tis koud op straat, man
en een beetje echte HipHopper schijnt aan de coke te moeten gaan voor warmte heb ik me laten vertellen of uitgenodigt te moeten worden in de terrasverwarmde speeltuin van Extince zelf
Ik zou zeggen ga er voor, Rik
ik vind het wel een goede zaak eigenlijk mits de inhoud ook over hiphop gaat om zo een groter publiek te informeren over hiphop.
ik vond de show van Ali B erg vermakelijk moet ik zeggen. Ik ga morgen naar Pete Philly en Perquisite in Rotterdam en naar de show van Brain ben ik ook benieuwd.
HipHop is een al theater…maar de teksten horen de voorstelling te zijn,en niet de setting..Wat ik heel dope vind is juist als ik BBoys zie breaken op straat en mcees in een hoekje freestylen met een beatboxer erbij..zie het veel te weinig helaas..
Omdat hiphop niet tot z’n recht komt in een theater.
Popmuziek wel, dus wat dat betreft doen Ali, Pete en Brain het goed.
Het purisme begin je een beetje te verliezen, Yiddo. ![]()
Omdat hiphop niet tot z’n recht komt in een theater.Popmuziek wel, dus wat dat betreft doen Ali, Pete en Brain het goed.Het purisme begin je een beetje te verliezen, Yiddo.
haha ![]()
check method man en redman eindhoven topic ![]()
Ik ben het niet met je eens ik vind ook een dope ontwikkeling juist hiphop wordt steeds serieuzer genomen en dat hebben we wel nodig G
denk je dat serieus yid? omdat t in t theater st aat
denk je dat we nou ineens sjieke gasten bij hiphopparties gezien die ‘na die show van die leuke jongen, die ali b ofzo’ ineens geinteresseerd zijn in de cultuur? neetoch? dit is gewoon aapjes kijken in mijn ogen. mensen die te beroerd zijn om keertje op een party naar hiphop te komen kijken hoeft t niet makkelijk gemaakt te worden
denk je dat serieus yid? omdat t in t theater st aatdenk je dat we nou ineens sjieke gasten bij hiphopparties gezien die ‘na die show van die leuke jongen, die ali b ofzo’ ineens geinteresseerd zijn in de cultuur? neetoch? dit is gewoon aapjes kijken in mijn ogen. mensen die te beroerd zijn om keertje op een party naar hiphop te komen kijken hoeft t niet makkelijk gemaakt te worden
ja dat denk ik ja. benieuwd wat pete philly en perquisite vanavond gaan doen
Omdat hiphop niet tot z’n recht komt in een theater.Popmuziek wel, dus wat dat betreft doen Ali, Pete en Brain het goed.Het purisme begin je een beetje te verliezen, Yiddo.
als pete philly popmuziek is vind ik het wel verdomd lekkere popmuziek met dat nummer Lazy word ik altijd wakker.
wat ga je doen met bevrijdingsdag, groninge is weer dope MSTRKRFT, Noisa, Pete Philly & Perquisite, sticky en nog wat hiphop. + Pushin wood soundsystems, georges moet draaien 3 uur lang
ja daar is verder niks mis mee, amy winehouse is dat ook en dat luister ik ook gere
maar als iemand aan mij vraagt: ‘hiphop, wat is dat?’ is pete philly echt niet t eerste wat in me opkomt, sorry
ja daar is verder niks mis mee, amy winehouse is dat ook en dat luister ik ook geremaar als iemand aan mij vraagt: ‘hiphop, wat is dat?’ is pete philly echt niet t eerste wat in me opkomt, sorry
nee dat is prima maar om het te betitelen als sky radio muziek dan doe je pete philly en perquisite zwaar te kort en ben je kortzichtig
dat heet t puur houden yid hehehe
hehe Pete Philly houdt het juist puur chris dont get it twisted ![]()
anyway zal morgen wel effe laten hoe het was wel dope uitverkocht grote zaal theater zuidplein
hoe ist, pete philly en die andere moeilijken naam is toch gewoon sky radio en tmf muziek
bende gij darmtoerist geworden ofzo yid
hoe ist, pete philly en die andere moeilijken naam is toch gewoon sky radio en tmf muziekbende gij darmtoerist geworden ofzo yid
praat jij nou maar over dingen waar je verstand van hebt lijkt me het meest handige ![]()
bert visscher, dat is iets voor in ’t theater, toch geen hiphop man
en dan he’k er nie eens verstaand van
Hiphop in het theater…
Ik weet niet, bovenstaande zin geeft mij al jeuk bij het lezen. En toen ik las dat Brain een theatertour doet kreeg ik ook jeuk. En totaal niet omdat ik vind dat de subcultuur “hiphop” niet in een theater thuis zou horen, ik stoor me vooral aan het fenomeen van hiphop in het theater om het hiphop in het theater. In het verleden heeft Made in da shade ook theaterdingen gedaan, of Def P samen met een of ander vrouwke (Menu, Toen en Later, kan goed 8 à 9 jaar gelee zijn), was allemaal hartstikke geinig en goed en ook echt theater. En ik heb hun er niet zo’n groot punt van horen maken dat het hiphop in het theater is en dat hiphop zoveel volwassener is en het daarom ook in een theater hoort. Nee, gewoon, ze maakten iets wat beter op een toneel tot zijn recht kwam dan op een poppodium en meer niet.
