reviews interviews galleries videos forum members login signup
373 bezoekers en 5 leden online.
Juroen, Macronizm, RIOT, Yid, Zorgvlied-Zuid
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Yid
Yid

in navolging van de woorden van Cyrus

kennelijk vinden jullie het wel goed zo met al die wacke kut-top40rappers die zogenaamd de scene uitmaken en zogenaamd hiphop zouden vertegenwoordigen…

ben het met je eens maar wie A zegt moet B zeggen dus wat ga je eraan doen behalve klagen op fora?

Dude, het is dat ik bijna halverwege de dertig zit, een vrouw en twee kinderen heb, een vaste baan en een eigen huis. Zo niet was ik niet gestopt met rappen en dan was ik nu alle feesten aan het bumrushen met een crew net zulke die-hards als mezelf. Het zou niet altijd even vriendelijk zijn ook. Als je wack bent, ben je de lul. We nemen je optreden over en rocken alle elementen…

Luister ik ben al sinds m’n 10e bezig met hiphop en die liefde voor die muziek gaat zooooo fokking diep. En ik erger me gewoon verschrikkelijk aan hoe wack de scene is geworden. Zowel in Nederland als in de States. Kijk, ik ben altijd de nieuwste shit blijven checken, nog steeds. En gelukkig weten we allemaal dat er genoeg dope shit valt te vinden in de underground.
Shit is zo vreselijk uit z’n verband gerukt en echt TE lelijk voor woorden geworden als ik die mainstream shit check.

En al die fokking meeloop, zogenaamde new-school URBAN gassies weten het kennelijk allemaal beter. Want ik ben een hater en een backpacker, want de emcees die ik check zijn niet neergeschoten of zitten om de week in de bak voor ignorant bullshit. Vroeger was hiphop een manier om de jeugd dingen te leren. Knowledge. Teksten waar je wat mee kon. Nu is het allemaal dezelfde onzin waar elke racist keihard om lacht. “Hoor/kijk hoe dom die negers doen” En jonge gasten nemen die bullshit manier van gedragen zo over. Het is een groot fokking circus en we (hiphoppers) worden uitgelachen en erop afgerekend. En in plaats van dat we na al die jaren hard werken eens erkening krijgen, shutten ze Yo MTV raps down en wordt er alleen geinversteerd in “commerciele” rappers. Tuurlijk had je die vroeger ook, maar nu zijn het er wel zoveel meer. Geef white Amerikkka maar een zooi van die karikatuurnegers om op neer te kijken en om bang van te worden…

Daarom ben ik blij met dit soort platen, die je de fokking waarheid vertellen en hopelijk wat ogen doen openen in de scene. Maar goed, laten we met z’n allen als echte nederlanders maar niks zeggen en het aan een ander overlaten…

Er gaat bij mij de afgelopen 25 jaar geen dag voorbij zonder hiphop. Ik heb toen ik 8 was graffiti en breakdance ontdekt, heb gerapt, heb de dreadrockfeesten samen met demis gedaan, heb met de nieuwe dreadrock feesten elke week de nieuwste underground tracks en instrumentals voor de rappers gedraaid en pier m’n bek elke dag op die klote forums…

Ik doe wat ik kan en misschien is dat in jouw ogen of die van andere mensen misschien niet genoeg of ben ik triest bezig. Fuck jullie dan maar. Ik drink hiphop, Ik eet hiphop, ik adem hiphop, ik bloed hiphop, ik sta er mee op en ga ermee naar bed. DIT IS MIJN LIEFDE…

18 Sep ’08 – 20:33
18 Sep ’08 – 20:40
warhead
warhead

Er zijn toch altijd lompe rappers met teveel aandacht geweest? Ik heb juist het gevoel dat het de laatste tijd minder erg word. Ok, Lil’ Wayne en Kanye worden flink vereerd maar verder krijgen kwalitatieve NL acts aardig wat aandacht. De laatste shows die ik bezocht hadden meer jonge gasten in het publiek dan een paar jaar terug.

18 Sep ’08 – 20:45
Cyrus
Cyrus

Begin niet over NLtalige acts, want dan krijg je weer een hele andere discussie…

18 Sep ’08 – 20:48
warhead
warhead

Met die opleiding lok je die discussie natuurlijk wel uit he… Wat is er met NL-talige acts dan?

