reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
1 Jun ’08 – 00:50
Larixk
Larixk

domme gast.

Maar wie is die Rotjoch eigenlijk? Ik begrijp dat bnn hem wil pushen omdat hij voor dat urbnn een item doet. Maar waar moet ik hem nog meer van kennen?

en iedere keer dat ik een tafel zie op tv, zit pechtold er aan.

1 Jun ’08 – 01:04
bleek
bleek

domme gast. Maar wie is die Rotjoch eigenlijk? Ik begrijp dat bnn hem wil pushen omdat hij voor dat urbnn een item doet. Maar waar moet ik hem nog meer van kennen?en iedere keer dat ik een tafel zie op tv, zit pechtold er aan.

op State momenteel een heel item over hem dus als je hem wilt leren kennen . . .

1 Jun ’08 – 10:27
Yid
Yid

zo niet grappig die dude.. Zino is vele malen grappiger daar vergelijk ik hem een beetje mee (sorry zino). Zino ga tv maken en doe die shit goed.

1 Jun ’08 – 10:30
onrust
RIOT

respect rotjoch a real dude die interview gelezen te hebben

1 Jun ’08 – 13:12
warhead
warhead

‘Warhead snapt Rotjoch niet’

Ik ben dan ook groot voorstander van de Beeldscherm op je Rotjoch campagne. En dan niet met plasma/lcd/tft schermen.

1 Jun ’08 – 13:35
JPK
JPK

Euh!

1 Jun ’08 – 15:23
Rule
Rule

Rotjoch is op tv irritant en zou dit met een korreltje zout moeten nemen. Gummbah is sowieso King, evenals zijn geniale Deirdre-strips in de Volkskrant en al z’n stripboeken.

1 Jun ’08 – 18:44
ODB
ODB

zie er de grap ook niet van in…maarja dan ben ik zeker ook dom?

1 Jun ’08 – 18:58
qub
qup-of-T

Goede zaak. Go D66!

1 Jun ’08 – 19:39
Larixk
Larixk

Goede zaak. Go D66!

was niet meer dan een constatering, ik draag zelf de democraten ook een warm hart toe

1 Jun ’08 – 20:01
Waldie
Waldie

gumbah is een king

2 Jun ’08 – 03:48
Witflits
Witflits

gumbah is een king

En niet zo’n beetje ook.

2 Jun ’08 – 10:38
Bruin
Ludo Anders

zie er de grap ook niet van in…maarja dan ben ik zeker ook dom?

of je de grap er van inziet of niet doet er niet toe, maar als je dit beledigend vindt dan snap je het gewoon niet. De enige die zich beledigd zouden kunnen voelen hierdoor zijn hooligans…en flapdrollen als die zeikstem van een rotjoch…snap sowieso niet dat mensen kunnen luisteren naar iemand met zo’n stem, kerel klinkt als een mannelijke nina met zijn overslaande stem

2 Jun ’08 – 19:40
Logical
Logical

Rotjoch snap nog niet dat ze bananen naar zn harses gooien vanwege zijn gedrag, niet zijn uiterlijk. Als er iemand donkere mensen een slechte naam bezorgt is hij het wel met zijn achterlijke gedrag. Maar goed, debiel doen is urbannnnn.

2 Jun ’08 – 19:47
killallhippies
killallhippies

Rotjoch is een kankermongool. Althans, dat is mijn mening.

2 Jun ’08 – 23:01
sonar
sonar

killallhippies hehe dope naam

mn pa is van school getrapt omdat ie dat in een bank op school had gekrast oid (ken t hele verhaal niet precies maar dat was de druppel ofzo)

2 Jun ’08 – 23:33
Zino
Z!no

@ Yid!
Tnx voor je compliment! Ik heb al zo veel moeite gedaan, maar Hilversum wilt echt geen 9-ers die vertellen wat er ‘echt’ aan de hand is! Nando’s top 3?! Damn YO! Voordat hij ermee kwam, deed ik die show zelf al!
Maar ja…vergeet niet…de donkere mensen die op tv komen zijn vriendjes van vriendjes van vriendjes…

Terug naar het onderwerp!

In deze dagen…(TON dagen) worden ‘allochtonen’ (om te generaliseren) behoorlijk onder het matje geschoven! Het gaat hier om het gevoel dat onze maatschappij verder uit elkaar getrokken word!

