Ik ben benieuwd hoeveel mensen er eigenlijk nog CDtjes kopen en hoeveel alles gewoon downloaden.
Ik zelf ben van mening dat als je een Cdtje download en je vind het dope je die CD gewoon moet aanschaffen uit support en respect voor de artiest anders is er een grote kans dat er geen tweede CD van deze artiest komt of dat de artiest naar het buitenland komt om op te treden…
Ik download vrijwel alle nieuwe shit, maar als ik een CD dope vind bestel ik die shit gelijk. Cyrus is dan ook erg blij met de dollarkoers…
als ik iets heel vet vind koop ik t wel als ik t in de uitverkoop vind of als ik het echt heel graag wil. nu ik studeer heb ik gewoon weinig cash en dan is de keuze 11 nieuwe cds of een ipod snel gemaakt…maar heb wel een lijst liggen van cds die ik nog zoek en die gaan dr ooit nog wel komen
Precies… Keihard alles wat je wilt hebben downloaden…en dope platen na evaluatieperiode in de winkel oppikken
ik koop al 2 jaar geen cd’s meer… alleen maar VINYL… dan bedoel ik niet de Al Jarreau plaat van 30 jaar geleden maar gewoon de nieuwe Atmosphere LP bestellen via sandbox of hhv (mooi deal voor 17 euro inclusief tshirt trouwens)… het ietsje prijzig (in contrast met hhv), maar als ik iets METEEN wil hebben of cadeau geven ga ik naar Demonfuzz in Rotterdam.
Eerst downloaden. Als het dope genoeg is en me bankrekening het toestaat kopen.
Ik support sowieso een artiest liever door naar een concert te gaan: voor artiesten levert een concert meer op dan cd verkoop en live muziek voegt vaak iets extra’s toe in vergelijking met de cd (althans: als het goed is).
hahaha, k ga echt niet alles kopen wat ik luister, alleen als ik het waard vindt om te kopen. K heb enorm veel muziek enzo, en ik wil alles wel een keertje luisteren, maar als ik dat allemaal had moeten kopen dan was ik zoveel geld kwijt.
voor artiesten levert een concert meer op dan cd verkoop