18 Sep ’08 – 20:50
Cyrus
Cyrus

95% zwaar kut en kwalitatief ver beneden peil als je het vergelijkt met andere landen in Europa…
Maar stoppen nou, anders moet die arme Yid weer een nieuwe topic aanmaken…

18 Sep ’08 – 20:52
NULDERTIENHIPHOP
013HIPHOP

95% zwaar kut en kwalitatief ver beneden peil als je het vergelijkt met andere landen in Europa…Maar stoppen nou, anders moet die arme Yid weer een nieuwe topic aanmaken…

http://www.youtube.com/watch?v=cPNfaTdydfU&eurl=

18 Sep ’08 – 20:59
warhead
warhead

Er zit wel groei in de NL scene qua kwaliteit, en het is goed dat daar aandacht aan besteed wordt (al kweekt het ook een groep die enkel NL luistert, vooral de jeugd rond de 16 zit in die hoek)

Maar hoe gaat de revolutie komen Cyrus? Wacke gasten boo-en of van het podium afpleuren? Ik moet toegeven dat ik concerten waarbij ik het voorgevoel heb dat het kut wordt toch al ontwijk. Verder heeft vrijwel elk podium nu security staan en bellen ze om het minste geringste de popo. Neppe albums niet kopen? Dope worden ook niet gekocht.

Wat mij irriteert is dat kritiek in zn geheel verboden is, vooral tegen de ‘gevestigde’ artiesten die ooit iets goeds uit hebben gebracht. Ik kan me dat topic over die tweede show van KRS nog herinneren, waar Bora en ik de enige waren die het kut vonden en er een zooi mensen ons zo ongeveer wilde stenigen omdat we ons niet publiekelijk af stonden te rukken omdat we KRS zagen.

18 Sep ’08 – 21:00
Cyrus
Cyrus

DIe hele revolutie was een woordspeleing naar aanleiding van Die nieuwe DJ Revolution plaat…

18 Sep ’08 – 21:01
warhead
warhead

Dus dit is stiekem gewoon alleen een zeiktopic?

18 Sep ’08 – 21:04
Shelter
Shelter

volgens mij wordt dit zo’n “we zijn allemaal erg boos op de huidige scene”-topic om vervolgens weer het huis te stofzuigen met jeugd van tegenwoordig op de radio….zoiets

18 Sep ’08 – 21:10
Rik
Rik

Evolutie.

18 Sep ’08 – 21:15
Loki
Loki

Uhm…
Wie de FOK bedoel je met “jullie” eigenlijk, Cyrus?

18 Sep ’08 – 21:17
Shelter
Shelter

Uhm…Wie de FOK bedoel je met “jullie” eigenlijk, Cyrus?

Oei das een gewaagde vraag waar ongetwijfeld een politiek zeer correct antwoord op volgt…

18 Sep ’08 – 21:18
bathmutz
Badmuts

Ik snap redelijk wat je zegt Cyrus.

Maar wat wil je dat die nieuwe generatie kids doet dan? Souls of Mischief draaien? Electric Boogien?

Misschien is het goed om te kijken wat je precies wilt en of dat wel haalbaar is. En vergeet niet dat kids zelf ook nog een meningkju kunnen hebben eej.

Wat me wel een goed idee lijkt, want dan zijn we van al dat gezeur af, is om gewoon verschillende benamingen voor verschillende muziek soorten te kiezen. Denk niet dat backpack-muziek en kutrapperstop40shit-muziek goede benamingn zijn, maar in elk geval al een idee.

Is het tijd voor een revolutie? Lijkt me niet. Het is tijd voor onderscheid.

18 Sep ’08 – 21:39
MistaSweet
MistaSweet

nu weet ik het zeker…ik stop volgend jaar met hiphop

18 Sep ’08 – 22:20
JPK
JPK

Maar wat wil je dat die nieuwe generatie kids doet dan?

Een dikke pit bouwen bij Immortal Technique!

18 Sep ’08 – 22:27
JPK
JPK

Nee ff serieus. Toen ik afgelopen zondag die pit probeerde aansteken, kreeg ik door zo’n mooiboy toegebeten dat ik een beetje voorzichtig moest doen. Mijn antwoord was ’Wacht maar, want die shitz gaat veel gekker worden zometeen". Toen ik voor de tweede keer die vonk bracht waren peeps al zo volgepomt met dikke beats en oprechte rap dat ze eindelijk voelden wat er moest gebeuren.

Ik voel je Cyrus…

18 Sep ’08 – 22:30
Heaps
Heaps

Ja, er is een hele hoop muziek die te slecht voor woorden is. Maar je moest eens weten hoeveel vette albums er gereleased zijn de laatste tijd (na 2000 zegmaar).
Denk dat mensen tegenwoordig moeten stoppen met denken dat er niet meer uitkomt dan Lil Wayne, Kempi en een nieuwe Nas of Jay-Z. Ik zeg niet dat de laatste twee slecht zijn, maar er worden topics op fora volgepraat over releases van Nas/Jay-Z/Lupe/Kanye/whatever maar releases die mensen niet kennen worden vaak gewoon genegeerd, terwijl ze soms wel (naar mijn mening) twee keer zo vet zijn.

Tegenwoordig wordt er zeker wel dope muziek uitgebracht, het is gewoon wat dieper graven en wat verder kijken dan je neus lang is + gewoon dingen checken die je niet kent ipv ze te negeren (wat helaas veel mensen doen).

