DenzelW, geniuz, listig, Malino, MistaSweet, Paars, pavlove, Stone A Pig, UrbanSound
interview Brainpower: 'Ik ben drie jaar weggeweest, ik wil de mensen iets geven.'
Brainpower begon in het Engels, verwierf landelijke bekendheid in het Nederlands met drie albums, kreeg veel hoon over zich heen van veel hiphopliefhebbers en komt nu met een dubbelaar: 'Hart & Hard'. Genoeg redenen om af te reizen naar Amsterdam voor een interessant interview.
rappers zijn kansloos, volgend hun kun je nooit iets kut vinden, je bent gewoon altijd jaloers! flikker toch op….
rappers zijn kansloos, volgend hun kun je nooit iets kut vinden, je bent gewoon altijd jaloers! flikker toch op….
dat staat mij dus onwijs tegen bij Brainpower je bent altijd jaloers als je kritiek hebt volgens hem . De man kan totaal niet tegen kritiek. ![]()
en bij blaxtar, en bij nog zoveel anderen….
als je geen kritiek op je werk wilt moet je in een blijf van mn lijf huis gaan werken of kinderen vaccineren in Rwanda, geen muziek maken
en bij blaxtar, en bij nog zoveel anderen….als je geen kritiek op je werk wilt moet je in een blijf van mn lijf huis gaan werken of kinderen vaccineren in Rwanda, geen muziek maken
kingpost .
En daar wil ik de Dolly Dots bij toevoegen maar volgens mij heb ik daar ik daar al in 18 fora over lopen zeiken
Brainpower heeft wel degelijk skills, maar het is vooral die hele persoonlijkheid van m die me ergert. Aan de ene kant heel erg je best doen om geaccepteerd te worden door je kledingsstijl aan te passen en mee te gaan in sneaker hypes, de hele tijd dat geforceerde engels- en slanggebruik. ‘Negatieve emotieshit’. Zoals Extince zei: “Met je ge-yo en je getjoeketjoek. Je hebt een schooldiploma wijsneus, doe er wat mee!”. Even buiten beschouwing latend dat Ex natuurlijk niet degene is die daarover moet beginnen, het is gewoon waar. En dan ook nog eens de hele tijd zeuren over hoe ‘real’ je bent.
Het ergste is: ik ben het op veel punten met m eens. Nederlanders zijn bekrompen, natuurlijk is het onzin dat mensen je niet dope vinden vanwege je uiterlijk en natuurlijk mag jij een track met de partysquad doen zonder het een consessie te vinden. Maar als je zo boven al die kritiek staat, ga er dan ook niet constant op in…
“Met je ge-yo en je getjoeketjoek. Je hebt een schooldiploma wijsneus, doe er wat mee!”
Word. Briljante line.
De naam ‘wankel 4-persoonstafeltje’ zou ik hier ook niet onvermeld willen laten. Master typering door de Exter. Says it all.
Die titel van het interview klinkt trouwens ook als Marianne Weber die een comeback wil maken. Internetpruts. ![]()
Nog ff wat “Negatieve emotieshit man” dan. Om aan te geven dat Brainpower en ‘echt iets geven’ de grootste lulkoek is die er bestaat.
Tot zijn album ‘Merg en Brain’ kon ik Brain goed hebben. Zelfs Dansplaat kon ik als Top40-hit wel waarderen. Shit heeft verder niks met hiphop te maken, maar doet het goed bij het grote publiek. Goed dus, in commerciële zin.
Bij mij heeft Brainpauper het verknald toen ‘ie van ’Merg en Brain’ een Lowlands Editie uitbracht. Toen ik dat zag, verwachtte ik dat er als bonus een aantal live-tracks van zijn eerdere Lowlands-optredens op zouden staan. Hij had het jaar daarvoor namelijk een hele dope show neergezet daaro en daar wilde ik wel wat live-tracks van hebben. Ondanks dat ik het album al had, heb ik ook de Lowlands Editie aangeschaft voor 15 Euro ofzo.
