Ik ben benieuwd hoeveel mensen er eigenlijk nog CDtjes kopen en hoeveel alles gewoon downloaden.
Ik zelf ben van mening dat als je een Cdtje download en je vind het dope je die CD gewoon moet aanschaffen uit support en respect voor de artiest anders is er een grote kans dat er geen tweede CD van deze artiest komt of dat de artiest naar het buitenland komt om op te treden…
Ik download vrijwel alle nieuwe shit, maar als ik een CD dope vind bestel ik die shit gelijk. Cyrus is dan ook erg blij met de dollarkoers…
als ik iets heel vet vind koop ik t wel als ik t in de uitverkoop vind of als ik het echt heel graag wil. nu ik studeer heb ik gewoon weinig cash en dan is de keuze 11 nieuwe cds of een ipod snel gemaakt…maar heb wel een lijst liggen van cds die ik nog zoek en die gaan dr ooit nog wel komen
Precies… Keihard alles wat je wilt hebben downloaden…en dope platen na evaluatieperiode in de winkel oppikken
ik koop al 2 jaar geen cd’s meer… alleen maar VINYL… dan bedoel ik niet de Al Jarreau plaat van 30 jaar geleden maar gewoon de nieuwe Atmosphere LP bestellen via sandbox of hhv (mooi deal voor 17 euro inclusief tshirt trouwens)… het ietsje prijzig (in contrast met hhv), maar als ik iets METEEN wil hebben of cadeau geven ga ik naar Demonfuzz in Rotterdam.
Eerst downloaden. Als het dope genoeg is en me bankrekening het toestaat kopen.
Ik support sowieso een artiest liever door naar een concert te gaan: voor artiesten levert een concert meer op dan cd verkoop en live muziek voegt vaak iets extra’s toe in vergelijking met de cd (althans: als het goed is).
hahaha, k ga echt niet alles kopen wat ik luister, alleen als ik het waard vindt om te kopen. K heb enorm veel muziek enzo, en ik wil alles wel een keertje luisteren, maar als ik dat allemaal had moeten kopen dan was ik zoveel geld kwijt.
voor artiesten levert een concert meer op dan cd verkoop
is 80% van het geval niet waar…. alleen als je al een fanbase hebt is dit correct, anders verneuken promoters de artiesten bijna altijd met het “performen”…. een zelfgedrukte cd verkopen voor 7.50 is veel beter dan onstage gaan voor 100 euro voor 30 minuten…. ok, daarna kan je proberen je shit te verkopen maar mensen geven niet veel uit bij shows omdat ze al entrance fee + biergeld op hebben… een live set geven voor een wacke crowd met slechte geluid doet meer slecht voor je gehele “product/muziek”…
Ik heb t lieftse een originele LP/ CD
copietjes schieten niet op want die raak ik altijd kwijt,en MP 3`s begin ik niet aan…
Dus ja ik koop nog ouderwets en t mooist vind ik t om een lp of cd in de winkel te luisteren…
Doe dit niet zo vaak meer,omdat HHV toch wat goedkoper is….
Maar ik support ook nog af en toe de Locale platenboer < en dus de Artiest >
Ik ben een luie downloader. CD’s hebben voor mij sinds ik ze zelf kan fikken hun waarde verloren en ik merkte dat ik vinyl te weinig opzette, simpelweg omdat er een PC naast stond waar ik hetzelfde album in 2 klikken aan kan zetten.
Heb toen ik in Londen was nog een cd van een gast op straat gekocht, maar heb m eigenlijk nog niet eens geluisterd.
hetzelfde als Cyrus eigenlijk, alleen vind ik denk ik iets minder en iets andere muziek tof, maar koop wel alles. Enige dat bij mij is veranderd is dat downloaden de rol van het luisteren in de cd-zaak heeft overgenomen. Meeste koop ik trouwens gewoon nog bij cd-zaak hier in Tilburg.
Ik download alles en ik koop niks. Behalve Toch? van De Exter-O-Naldus, die heb ik als laatste nog gekocht.
ligt eraan of het uitkomt op plaat. anders is het jammer maar ga geen cd’s aanschaffen alleen maar om te supporten en het vervolgens haast nooit op te zetten.
als ik genoeg geld heb ga ik echt wel CDtjes kopen maar nu download ik ze toch echt liever.