Laat die “kut-top40rappers” hun ding doen, negeer die onzin en luister ondertussen gewoon naar dingen die WEL de moeite waard zijn en als iedereen dat zou doen komt er vanzelf een tijd dat (bv.) Ohmega Watts bij TMF op de bank zit.

Dat is hoe ik er over denk…

18 Sep ’08 – 22:32
Rusp
Rusp

komt er vanzelf een tijd dat (bv.) Ohmega Watts bij TMF op de bank zit.

Dat zou deup zijn, maar niet realistisch.

Dan: Dit hele stukje is precies wat Kempi ook zegt, hij heeft dezelfde kritiek. Waddop met hem, Is zijn muziek ook kutrapperstop40shit terwijl hij diezelfde shit ziet?

Het is een groot fokking circus en we (hiphoppers) worden uitgelachen en erop afgerekend. En in plaats van dat we na al die jaren hard werken eens erkening krijgen, shutten ze Yo MTV raps down en wordt er alleen geinversteerd in “commerciele” rappers. Tuurlijk had je die vroeger ook, maar nu zijn het er wel zoveel meer. Geef white Amerikkka maar een zooi van die karikatuurnegers om op neer te kijken en om bang van te worden….

19 Sep ’08 – 01:37
onrust
RIOT

www.myspace.com/stlazpottersfield
watch the video PART1 & 2 >>NEW INDUSTRIE!!
real talk!

19 Sep ’08 – 07:42
Cyrus
Cyrus

Uhm…Wie de FOK bedoel je met “jullie” eigenlijk, Cyrus?

uit de orginele topic, de mensen die gelijk kwamen zeiken over m’n commentaaar…

Laat die “kut-top40rappers” hun ding doen, negeer die onzin en luister ondertussen gewoon naar dingen die WEL de moeite waard zijn en als iedereen dat zou doen komt er vanzelf een tijd dat (bv.) Ohmega Watts bij TMF op de bank zit.

zo werkt het niet ouwe. We zijn bijna 10 jaar verder en die shit wordt alleen maar slechter. Zolang niemand z’n bek open trekt gebeurd er geen ene moer…

19 Sep ’08 – 08:09
ZiekeSais
ZiekeSais

zolang mensen maar creatief/orgineel komen vind ik t prima… dan is er nog ruimte voor kunst. in amerika klinkt alles allang hetzelfde. hier word ik blij van het feit dat NL hiphop in de top 40 kan staan. tis niet altijd even hoogstaand maar t klinkt zeker niet allemaal tzelfde. kempi is denk ik de eerste NL gangstarapper die in de top 40 staat. of ik heb natuurlijk vanalles gemist. (ik ben ook niet alwetend)

19 Sep ’08 – 10:19
ZiekeSais
ZiekeSais

check ook ff hoeveel troep er in NL gedropt wordt. check ook ff hoeveel troep er in de amerikaanse underground gedropt wordt. ik check die troep niet meer. ik heb de indruk gekregen dat underground steeds meer kwam te staan voor troep. vroeger was underground niet perse slechter en vaak zelfs veel beter. met internet nu is underground gewoon crap geworden. ik bedoel: goeie underground wordt uiteindelijk opgepikt door internet/media aandacht.

19 Sep ’08 – 10:23
Heaps
Heaps

@ Rusp: Ok, Ohmega Watts bij TMF is misschien wat overdreven, maar zou iig wel vet zijn!
@ Cyrus: Ik weet dat het niet echt realistisch is, maar ik denk dat als niemand meer luistert naar Lil Wayne/Kempi/T-Pain/etc dat het voor labels/radio-stations/tv-zenders/websites (ook commercieel gezien) niet meer interessant is om er aandacht aan te besteden. Maargoed, dat zal idd nooit gebeuren want er blijven altijd mensen luisteren naar die crap..

Zal misschien aan mijn optimisme liggen maar ik denk dat er toch wel verbetering aan zit te komen als je ziet hoeveel dope dingen er uit worden gebracht de laatste tijd. Weliswaar onbekend en zonder aandacht in de overheersende media, maar ze zijn er wel. En zolang er dope muziek uitgebracht wordt ben ik tevreden (alhoewel het imago van ‘Hip Hop’ wat beter kan).

19 Sep ’08 – 11:13
Rik
Rik

Worden mensen hier niet moe van zichzelf?

19 Sep ’08 – 11:57
Shelter
Shelter

nee jij wel van jezelf?

19 Sep ’08 – 12:07
Rik
Rik

nee jij wel van jezelf?

Neuh, bepaald niet. Ik doe er liever wat in real-life aan in plaats van constant te lopen janken op een forum.

19 Sep ’08 – 12:13
ZiekeSais
ZiekeSais

woord @ rik!

19 Sep ’08 – 12:19
Yid
Yid

nee jij wel van jezelf?
Neuh, bepaald niet. Ik doe er liever wat in real-life aan in plaats van constant te lopen janken op een forum.

woord omhoog

19 Sep ’08 – 12:22