reviews interviews galleries videos forum members login signup
386 bezoekers en 2 leden online.
Ejis, Yo-Riz
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
ZiekeSais
ZiekeSais

wie wint de grote prijs van NL dit jaar?

8 Aug ’08 – 16:36
graffitidesign
Graffitidesi...

dat zou mij eerlijk gezegd een worst wezen

8 Aug ’08 – 16:38
JPK
JPK

Manu.

En Turk die publieksprijs…

8 Aug ’08 – 17:50
Cyrus
Cyrus

who cares?

8 Aug ’08 – 18:44
Christov
Christov

who cares?

8 Aug ’08 – 18:56
warhead
warhead

Artiesten moeten die crap gewoon boycotten.

8 Aug ’08 – 19:04
ZiekeSais
ZiekeSais

tis goeie promo en dr is een leuke prijs aan verbonden… boycot lijkt me niet echt logisch

8 Aug ’08 – 19:57
Overgewicht
Overgewicht

Manu.En Turk die publieksprijs…

9 Aug ’08 – 11:28
10 Aug ’08 – 12:27
ZiekeSais
ZiekeSais

hehehehe ja gekkenhuis

10 Aug ’08 – 13:02
bathmutz
Badmuts

Wie doen er allemaal mee?

Tim en Tommy lijkt me wel verdient.

Verder weinig eigenlijk.

10 Aug ’08 – 13:41
bathmutz
Badmuts

Oooh, zie net de acts.

Concrete dus.

10 Aug ’08 – 13:44
ProZak
ProZak

Turk of Manu lijken me de grootste kanshebbers…

the Fringe en Concrete ken ik trouwens geen muziek van dus wie weet maken die ook wel kans…(alhoewel engelstalige acts geloof ik tegenwoordig geen kans meer maken)

Was het al iemand opgevallen dat de grote prijs voor rnb/hiphop geen rnb meer bevat?

10 Aug ’08 – 19:29
NovaChe
NovaChe

@ Prozak dat viel mij ook al op.

Manu zal winnen en Turk zal die publieksprijs krijgen.

Al hoewel ik het M.O. en Brakko het ook meer dan waard vind als hun in iedere geval publieksprijs zouden winnen.
Album van hun is zwaar dope.

10 Aug ’08 – 19:57
Loki
Loki

Manu wint niet, is niet toegankelijk genoeg. Engelstalig maakt momenteel sowieso erg weinig kans. Zal dus wel gaan tussen Turk en MO & Brakko denk ik. En kijkend naar de jury en wie de boekingen voor Turk doet, Zullen MO & Brakko nog veel harder hun best moeten doen…

10 Aug ’08 – 21:52
rara
RaRa

valt mee, turk doet neit mee

10 Aug ’08 – 22:08
NovaChe
NovaChe

Wat Loki zegt kan hij nog wel eens gelijk in hebben Manu is niet toegankelijk genoeg.

Ik ga voor de volle 100% voor M.O. & Brakko.

11 Aug ’08 – 08:54
Christov
Christov

schijt, net alsof iemand Blaxtar kan volgen….

11 Aug ’08 – 09:24
Rule
Rule

Afgelopen week ontstond er via verschillende media commotie omtrent Turk zijn deelname aan de Grote Prijs van Nederland. Er werd opgemerkt dat Roger Brouwn, verantwoordelijk voor de boekingen van alle artiesten op hiphoplabel Noah’s Ark, ook jurylid is in de categorie waar de aanstormende rapper in uit zou komen.

De rapper heeft besloten zich terug te trekken uit de competitie en zich nu volledig te focussen op zijn snel te verschijnen EP ‘Bennie Baklava’.

Dinsdagavond licht Turk deze beslissing toe in het Lijn 5 radioprogramma ‘Wat Anders’.

11 Aug ’08 – 10:02
Loki
Loki

schijt, net alsof iemand Blaxtar kan volgen….