Kijk naar het groter plaatje…

Als je naar de reactie luistert en naar zijn ogen kijkt, zie je dat Rotjoch in een hoekje word gedrukt! Hij heeft bij BNN 5 x zo hard moeten werken dan zijn ‘blanke’ collega’s, waardoor hij met ‘vuur’ praat!
Zijn argumenten, hij probeert het wel…maar het komt er niet uit! En dat vind ik jammer!
Die gast moet zogenaamd ‘hiphop’ vertegenwoordigen, zonder dat er één goede NL zin uitkomt, zonder ‘WEET JE’ te gebruiken!
Dat is ignorant! En waarom?
Wel op je Statemagazine interview alles bij elkaar schreeuwen! En waneer je om argumenten gevraagd worden, kan je niet antwoorden! En dat is zuur…en dan praat ik niet zo zeer over mijn houtte coutoure

Als we zo doorgaan, staat het op het punt van opblazen! En weet je…ik heb geen behoefte om bv naar een ‘white all party’ te gaan en waar ik word aangekeken als het lelijk eendje!

State = BNN = Topnotch?! Of in iedergeval een dikke vinger in de pap!

Helemaal niets mis mee!
Maar mannen…onze stemmen tellen echt wel mee!

Alleen jammer dat de mensen die echt wat teweeg kunnen brengen achterwegen blijven vanwege de ‘grotere’ belangen!
Zie hier; Hiphopinjesmoel, Theboombap, Magazino, Ballerstatus.com

Ik mag zwart gekleurd zijn…
maar nadat ik Rotjoch op tv zag bij zo’n programma, voelde ik me echt een stuk varken!

Z’n broeder in space was laatst toch ook bij Pauwenwitteman toch?!
Stel je eens voor dat Rotjoch daar eens zou komen! Zou het net zo’n aanfluiting worden als Ali B? Of heeft ie zn argumenten wel op een rijtje!

En aan alle hijs’ers…

Het gaat niet alleen om het woord, neger, maar om het grote plaatje!

Wil je weten wat dat is?!

Luister naar de nieuwe plaat van manu!

3 Jun ’08 – 17:35
Christov
Christov

de donkere mensen die op tv komen zijn vriendjes van vriendjes van vriendjes…

blanken ook hoor….

ik mis t punt van vrijwel heel je post Zino? wat heeft dit alles met rotjoch te maken die de Brabantse held Gummbah niet recognized?

3 Jun ’08 – 17:44
Zino
Z!no

Jammer trouwens dat dit stukje alleen op Dumpert staat!
Telegraaf toch?! Fokkers…
Die Turkse vrouw komt ook keihard!

blockquote>blanken ook hoor….ik mis t punt van vrijwel heel je post Zino? wat heeft dit alles met rotjoch te maken die de Brabantse held Gummbah niet recognized?

Dat is een feit! Maar…Het gaat me NIET om huidskleur! I don’t give a shit! Alleen met moet WEL begrijpen dat het in het nadeel werkt! En kom niet met die ‘Secret-shit’, of dat we het zelf doen!
Natuurlijk…ik zie ze elke dag in Haarlem, boys die zich als Bokito’s gedragen en praten alsof ze jaren lang het lelijk eendje waren in hun woonwijk! Maar…ik probeer het! Ik probeer met deze mannen te communiceren en laten zien dat het anders kan…maar, praten heeft geen zin!
En zie je mij al? Op tv komen en vertellen wat ze anders kunnen doen?! Whahaha…ze zullen me uitlachen!
En waarom? Omdat ik er niet zoals hun uitzie en niet dezelfde normen & waarden aan overhoud!
Ik loop niet met mijn broek tot mijn knieën, ik loop niet met een phone waar 2pac uitknalt én nee…ik loop niet met een jonko in me smoel en fluit ondertussen naar een chick die ik wel tof vind!
Nope! Deze boys doen het wel…

Maar…wanneer een ‘allochtoon’ op de NL tv verschijnt, zie hij er meestal uit als een Blackface, een Uncle Tom of…
‘een persoon die de hele bevolkingsgroep moet vertegenwoordigen’
Ik word uitgelachen door deze mensen! En dat is wat ons van elkaar scheid! Als we gewoon een gemeenschap zouden zijn, dan zouden we met elkaar en onder elkaar leven én elkaar hierdoor begrijpen.

Understanding…zoals ik het nu met de homies doe Tnx yo!

Kan je em nog een keer lezen? Ik schrijf behoorlijk cryptisch, maar scherper dan dit kan ik op dit moment niet schrijven!
Sorry…

Want vergeet niet…
alle major media’s zoals; NRC Handelsblad, de Pers, BNN, RTL
Dit soort bedrijven werken alleen ‘blanke’ mensen die tv voor ons van een hele andere kant belichten!
Wat betekent dit…zij bepalen voor ons wat wij zien en de ‘manier’ waarop wij het zien…
Er staat in het NRC geen allochtoon, maar specifiek omschrijven wie wat en hoe! Je zult nooit lezen…een blanke man, steekt een donkere jongen dood!
Nee…er staat…’een Nederlandse man, steekt een Neger/Antiliaan/Surninamer etc dood!
Fok zeg, genoeg voorbeelden hiervan toch?!

