Badmuts, Boef-B, Ludo Anders, Christov, Deja-Beats, van hip naar hopeloos, Eppo, viezefur, Heaps, Paleface, JPK, JST, Jurian, killallhippies, Lepricon, Loki, El Matador, K03K, NovaChe, nox, 013HIPHOP, pavlove, Perpet, pervertmuzik, RaRa, Rijmbesmet, Rik, Rikers, Scraffitio, Mental Recordings, warhead, Yid
Gisteren tijdens de GPNL showcase in Den Bosch was enkel MC Jae’Mel aanwezig (met peeps en een back-up mc plus ‘nieuwe’ producer).
Hij vertelde voor hun/zijn show dat Skafalau zowieso verhinderd was maar ook dat de S tot de S er dus een punt achter gaan zetten.
Jae’Mel deed ook geen Strikkers shit maar tracks van een aankomende mixtape (klonk goed!).
Geen idee hoe het volgende week gaat maar ik kan me zo voorstellen dat het festival ROFfest een mooie plek is voor een laatste gezamenlijke show van de Stropstrikkers.
volgens hun site treden ze tot 10 augustus samen op, daarna niet meer.
Is jammer, vind ze tof, maar ach ze zullen dr wel een goeie reden voor hebben.
Heeft Jae’mel daar niks over gezegd?
Even direct en hard als hun teksten en optredens komt een einde aan de beruchte groep. De Utrechtse hiphopformatie Stropstrikkers is niet meer. Op de site van het drietal staat de volgende tekst:
“Wij zijn na 10 augustus niet meer te boeken als groep. […] Bedankt voor alle love & support die we van jullie kregen tijdens onze shows, we spreken snel,
Klaas, Skafa en Jae”
De leden en hun label Walboomers waren vandaag niet bereikbaar voor commentaar. Naar de reden van het afscheid en de plannen van beatmaker Klaas Vaak en MC’s Skafalau en Jae’Mel blijft het dus nog even gissen.
Eind 2006 bracht de groep hun debuut Kermis in de Hel uit. Een jaar later presenteerde Stropstrikkers het laatste album Donkere Dagen. Deze werd goed ontvangen en 3VOOR12 nodigde de heren uit op het eigen podium tijdens Noorderslag 2008.
8 augustus nemen de Stropstrikkers afscheid in de Utrechtse zaal Db’s.
dan staan ze dus ook niet op 6 september op the rhythm the rebel want daar stonden ze op het programma.
achja op hoogtepunt stoppen is niks mis mee?!
komen nu toch juist veel meer shows aan en doen mee aan grote prijs etc.
ik vind dit nu niet echt hun hoogtepunt, zit meer in