Ik vind hiphop in het theater om het hiphop in het theater net zoiets als een ongeschoolde vrouw met een ontzettend laag iq tot de raad van bestuur van je bedrijf toelaten, omdat er nou eenmaal een vrouw in je raad van bestuur moet en vrouwen tegenwoordig meer geëmancipeerd zijn en what not. Dus als een hiphopartiest een goede show in elkaar punnikt die beter uit de verf komt in een theaterzaal en verder niet gaat mauwen over dat het moet omdat hiphop volwassen is geworden, dan zie ik verder eigenlijk het probleem niet zo…
Hiphop in het theater…Ik weet niet, bovenstaande zin geeft mij al jeuk bij het lezen. En toen ik las dat Brain een theatertour doet kreeg ik ook jeuk. En totaal niet omdat ik vind dat de subcultuur “hiphop” niet in een theater thuis zou horen, ik stoor me vooral aan het fenomeen van hiphop in het theater om het hiphop in het theater. In het verleden heeft Made in da shade ook theaterdingen gedaan, of Def P samen met een of ander vrouwke (Menu, Toen en Later, kan goed 8 à 9 jaar gelee zijn), was allemaal hartstikke geinig en goed en ook echt theater. En ik heb hun er niet zo’n groot punt van horen maken dat het hiphop in het theater is en dat hiphop zoveel volwassener is en het daarom ook in een theater hoort. Nee, gewoon, ze maakten iets wat beter op een toneel tot zijn recht kwam dan op een poppodium en meer niet.Ik vind hiphop in het theater om het hiphop in het theater net zoiets als een ongeschoolde vrouw met een ontzettend laag iq tot de raad van bestuur van je bedrijf toelaten, omdat er nou eenmaal een vrouw in je raad van bestuur moet en vrouwen tegenwoordig meer geëmancipeerd zijn en what not. Dus als een hiphopartiest een goede show in elkaar punnikt die beter uit de verf komt in een theaterzaal en verder niet gaat mauwen over dat het moet omdat hiphop volwassen is geworden, dan zie ik verder eigenlijk het probleem niet zo…
Zeggen artiesten dat dan die in de theaters staan dan?
Ik ben gisteren bij de show van Pete Philly en Perquisite geweest en het was echt een zeer dope show! Weinig gepraat vooral veel muziek maken gewoon. Ik vind het te gek als hiphopartiesten iets verder durven te kijken dan dat er 2 mics moeten zijn en een dj (bij wijze van spreken) en dat er in dit geval een complete live band staat (niet vernieuwend maar oke) plus een strijkkwartet. Al die dingen bij elkaar vormde gewoon een zeer strakke show waar dan ook nog plek was om voor de niet hiphopliefhebbers een kort geschiedenislesje te doen in combinatie met de DJ PCM. Anyway de verklaring van Pete Philly was simpel: “Wij hebben een hoop tracks gemaakt die eigenlijk te rustig zijn om in de clubs te doen maar die wel perfect in het theater passen” Die beredenering lijkt mij prima toch.
Pete Philly blijft een onwijs goede entertainer en is erg open en durft ook te zeggen waar het op staat allemaal dope gewoon dus als je twijfelt om te gaan zou ik zeker een kijkje gaan nemen.
Ook dope om te zien dat na afloop echt tientallen mensen bij de merchtafel stonden om dingen te kopen jaja de gemiddelde Pete Philly en Perquisite fan mag dan geen hiphopfan zijn maar die mensen supporten hun favoriete artiest wel kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen ![]()
Is het dan niet gewoon een concert met zitplaatsen?
Dat is in mijn optiek heel wat anders dan een theater-verhaal.