Het gaat niet om het kunnen volgen, het gaat om wat hij zegt (wat best nog wel enigzins te volgen is).

11 Aug ’08 – 10:28
YoRiz
Yo-Riz

Afgelopen week ontstond er via verschillende media commotie omtrent Turk zijn deelname aan de Grote Prijs van Nederland. Er werd opgemerkt dat Roger Brouwn, verantwoordelijk voor de boekingen van alle artiesten op hiphoplabel Noah’s Ark, ook jurylid is in de categorie waar de aanstormende rapper in uit zou komen.De rapper heeft besloten zich terug te trekken uit de competitie en zich nu volledig te focussen op zijn snel te verschijnen EP ‘Bennie Baklava’. Dinsdagavond licht Turk deze beslissing toe in het Lijn 5 radioprogramma ‘Wat Anders’.

Dan is die jurygast ook een behoorlijke egotripper als ie per se in de jury wil blijven zitten…

11 Aug ’08 – 11:34
ZiekeSais
ZiekeSais

raar maar waar… ik had er zin in. wel juist gehandelt

11 Aug ’08 – 12:02
JPK
JPK

Afgelopen week ontstond er via verschillende media commotie omtrent Turk zijn deelname aan de Grote Prijs van Nederland. Er werd opgemerkt dat Roger Brouwn, verantwoordelijk voor de boekingen van alle artiesten op hiphoplabel Noah’s Ark, ook jurylid is in de categorie waar de aanstormende rapper in uit zou komen.De rapper heeft besloten zich terug te trekken uit de competitie en zich nu volledig te focussen op zijn snel te verschijnen EP ‘Bennie Baklava’. Dinsdagavond licht Turk deze beslissing toe in het Lijn 5 radioprogramma ‘Wat Anders’.
Dan is die jurygast ook een behoorlijke egotripper als ie per se in de jury wil blijven zitten…

Word. Ik zou het logischer hebben gevonden dat Code Red zich had terug getrokken uit de jury.

11 Aug ’08 – 12:49
Nappie
Nappie

Word. Ik zou het logischer hebben gevonden dat Code Red zich had terug getrokken uit de jury.

Ik vind het veel vreemder dat er pas actie wordt ondernomen nadat er in de media commotie om ontstaat.
Zowel de rapper als het jurylid wisten dit beiden toch al en deden er niets mee?
Pas nadat er gezeur is.

En we doen nu net of dit iets apparts is, maar het is toch al echt veel vaker voorgekomen dat belanghebbenden in de jury zaten?

11 Aug ’08 – 13:03
JPK
JPK

Ik vind het veel vreemder dat er pas actie wordt ondernomen nadat er in de media commotie om ontstaat.Zowel de rapper als het jurylid wisten dit beiden toch al en deden er niets mee?Pas nadat er gezeur is.En we doen nu net of dit iets apparts is, maar het is toch al echt veel vaker voorgekomen dat belanghebbenden in de jury zaten?

Precies. Die fokking Grote Prijs is bijna altijd een handjeklap spelletje geweest. Misschien dat het nu eindelijk eens een keer afgelopen gaat zijn met die vriendjespolitiek.

11 Aug ’08 – 13:28
ProZak
ProZak

Die fokking Grote Prijs is bijna altijd een handjeklap spelletje geweest. Misschien dat het nu eindelijk eens een keer afgelopen gaat zijn met die vriendjespolitiek.

Wat zouden ze moeten doen dan? Een compleet Belgische jury inschakelen?

11 Aug ’08 – 13:45
JPK
JPK

Die fokking Grote Prijs is bijna altijd een handjeklap spelletje geweest. Misschien dat het nu eindelijk eens een keer afgelopen gaat zijn met die vriendjespolitiek.
Wat zouden ze moeten doen dan? Een compleet Belgische jury inschakelen?

