reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
graffitidesign
Graffitidesi...

Eindelijk komt Starbucks dan écht naar Nederland

Amsterdam–‘Eindelijk! Ik hoop dat ze snel binnen Nederland als paddestoelen uit de grond schieten! Nu moet ik steeds naar Duitsland. Dit is perfect nieuws!’

Het wachten van internetter Guido is beloond. Eindelijk, na voor sommige fans jaren wachten, komt de Amerikaanse koffieketen Starbucks écht naar Nederland. Naast de drie vestigingen op Schiphol – een achter en twee voor de douane – gaan er vanaf volgend voorjaar ook winkels open op treinstations, te beginnen met Amsterdam-Centraal.

De 33.341 fans die lid zijn van de Starbucks-fanclub op de netwerksite Hyves kunnen hun lol op. Sommige van hen reden wekelijks of vaker naar Schiphol voor hun frappuccino. Of, zoals Guido, naar Aken in Duitsland, dichterbij voor fanaten uit het oosten van het land.

Met de Nederlandse Spoorwegen als partner stort Starbucks zich nu op de Nederlandse markt. ‘Dit biedt Starbucks een stevige basis om uit te breiden in Nederland’, liet Martin Coles, president van Starbucks International, donderdag weten. Op het Amsterdamse Centraal Station wil Starbucks geen veredelde afhaalbalie openen, maar een complete winkel met zitgedeelte en merchandise. De koffieketen sloot een overeenkomst met Servex, de NS-dochter die de horeca op de stations exploiteert. Na Amsterdam volgen in ieder geval vestigingen op de stations in Utrecht en Leiden. Of Starbucks straks ook in winkelstraten te vinden zal zijn, is de vraag, zegt een woordvoerder. ‘Het is erg jammer, ik heb daarover nog steeds niets te melden. De ambitie is er, maar we zoeken nog een goede partner.’

Dat er inmiddels al veel andere koffieketens actief zijn – die wellicht goedkoper zijn dan het prijzige Starbucks – maakt volgens de woordvoerder weinig uit. ‘Wij gaan ervan uit dat de Nederlandse markt volop kansen biedt, en dat consumenten bereid zijn voor Starbucks-koffie een hogere prijs te betalen.’

In 2002 opende Starbucks al een grote koffiebranderij in Amsterdam. Daar wordt de koffie voor de meer dan 1.200 vestigingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika gebrand. Het is de enige Starbucks-branderij buiten de Verenigde Staten.

Uitbreiding in het buitenland is voor Starbucks belangrijk, omdat het bedrijf in de Verenigde Staten kwakkelt. Goedkope ketens als McDonald’s en Dunkin’ Donuts lokken klanten weg . De snelle uitbreiding leidde er bovendien toe dat in sommige steden op elke straathoek een filiaal te vinden is. Om kosten te besparen, besloot Starbucks vorige maand fors in te grijpen. Bij zeshonderd Amerikaanse vestigingen deed de directie de deuren dicht.

yeah bitches pow!

15 Aug ’08 – 09:54
Christov
Christov

ik drink toch geen koffie, dus men vatte ze nie

15 Aug ’08 – 09:57
Nikkita
Nikkita

frappafokinchinno!!

15 Aug ’08 – 10:14
livio
livio

Fopkoffie.

15 Aug ’08 – 10:26
warhead
warhead

Starbucksfans zijn zo fucking kansloos. Er zijn mensen die er gewoon echt een dagje uit van maken om op Schiphol Starbucks te gaan zitten drinken. Mn broertje heeft iemand in de klas zitten die tijdens een tussenuur met zn scooter helemaal naar Schiphol rijdt om Starbucks te halen, iets wat zo ongeveer het volledige tussenuur duurt.

15 Aug ’08 – 10:31
livio
livio

Starbucks=marketing. Het is veel te veel standaard kutkoffie die je toch niet op krijgt voor veel te veel geld.

15 Aug ’08 – 10:34
graffitidesign
Graffitidesi...

ken je wel lulle over marketing en duur en een mafkees op zn scooter.

maar kenker wat ken je daar een lekkere bak ijskoffie hale

15 Aug ’08 – 10:42
Rusp
Rusp

7Eleven is de shitsss.

15 Aug ’08 – 11:08
graffitidesign
Graffitidesi...

luie bui, dr ken wellen ijstkoffie in. sjeah. op je beeldscherm!

15 Aug ’08 – 11:13
Rusp
Rusp

Juist, dat is zooooo lekkert, niet normaal!

15 Aug ’08 – 11:22
SpoorlooZ
SpoorlooZ

Koffie is echt kk goor.. ik haat de lucht van mensen die de godganse dag koffie zuipen, met hun smerige bruine tanden..
geef mij maar lekker een bak bosvruchten thee, da’s voor helden .

15 Aug ’08 – 14:45
ZiekeSais
ZiekeSais

koffie is genius! 2 bakken bij t opstaan. starbucks hoeft van mij dan weer niet. weer zo’n vieze international.