Omdat ik de kleine lettertjes niet had gelezen kwam ik er later–toen ik de cd draaide–pas achter dat er alleen een Lowlands-intro op die plaat staat. Er wordt alleen geroepen ‘Hallo, Lowlands’ en verder is er geen enkel stukje materiaal van Lowlands te vinden. Alleen remixes en live-tracks van Rock Werchter.
Dat vind ik dus echt foute commerciële volkverlakkerij. En sindsdien is Brain voor mij afgefikt. Hij deed daar naar mijn mening net ff iets te veel met z’n opleiding commerciële communicatie. Een verwachting oproepen, die je niet waarmaakt
Ik kan ook nog wel beginnen over die Brooklyn Academy sjizzel, maar dan wordt het teveel ‘negatieve emotieshit’ hiero in één post.
Dus dat.
ja maar dat wil ik wel weten jpk, ik hou wel negatieve emoties denk. nieuwe post maken dan om t te spreiden
die vent is gewoon frikandel dus alle lompe verhalen hoor ik graag aan
Ja die show op Lowlands was wel dik: was dat met dat achteruit stukje?
De tweede keer dat ik hem op Lowlands zag vond ik hem wat saai.
Ja die show op Lowlands was wel dik: was dat met dat achteruit stukje? De tweede keer dat ik hem op Lowlands zag vond ik hem wat saai.
Die show in de Bravo. Ik weet ff niet meer welk jaar, dan moet ik gaan graven in m’n archieven. Hij trad op met een band en de tent ging volledig los. Dope show voor Lowlands.
Er is natuurlijk jaloezie en kliekjesvorming binnen de hiphopscene. En dat staat voor mij haaks op wat hiphop is: hiphop is vrijheid en creativiteit.
Kan ik het opzich wel mee eens zijn…
Ik zou die brain een stuk meer accepteren als ie gewoon zegt; dansplaat enzo heb ik gewoon voor t geld gemaakt. Ik kan nu fulltime van rap leven en met een beetje geluk ben ik over 10 jaar binnen en hoef ik nooit meer te werken. Gaan jullie maar lekker hardcore blijven in je buurthuis, ik chill em met fotomodellen op de tmf awards
Shit…
Ik kan niet zeggen dat ik wijzer uit dit interview ben geworden!
Wat we al wisten word nog een keer gezegd…
Beetje jammer!
En een half uur babbelen met Brain?! Het kan een dag zijn waar je weer een documentaire van kan maken!
Whahaha
Brain is de dopeste mc van onze land…alleen jammer dat ie gewoon geen boombap meer wilt maken!
Kennelijjk doet het niets in het theater…whahah
‘Ik ben drie jaar weggeweest, ik wil de mensen iets geven.’
Het enige waar ik op wacht is een afscheidsbrief van m, en dat mag best n dubbelaar zijn dan.
brain blijft toch wel de NL mc voor mij… 1e NL mc die ik echt grijs heb gedraaid… door merg en brain. wat ik op die snippetsmix hoorde klonk wel ok… ben benieuwd
Ja die show op Lowlands was wel dik: was dat met dat achteruit stukje? De tweede keer dat ik hem op Lowlands zag vond ik hem wat saai.Die show in de Bravo. Ik weet ff niet meer welk jaar, dan moet ik gaan graven in m’n archieven. Hij trad op met een band en de tent ging volledig los. Dope show voor Lowlands.
bij diezelfde show raakte ik het al kwijt met die graatloze lamlul, eerst met veel bombarie “de freestyle” aankondigen, liveband naar achteren, 2Tall kondigt het aan alsof we allemaal het grote licht te zien krijgen en dan komt het hoor…twee bars en hij raakt het spoor al bijster waarna hij gewoon heel snel zijn verse uit XXX eruit gooit…en het grootste deel van het publiek gaat uit zijn dak omdat ze denken dat die verse dus gefreestyled was. Dan ben je wat mij betreft een smerige oplichter en een fophufter
dat is wel heeeeeeel sneu jaik zag TooTall nog in de metro v/d week…wie wil me aanraken?
TooTall is gewoon een hele relaxte gast dus doe niet zo raar.