’n ding dan meteen in de blender met een glas cola. Schijf van vijf in een meatshake.
nvoor de haters: gewoon een keer proberen…dan pas oordelen
heb het eens geprobeerd en toen werd het echte kots in een bakje