Mensen die geen belang hebben bij een bepaalde winnar. Dus geen platenbazen, promoters en boekers.

11 Aug ’08 – 15:09
Inf
Inf

Mensen die geen belang hebben bij een bepaalde winnar. Dus geen platenbazen, promoters en boekers.

Jeps, dat zou mooi zijn. (Neven)activiteiten verplicht melden als je dit soort functies vervult. En zolang geen sprake is van financiele belangenverstrengeling (mooi woord voor scrabble btw), is er niets aan de hand. Raar idd dat dit pas wordt opgemerkt als de media aan de bel trekt.

Enne had ik al gezegd dat perCeptie en Kapabel moeten winnen?

11 Aug ’08 – 15:57
rara
RaRa

dat gaat je nooit lukken met scrabble.

vind het zowiezo raar dat een prijs voor opkomend nieuw talent gewonnen kan worden door mensen die een album te koop hebben bij elke platenzaak en al zowat door elk pop podium zijn geboekt. helemaal als dit je missie is

De missie van de Grote Prijs is geslaagd als partijen als boekers, A&R managers, distributeurs, radio, tv en andere pers toekomst zien in onze deelnemers.

11 Aug ’08 – 16:30
Yid
Yid

PERSBERICHT

De Grote Prijs heeft maandagochtend een officieel bericht gekregen dat Turk zich
heeft teruggetrokken uit de competitie. De organisatie vind het spijtig, maar heeft alle
begrip voor zijn beslissing.

De Grote Prijs is een optreed- en promotieplatform die een artiest met beide handen kan
aanpakken om net dat duwtje te krijgen. De competitie is in veel gevallen een ijkmeter voor
veel muziek- professionals als het gaat om te ontdekken talent. De missie van de Grote
Prijs is geslaagd als partijen als boekers, A&R managers, distributeurs, radio, tv en andere
pers toekomst zien in onze deelnemers. Het komt in een enkel geval wel eens voor dat
professionals die voorheen een jurylid waren daarbij een bijdrage leveren.

Elk juryoordeel berust op de mening van vijf juryleden; (drie bij de Halve Finales);
vakmensen uit de muzieksector die in het dagelijks leven een vooraanstaande functie uit
oefenen. Deze juryleden verschillen qua achtergrond en zijn niet direct in professionele zin
aan elkaar verbonden. Mensen die juist omwille van hun functie gevraagd zijn als jurylid
van de Grote Prijs. En wel om de volgende redenen:

1) men kan als professional een afgewogen mening geven over de kwaliteit van de
deelnemers en hun werk

2) nieuw opkomend talent krijgt de kans zich te presenteren ten opzichte van deze
vakmensen. De bereidwilligheid om deel te nemen aan de competitie is groter als er
vooraanstaande namen in de jury opgenomen zijn.

3) de Grote Prijs ziet het als een positief effect als haar Winnaars of Finalisten na afloop
van het evenement (lees: na de Finale) opgepikt worden door de diverse professionals van
de muzieksector.

Nederland is groot in het verkondigen van stellige veronderstellingen. De muzieksector an
sich is echter (relatief) klein te noemen en de hiphopscène is daar weer een nog kleiner
onderdeel van. Hieruit kan men concluderen dat de Grote Prijs onmogelijk aan
bovenstaande drie punten kan voldoen als zij geen enkel dwarsverband zou dulden.

De opzet die de Grote Prijs van Nederland hanteert werpt al jaren haar vruchten af en heeft
formidabele Finalisten en Winaars opgeleverd. Acts die door toe doen van de Grote Prijs
Hiphop/Rnb een boost hebben kunnen toevoegen aan hun carriere zijn: Typhoon, Cartes,
Blaxtar, Jawat!, Kleine Jay en Cartes, Opgezwolle, Pete Philly & Perquisite, GMB etc. En
dat is alleen nog maar de Grote Prijs Hiphop/RnB.

11 Aug ’08 – 17:29