Ik doe alles downloaden al is het alleen al om de artiesten te treiteren, behalve Ja & Rups want die kon ik niet vinden, maar die treiter ik als volgt: http://www.droomboot.nl/freejaenrusp.zip
Ik download eerst, daarna koop ik het, als het meezit.
En dan gooi ik de gekochte cd ongeopend in een kast.
Ik download bekant niks. Ouderwets kopen nog. En lekker in de winkel luisteren enzo.
Oldskool shits…
is in principe wel het vetste. Ik mis zeker wel die verrassing en enthousisame van voor het eerst zo’n cd draaien thuis of in een winkel. Mocht Saigon ooit uitkomen dan ga ik dat maar weer eens invoeren.
Plus dat ik het ook altijd tof vind om door die bakken heen te bladeren en stomtoevallig dingen tegen te komen waar ik niet naar op zoek was maar wel boeiend lijken enzo. Die randomness mis ik toch bij downloaden of online kopen.
Ik download eerst, daarna koop ik het, als het meezit. En dan gooi ik de gekochte cd ongeopend in een kast.
Haha word, afentoe in de auto wordt het nog gepompt.
Autoradio’s verneuken je cd’s sneller, dus ik draai al sinds ik een brander heb alleen kopietjes in de auto.
is in principe wel het vetste. Ik mis zeker wel die verrassing en enthousisame van voor het eerst zo’n cd draaien thuis of in een winkel. Mocht Saigon ooit uitkomen dan ga ik dat maar weer eens invoeren.
En die verassing kan er niet zijn als je voor het eerst een mp3 album opzet?
is in principe wel het vetste. Ik mis zeker wel die verrassing en enthousisame van voor het eerst zo’n cd draaien thuis of in een winkel. Mocht Saigon ooit uitkomen dan ga ik dat maar weer eens invoeren.En die verassing kan er niet zijn als je voor het eerst een mp3 album opzet?
nee dan heb ik dat veel minder. Er druppelen altijd al wat losse tracks eerder binnen en sowieso het hele idee van heel gierig zo’n cd ophalen en dan in mn stereo stoppen en knallen is veel mooier dan de 300e mp3 van de dag binnenhalen.
Ik koop alleen cd’s van artiesten als ik ze echt de moeite waard vind. Dat betekent dat ze ook na 6 maanden of een jaar nog opgezet kunnen worden. En sowieso luister ik tegenwoordig alles eerst via internet (download) om vervolgens die afweging te maken.
Daarnaast heb je ook te maken met verschil in status tussen artiesten. Peter Kops zal er wel redelijk warmpjes bijzitten, maar als opeens een paar duizend man zo gaan denken moet ie z’n nieuwe paar sneakers toch laten staan (bij wijze van spreken) Daar zal een Amerikaanse artiest als Kanye West of The Game niet zo snel last van hebben.
Denk ook aan artiesten als Diggy Dex (student) ofzo…
Ook een afweging dus.
ja maar die muziek is zwaar frikandel dus die maakt maar lekker zn opleiding af en gaat maar een baan zoeken om zn geld te verdienen
ik ben t met flits eens met dat cd verhaal, maar nu Tommy weg is uit Tilburg koop ik ook echt minder (vind Sounds toch minder tof ofzo en aanbod is vaak ook best kut)
ik bestel altijd wel een paar platen op vinyl in de maand, alleen shit die ik echt heul tof vind
Beide. Ik download om te weten wat ik moet supporten.
Verder koop ik in principe dingen op vinyl.
Alleen cd’s die niet (meer) op vinyl zijn te krijgen koop ik.
En dan ook nog voor een maximumprijs van €10.
ben t met flits eens met dat cd verhaal, maar nu Tommy weg is uit Tilburg koop ik ook echt minder (vind Sounds toch minder tof ofzo en aanbod is vaak ook best kut)
moet nog steeds janken als ik die soepjurken zie in de etalage waar eerst Tommy zat. Maar aanbod verschilt bij Sounds niet veel, bij Tommy moest ik ook altijd alles gewoon bestellen.
ja maar tommy had streetvillians 2 nooit aangeschaft hehehe. tommy haad ook veel meer classics in mn ogen liggen en ook vaker dingen waar ik nog naar zocht in ieder geval
die jurken ga je idd van zuipen ja
>Ik download eerst, daarna koop ik het, als het meezit. En dan gooi ik de gekochte cd in mn discman