reviews interviews galleries videos forum members login signup
485 bezoekers en 2 leden online.
dichter, Hengel
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
Yid
Yid

BNN maakt documentaire over gevangen rapper
29 juli 2008, 11:30 | ANP
HILVERSUM (ANP)–Het leven van rapper Kempi (21) is het onderwerp van de documentaire Free Kempi. BNN volgde de artiest, die momenteel in de gevangenis zit voor verboden vuurwapenbezit en bedreiging, anderhalf jaar lang en zendt het resultaat 6 september uit op Nederland 3.

Dat meldde de jongerenomroep dinsdag. De videoclips van Kempi genereren miljoenen hits op YouTube en hij trad op als voorprogramma van rapper 50 Cent. Kempi ziet muziek als enige redmiddel om uit een hectisch en uitzichtloos bestaan te ontsnappen.

De documentaire begint als Kempi wordt vrijgesproken van een delict en dit als een nieuwe start in zijn leven ziet. Hij duikt de studio in, werkt intensief aan zijn debuutalbum en verdient zijn geld met optreden. Maar hij worstelt ook met zijn leven in een achterstandswijk. Als zijn vriendin zwanger raakt, weet hij dat hij zijn leven radicaal moet omgooien. Maar lukt hem dat ook?

Free Kempi is zaterdag 6 september te zien van 20.40 tot 21.30 uur. De dag erna, zondag 7 september, verschijnt Kempi’s debuutalbum De Zoon

how low can you go? het dieptepunt van BNN is wel bereikt met deze docu tijd dat die rotzooi zender van de buis gaat

29 Jul ’08 – 18:15
Christov
Christov

dat soort docus zijn altijd wel classic qua lompe uitspraken

6 september zit dhr. Christov dus voor de buis

29 Jul ’08 – 18:21
Rik
Rik

Bericht van GeenStijl

Levensdocument Kempi eindelijk af

Hè hè, eindelijk de eer die hem toekomt. Rapper Kempi, de permanent verongelijkte jankneger uit de ghetto van Eindhoven heeft eindelijk zijn eigen documentaire gekregen. In 2007 werd er al een beginnetje gemaakt, en nu heeft BNN de boel afgemonteerd en klaargemaakt voor uitzending. Kempi is een echte gangster die met enige regelmaat opgepakt wordt wegens verboden wapenbezit, mishandeling, en momenteel zit hij een celstraf uit voor bedreiging met een vuurwapen. Stof genoeg voor een leerzame documentaire over hoe draaideurcriminelen aan te pakken of een analyse van hoe het toch zo ver heeft kunnen komen, maar het persbericht van BNN doet een andere insteek vermoeden: “BNN heeft Kempi ruim anderhalf jaar gevolgd bij het maken van keuzes over criminaliteit, de prijs van succes en over de onmacht van het leven in een achterstandwijk. Kempi krijgt dagelijks moeilijke keuzes voor zijn kiezen. Hij worstelt met zijn leven in een achterstandswijk waar de hoop op een goede toekomst zo goed als uitzichtloos is. Gaat het Kempi lukken zijn leven te beteren?” Maar natuurlijk! Kempi als ruwe diamant die de gevoelens van de straat vertolkt. Kempi, als je dit leest vanuit je cel, ge-fe-li-ci-teerd jongen, en wil de opvoeding van die kleine een beetje lukken?

29 Jul ’08 – 18:27
Lepricon
Lepricon

State + BNN = docu over Kempi.

29 Jul ’08 – 18:31
Yid
Yid

State + BNN = docu over Kempi.

die marketing ook pfff een dag voor zijn album uitkomt die docu.. had dit bericht niet eens moeten posten is al teveel aandacht voor die onzin

29 Jul ’08 – 18:37
Christov
Christov

geen stijl die kempi afzeikt….das een nieuw dieptepunt

29 Jul ’08 – 18:49
smk
buurman

keimpe een rapper?! donder op man . hij noemt zichzelf mischien rapper , ik noem hem een vette stumper, een fake ass flapdrop van de bovenste plank . ik heb ook verboden wapens ….ik word niet gepakt , raar he?

29 Jul ’08 – 19:29
DTNR67
DTNR67

keimpe een rapper?! donder op man . hij noemt zichzelf mischien rapper , ik noem hem een vette stumper, een fake ass flapdrop van de bovenste plank . ik heb ook verboden wapens ….ik word niet gepakt , raar he?

verboden wapens! gangsta!

29 Jul ’08 – 19:50
JPK
JPK

“BNN heeft Kempi ruim anderhalf jaar gevolgd bij het maken van keuzes over criminaliteit, de prijs van succes en over de onmacht van het leven in een achterstandwijk. Kempi krijgt dagelijks moeilijke keuzes voor zijn kiezen. Hij worstelt met zijn leven in een achterstandswijk waar de hoop op een goede toekomst zo goed als uitzichtloos is. Gaat het Kempi lukken zijn leven te beteren?”

of

“Wie zien hoe Bartje opgroeit in het Drente van de 19e eeuw. De tijden zijn bar en er is niets anders dan bruine bonen wat de pot schaft. Bartje vindt het moeilijke bestaan op het platteland maar lastig. Gaat het Bartje lukken om zich er doorheen te slaan?”

Mooie omschrijving door BNN. Doet me meteen denken aan typische Nederlandse televisie. Een beetje ghetto-saus er overheen en we hebben weer een mooi publiek product.