15 Aug ’08 – 14:47
Derico
Derico

Koffie is voor kantoorlullo’s

Ik wacht nog steeds op een toko waar je goedkoop sushi kan halen… Zal wel niet gebeuren in de aankomende 5 jaar

15 Aug ’08 – 15:13
rara
RaRa

Waarom zou je naar een Starbucks gore drappucino halen als je gratis vers gemalen DE op je werk hebt?

15 Aug ’08 – 15:20
Christov
Christov

nou Tilburg een KFC heeft verrekt t men ammel niks meer, de enige keten die we nog nodig hadden in Tilburg zit dr nou

15 Aug ’08 – 15:25
Inf
Inf

koffie is genius! 2 bakken bij t opstaan. starbucks hoeft van mij dan weer niet. weer zo’n vieze international.

Wist je dat je van een appel wakkerder wordt dan van een bak koffie ’s ochtends

Koffie drinken is niet meer dan een verslaving. Ben nu al 7 jaar ‘clean’ en dat bevalt me nog steeds prima. En ik moet zeggen dat ik nu ’s ochtends actiever ben, dan dat ik vroeger met koffie was.

Heb ook wel eens verhalen gehoort van mensen die echt afkickverschijnselen krijgen als ze twee dagen gee koffie drinken (koortsig, grieperig etc). Heel bizar.

Starbucks zal alleen aan mij verdienen als ze een lekkere bak thee verkopen

15 Aug ’08 – 15:50
graffitidesign
Graffitidesi...

koffie is kanker kut man!

koffie is vet lekker!

yeah homies hijs heerst!

15 Aug ’08 – 15:51
Yid
Yid

koffie is kanker kut man!koffie is vet lekker!yeah homies hijs heerst!

jonguh ga lekker naar buiten de zon schijnt

15 Aug ’08 – 15:59
graffitidesign
Graffitidesi...

ik moet nog even op mn werk blijven…

weetje wel

9 to 5 baby !

15 Aug ’08 – 16:42
StoneAPig
Stone A Pig

Ijskoffie

Warme koffie lust ik niet en starbucksgroupies zijn inderdaad vrij kansloos, ik had er afgelopen jaar ook 1 in de klas, met zn buttons pffft

15 Aug ’08 – 16:44
perpetuumm
Perpet

Geef mij maar een ristretto van de Coffee Company met een glaasje ijskoud water
Koffieheads weten

Starbucks hoeft van mij niet.. ook al is het qua marketing een interessante organisatie, woonde een tijdje terug een presentatie bij van zo’n marketinghoofd van daar en dat sloeg wel ergens op.

15 Aug ’08 – 17:23
LastDisciple
LastDisciple

ik vind het wel een goed ding dat starbucks nou eens naar NL komt…

tuurlijk is de koffie niet anders dan dat je bij een normale koffiecorner haalt, vooral niet op elk station
maar starbucks heeft het marketingtechnisch gezien wel heel erg goed voor elkaar

en fuck het dat mensen geen koffie drinken of starbucks haten ze hebben het er wel over… sterk merk dus

15 Aug ’08 – 17:46
Yid
Yid

koffie is voor watjes

15 Aug ’08 – 17:46
Larixk
Larixk

Ijskoffie

ahem, in het Nederlands wordt de lange ij, ‘ij’, in veel gevallen als één letter gebruikt, ook bij het hoofdlettergebruik:
IJskoffie i.p.v. Ijskoffie dus.
Maar Eigeel i.p.v. EIgeel.

Leuk om te lezen, voor wie enige interesse in typografie heeft

15 Aug ’08 – 17:49
Derico
Derico

Dat komt omdat abn voor pappi’s is…

15 Aug ’08 – 17:56
Dave
DjD-Incredible

ik vond die shit niet te zuipen…ik heb me dan ook laten verassen met een mixed flava koffie met allerlei poehaaa erin
maybe hebben ze wel lekkere koffie maar dunno welke,je wordt al gek van de keuze…keep it simple!!beter pak je gewoon een koud biertje….

15 Aug ’08 – 18:17
nox
nox

koffie kan me gestolen worden

bullit ’s ochtends moet ik ook maar eens mee ophouden, ik word er niet wakkerder van ofzo

appel maar eens proberen dan

15 Aug ’08 – 18:59
Larixk
Larixk

Dat komt omdat abn voor pappi’s is…

hehe,
Het was niet zo zeer bedoeld als een verbetering, meer om een nutteloze eigenaardigheid van het Nederlands aan het licht te stellen.

En ik weet heus wel dat Stone A Pig geen pappi is.

15 Aug ’08 – 19:18
smk
buurman

donder op met die troep ! douwe eppie ruled hier de koffiescene bitch!

15 Aug ’08 – 20:40
Logical
Logical

Amerikaanse koffie is slappe troep, maar voor een frappachino kan je me wakker maken!

15 Aug ’08 – 20:42