Hilversum naait ons kenkerhard, zonder dat we er bij om kijken!
Zie STATE

Als BNN wist dat Rotjoch of Kurt de acteur het gezicht van Statemagazine of Urbnn zou worden, dan zouden ze hem toch hebben geprepareerd op zulke vragen. Mediatraining toch?!
Maar, omdat hij eerst met het Statemagazine interview komt én daarna hiermee niet kan laten zien, waar hij zou hardop gaat!
Tja…dat is jammer!

Mijn punt is dus eigenlijk!

‘Onze generatie, leeft voor zo’n 70% onder elkaar en wij zijn de generatie die gaan bepalen! Alleen over 10/15/20 jaar, terwijl er NU dingen moeten veranderen. Rotjoch en de Turkse dame zeggen eigenlijk…
Op dit moment is de situatie tussen allochtoon en autochtoon niet heel sterk en zullen dit soort dingen die onderlingen verstandhouding alleen verslechteren!
Daarom vind ie dit soort dingen niet leuk…
Er zijn sinds de mensenheugenis ALTIJD spotprenten van Negers geweest en dat blijkt kennelijk niet te stopen!
Maar…als deze luchtballon ontploft?! Onstaat er WWIII

3 Jun ’08 – 18:00
Loki
Loki

Ik vind het echt zo jammer dat BNN nota bene in een BNN programma Rotjoch opvoert om te spreken “namens de zwarte bevolking” en dan zo keihard voor lul zet door hem overduidelijk neer te zetten als een domme, niet fatsoenlijk NL pratende en te druk met zijn outfit bezigzijnde randstadstraatneger die een subtiele grap van een Tilburgse absurdist niet begrijpt.
Ja, Gummbah is riel. Gast roelt. En nee, ik trek Rotjoch persoonlijk ook voor geen meter. Maar BNN zet juist hem daar neer en ze stellen juist hem de vraag wat hij ervan vindt, omdat ze weten dat wat hij ook zegt, het nooit serieus genomen gaat worden, bij gebrek aan goede (Zino noemde het al) mediatraining, vooral omdat ze hem volgens mij onverwachts voor het blok zetten ermee. En persoonlijk vind ik dat dan weer erger dan dat Rotjoch de grap niet snapt.

3 Jun ’08 – 18:11
Christov
Christov

@ Zino net alsof er een groot blank kamp bestaat in Nederland.

Net alsof bepaalde Nederlandse groepen in eht verleden niet het slachtoffer zijn geworden van stelselmatige discriminatie die tot op de dag van vandaag door werkt. Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen verloren hun recht op eigen bestuur in 1648 puur om t feit dat de rest van t land bang was voor deze katholieke provincies, aan hun loyaliteit werd getwijfeld en daarom was het maar beter dat ze door de rest bestuurd zouden worden. Brabant is alleen behouden voor Nederland doordat Willem van Oranje & co daar dezelfde tactieken toepasten die de Turken in 1917 toepasten en wat de Armeense genocide genoemt wordt. Pas met de Franse invasie kregen we weer zelfbestuur, maar nogsteeds werden katholieken om religieuze redenen onderdrukt tot de liberale grondwet van 1848. En zelfs toen duurde het nog jaren voor we enigzins geaccepteerd worden. 90% van de Brabanders had in de Nederlands-Belgische oorlog van 1830 sympathie voor de Belgische zaak, omdat wij dezelfde problemen hadden als de Belgen.

Zachte G word nog steeds met achterlijkheid geassocieerd, kijk maar op tv, kijk maar naar reclames. Hoeveel tv presentatoren komen er uit Brabant? Hoeveel uit Limburg? T schijnt dat als je een serieuze carriere wil maken je zachte g af moet leren… Dit is shit die eeuwen teruggaat. Ik ben ook zatvaak aan gezien voor een laag opgeleide idioot puur omdat ik Brabants praat, terwijl ik nu toch echt op de universiteit zit.

In het algemeen:

Dus kom bij mij niet aan met het idee dat er een blanke groep en een gekleurde groep is, er zijn meer groepen onder te verdelen in alle bevolkingsgroepen in dit land, net zomin als met het idee dat nederland al zolang een tolerant was en dat dat ineens weg is, tot 1848 moesten katholiek illegaal hun mis houden dus opflikkeren met die tolerantieshit en t duurde nog veel langer voor onze positie beter werd. Shit is nooit tolerant geweest.