29 Jul ’08 – 19:51
Christov
Christov

toch denk ik dat dr om kempi meer te lachen valt dan bartje en de plaggenhut van zn alcoholistische zwart turfstekende pa

qua lompe uitspraken hehe

29 Jul ’08 – 23:14
Yid
Yid

ik vind het gewoon fucked up dat hij een bar slecht voorbeeld voor de jeugd is. Je staat echt te kijken hoeveel kids Kempi checken en de hemel inprijzen. Nu komt er een film over hem op de publieke omroep en als ik de omschrijving ervan lees belooft dat niet veel goeds. Zou mooi zijn als Topnotch ook eens zijn verantwoording nam behalve aan die cash te denken. Als een rapper keer op keer de fout in gaat moet het ook een keer klaar zijn.

29 Jul ’08 – 23:18
livio
livio

Lekker romantiseren die flapdrol.

30 Jul ’08 – 00:12
rara
RaRa

mijn idool was eazy e… die prees ik de hemel in…

30 Jul ’08 – 00:13
Raynor
Raynor

BNN, Kempi en GeenStijl zijn allen te wack voor woorden..

Geef mij maar de VPRO :D

30 Jul ’08 – 05:13
bleek
bleek

hehehehehe

30 Jul ’08 – 05:33
bleek
bleek

zonder hip te zijn is deze wel errug hard:

“Kempi, als je dit leest vanuit je cel, ge-fe-li-ci-teerd jongen, en wil de opvoeding van die kleine een beetje lukken?”

30 Jul ’08 – 05:37
Yid
Yid

niet toen je 12 was gok ik zo

30 Jul ’08 – 09:07
Christov
Christov

toen luisterde ik al tupac en wutangclan in ieder geval

30 Jul ’08 – 09:12
bleek
bleek

tuurlijk wel. ik was 10 en luisterde gangsterrap van o.a. eazy-e en ice-t. toen ik 12 was kwamen daar de geto boys nog eens bij.

30 Jul ’08 – 09:32
Yid
Yid

dat verbaast me best wel eigenlijk. grote verschil is natuurlijk wel dat je op die leeftijd nog niet weet what up qua lyrics.

30 Jul ’08 – 09:38
bleek
bleek

dat verbaast me best wel eigenlijk. grote verschil is natuurlijk wel dat je op die leeftijd nog niet weet what up qua lyrics.

om 1 van mijn 5 jaar oude teksten maar eens te quoten:

“..mijn vriend toen kocht al vinyl van zijn zakgeld / eens in de maand werd er geld uitgeteld /
voor de nieuwe langspeler van run-dmc, public enemy, bdp, schoolly d /
hij dubte het op tape, en binnen een week / hoewel ik vaak niet meer dan de helluft begreep /
van wat ze vertelden, ik rapte ut mee
/ het zit in mijn bloed, ik heb er wat mee.”

30 Jul ’08 – 09:51
Brek
Willie - Sar...

dat soort docus zijn altijd wel classic qua lompe uitspraken6 september zit dhr. Christov dus voor de buis

Je gaat toch geen Kempi samplen !!!

30 Jul ’08 – 11:11
Dja
Dja

ik vind het gewoon fucked up dat hij een bar slecht voorbeeld voor de jeugd is. Je staat echt te kijken hoeveel kids Kempi checken en de hemel inprijzen. Nu komt er een film over hem op de publieke omroep en als ik de omschrijving ervan lees belooft dat niet veel goeds. Zou mooi zijn als Topnotch ook eens zijn verantwoording nam behalve aan die cash te denken. Als een rapper keer op keer de fout in gaat moet het ook een keer klaar zijn.

word.

30 Jul ’08 – 12:30
JPK
JPK

word.

Sjesis wat bekrompen!

Alsof iedereen die naar Twisted Sister luistert zelfmoord gaat plegen. Of dat Eminem aanzet tot geweld. Of dat je gaat moorden als je Doom speelt. Of aanslagen gaat plegen als je Terminator hebt gezien.

@Yid: luister jij alleen naar teksten die verantwoord zijn? Moet gansterrap verboden worden? Kom op man! Volgende stap is hiphop verbieden/afschaffen.

30 Jul ’08 – 12:45
Yid
Yid

Ik zeg alleen dat hij een slecht voorbeeld is voor zijn vrij jonge doelgroep. Vraag de verschillende rapdocenten in Nederland maar voor al die kids is Kempi een grote held en omdat het Nederlandstalig is staat het dichtbij die kids. Ik beweer niet dat kids al die dingen gaan doen die hij zelf doet etc. maar een slecht voorbeeld is het wel. Gaar gewoon dat we nu Amerikaanse taferelen krijgen rondom een rapper die in de gevangenis zit en BNN en Topnotch er een slaatje uitslaan nah, wack.

30 Jul ’08 – 12:51
Brek
Willie - Sar...

Rapdocenten ??

30 Jul ’08 – 13:08
Yid
Yid

Rapdocenten ??

rapworkshopdocenten weet je wel

30 Jul ’08 – 13:14
Christov
Christov

vind t raar om dit te horen van iemand die RA the Rugged Man geboekt heeft Yid

30 Jul ’08 – 14:42
rara
RaRa

brugklas mavo niggaz4live.

grote verschil is natuurlijk wel dat je op die leeftijd nog niet weet what up qua lyrics.

grote lijnen kwam het wel over. bovendien hadden we ook de ossie posse. denk ook niet dat jongeren uit waddixsveen gelijk coke gaan pushen na het horen van kempi. En vreemd dat je bij kempi er over valt, toen uniq zn plaat werd uitgesteld omdat hij op vakantie was hoorde ik alleen positieve geluiden.

30 Jul ’08 – 14:42
JPK
JPK

vind t raar om dit te horen van iemand die RA the Rugged Man geboekt heeft Yid

Word.

En volgens mij was ‘Moordenaar’ de track waardoor jij hiphop bent gaan diggen, Yid. En toen je die tekst hoorde was je ook nog een broekie waarschijnlijk. Jouw sociale opleiding heeft je teveel beschadigd.

30 Jul ’08 – 16:14