reviews interviews galleries videos forum members login signup
Hijs_radio
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
JPK
JPK

Ik had het al in een reactie in dat Brainpauper-topic geschreven, maar aangezien bijna niemand hier Brain-dingen vrijwillig leest, drop ik hieronder ff m’n reactie op zijn ‘Ik wil de mensen echt iets geven’. Trek je eigen conclusies.

Tot zijn album ‘Merg en Brain’ kon ik Brain goed hebben. Zelfs Dansplaat kon ik als Top40-hit wel waarderen. Shit heeft verder niks met hiphop te maken, maar doet het goed bij het grote publiek. Goed dus, in commerciële zin.

Bij mij heeft Brainpauper het verknald toen ‘ie van ’Merg en Brain’ een Lowlands Editie uitbracht. Toen ik dat zag, verwachtte ik dat er als bonus een aantal live-tracks van zijn eerdere Lowlands-optredens op zouden staan. Hij had het jaar daarvoor namelijk een hele dope show neergezet daaro en daar wilde ik wel wat live-tracks van hebben. Ondanks dat ik het album al had, heb ik ook de Lowlands Editie aangeschaft voor 15 Euro ofzo.

Omdat ik de kleine lettertjes niet had gelezen kwam ik er later–toen ik de cd draaide–pas achter dat er alleen een Lowlands-intro op die plaat staat. Er wordt alleen geroepen ‘Hallo, Lowlands’ en verder is er geen enkel stukje materiaal van Lowlands te vinden. Alleen remixes en live-tracks van Rock Werchter.

Dat vind ik dus echt foute commerciële volkverlakkerij. En sindsdien is Brain voor mij afgefikt. Hij deed daar naar mijn mening net ff iets te veel met z’n opleiding commerciële communicatie. Een verwachting oproepen, die je niet waarmaakt

Ik kan ook nog wel beginnen over die Brooklyn Academy sjizzel, maar dan wordt het teveel ‘negatieve emotieshit’ hiero in één post.

Dus dat.

4 Apr ’08 – 11:01
ODB
ODB

enlighten ons met post nr 2 dan

ik ben wel beneiwud naar die bkac scoop

4 Apr ’08 – 11:33
Lessini
Lessini

Het is geen slechte rapper, maar die gast vindt zichzelf zo hip-hop dat het niet eens meer overkomt… Constant roepen dat hij zo real en oldskool is.. Jammer want het is een goede rappert.

4 Apr ’08 – 11:37
Christov
Christov

enlighten ons met post nr 2 dan ik ben wel beneiwud naar die bkac scoop

ja precies

4 Apr ’08 – 11:37
ODB
ODB

het eerste wat ik dacht is huh die tracks heeftie 5 jaar geleden opgenomen…

4 Apr ’08 – 11:40
AndersNiemand
Spa

word @ Lessini

4 Apr ’08 – 11:44
Flinstoner
Flinstoner

Brooklyn Academy? Als in Pumpkinhead, Block McCloud, Jean Grae, Mr Metaphor,…? Wat is daar mee?

4 Apr ’08 – 11:47
Lessini
Lessini

Er is niks met de Brooklyn Academy… Dit gaat over die shit met Brainpower en Brooklyn Academy op het 5 jarig jubileum van HIJS. Ik weet niet precies wat het was, volgens mij stormde brain toen gewoon naar binnen of zoiets…

4 Apr ’08 – 12:17
ODB
ODB

Sores stond een heel betoog te houden over hoe nep brain wel niet was en toen stondtie ineens on stage..

dat had sores niet verwacht en dat zag je ook duidelijk aan zn reactie

brain kwam on stage en blerde wat in de mic over realness enzo (ghostbuster stijl) en ging toen weer weg…

in de tussentijd heeftie ook met bkac in de studio gechilled en tracks mee gemaakt

voor de rest ken ik de inside tories allemaal niet

4 Apr ’08 – 12:59
KaRelax
Carlos

die topic titel ook negatieve emotie shit haha ik zie echt zown huilerige brain voor me: “ja man ik word gek van die negtaieve emotieshit ”/smilies/icon_sad.gif" border=“0” title=“Sad” /> "

boeien dat hij feat doet met brooklyn academy ik bedoel sluwe vosz ook met shabazz en nog steeds weet niemand wie sluwe vos? is haha.

Volgens mij zegt zown feature niks behalve dat je je lekker hebt zitten inlikken

4 Apr ’08 – 13:05
warhead
warhead

Volgens mij zegt zown feature niks behalve dat je geld hebt

Fixed.

4 Apr ’08 – 13:29
ODB
ODB

word als ghostface hier in NL is en hij heeft zin zittie voor 500/800 eu op je track

business is business

4 Apr ’08 – 13:31
Waldie
Waldie

hehe ik heb nog wel mooie fotos van die 5 jaar hijs shit met brain

4 Apr ’08 – 16:18
ODB
ODB

post die eens waldie

4 Apr ’08 – 16:19
4 Apr ’08 – 16:37
Waldie
Waldie

kutzooi ik kan net die ene niet vinden ,dat chees m zo sneaky midelvinger geeft wat een zooitje , listig kan jij die zo vinden of moet je dan door je cds gaan zoeken ?

wat anderre fotos van die avond

4 Apr ’08 – 16:37
JPK
JPK

Basis hiphopshit.

4 Apr ’08 – 18:47
JPK
JPK

Basis hiphopchips.

4 Apr ’08 – 19:18
JPK
JPK

Basis hiphopchicks.

4 Apr ’08 – 20:36
KaRelax
Carlos

die gast met die bril en dat oranje sikje zal ook wel veel commentaar krijgen op zn uiterlijk, die gaat toch ook niet klagen hiero

4 Apr ’08 – 21:58
bleek
bleek

triest dat er nu 2 topics over BP zijn,

4 Apr ’08 – 23:47
JPK
JPK

Triest dat er een interview met die gast op de voorpagina van HIJS staat.
Dat HIJS überhaupt meewerkt aan de promotie van z’n nieuwe plaatje en theatertroelala. Da’s pas triest.

Met alle respect voor de makers van het interview, die wel een goed artikel hebben gemaakt.

5 Apr ’08 – 03:11
Christov
Christov

BP staat altijd nog voor Blaka Pim ja! een notoire held hahahaha

5 Apr ’08 – 08:22
Zorgvlied_Zuid
Zorgvlied-Zuid

BP stao bij mennes nog altaaj veur ’n gruun tankstation

5 Apr ’08 – 11:23