Maar dat is mijn mening als bewuste Brabander. Misschien snappen mensen hier nu ook de term Brabant Lowlife en dat dat een geuzennaam is.

sorry voor deze stortvloed allemaal haha, maar t moest er eventjes uit

3 Jun ’08 – 19:21
Larixk
Larixk

Die cartoon is geen spotprent van een neger, deze cartoon is een spotprent van een racistische hooligan. De neger wordt gewoon neergezet als een zwarte man in een ziekenhuisbed. De racist wordt neergezet als een debiel die met dwaze clichés strooit.
Oftewel de bananen worden niet bedoeld als horend bij de karikatuur van de neger maar bij de karikatuur van de racist. Niet lachen om negers dus, maar om domme racisten.

Word @ Loki, trouwens. Dat BNN rotjoch daar zo neerzet is idd ongepast, hij wordt opgeworpen als stroman en vertegenwoordigd hier ineens de rol van woordvoerder van de bijlmernegers. Vooral dat “let even op, Rotjoch” van die blonde, zet hem al lekker in een hoekje.

Neemt nog steeds niet weg dat Rotjoch een domme gast is die de moeite niet neemt om de grap te begrijpen.

En @Zino, er werken ook erg weinig kampers bij de Trouw of snackbarhouders bij de Libelle. Het is meer een kwestie van sociale milieus die langs elkaar leven dan dat het om huidskleur gaat. Al zijn er her en der natuurlijk altijd nog domme racisten.

3 Jun ’08 – 21:29
Loki
Loki

Die cartoon is geen spotprent van een neger, deze cartoon is een spotprent van een racistische hooligan. De neger wordt gewoon neergezet als een zwarte man in een ziekenhuisbed. De racist wordt neergezet als een debiel die met dwaze clichés strooit.
Oftewel de bananen worden niet bedoeld als horend bij de karikatuur van de neger maar bij de karikatuur van de racist. Niet lachen om negers dus, maar om domme racisten.

Eigenlijk is juist de hele grap niet een “lachen om dat soort mensen”-grap. De grap is het pakken van een bepaald type gedrag (het maken van oerwoudgeluiden en het gooien van bananen naar de donkere medemens) en dit in een geheel andere omgeving te plaatsen van waar het normaal gesproken plaatsvindt (in een ziekenhuis ipv in het voetbalstadion). Absurdisme is een erg subtiele vorm van humor die over het algemeen niet kwetsend van aard is, maar ook niet door iedereen wordt opgepakt, blijkt maar weer.

Word @ Loki, trouwens. Dat BNN rotjoch daar zo neerzet is idd ongepast, hij wordt opgeworpen als stroman en vertegenwoordigd hier ineens de rol van woordvoerder van de bijlmernegers. Vooral dat “let even op, Rotjoch” van die blonde, zet hem al lekker in een hoekje.

Erg fijn van je “baas” ja…

Neemt nog steeds niet weg dat Rotjoch een domme gast is die de moeite niet neemt om de grap te begrijpen.

Nja, klopt, al ligt het ergens niet puur aan Rotjoch zelf denk ik. Als je heel je leven lang geconfronteerd wordt met plaatjes waarin de spot wordt gedreven met je genetische opmaak door het gebruik van een stereotype uiterlijk en een associatie met een bepaald soort fruit, dan vind ik het niet zo vreemd dat er een soort van Pavlov-reactie ontstaat bij het zien van een afbeelding waarin een of meerdere van deze elementen terugkomen, ook al is jouw genetische afkomst niet het onderwerp van de grap. Hij is gewoon blind van boosheid. Je merkt gewoon aan zijn hele gedrag dat hij helemaal niet meer luistert naar de uitleg van anderen.
BNN had zeker zijn eigen werknemer beter mogen voorbereiden op zoiets. Dat dit niet gebeurt is, vind ik weer typerend voor BNN. Of ze willen “Bijlmernegers” neerzetten als stom achterlijk volk, of ze vinden die hele Rotjoch gewoon irritant/vervelend/eigenlijk totaal niet boeiend. Hoe dan ook zou ik mij als Rotjoch serieus achter de oren krabben of ik nog voor ze zou willen werken na zo’n streek.

3 Jun ’08 – 22:04
KISA
KISA

Dat de grap anders in elkaar zit dat kan wel zo zijn, maar ik kan wel begrijpen dat Rotjoch het niet grappig vindt. Als je constant grappen hoort over dat negers apen zijn, nederlanders gierig, belgen dom etc. en dan heb je dat na een tijdje wel gehad.

Ik vond dat interview met Rotjoch wel dope trouwens, wat meer diepte dan die bullshit als hij een feestje gaat checken. Ik vind 101 barz verder geen reet aan, maar dat het er is, is wel goed.

5 Jun ’08 – 18:26