93blackout, Borriegineel, D-vide, elastiekje, Jakanus, Paars, Rauf, Xwisit
Ik stapte vanochtend slaperig de trein en had er niet aan gedacht dat mijn OV eigenlijk helemaal niet geldig is vandaag. Uiteraard kwam er net vandaag een controleur langs en kreeg ik een boete. En zelfs een paar puppy ogen en een zielig verhaaltje konden me er niet uit redden. Maar zie hier:
Studenten door LSVb en NS vandaag gratis met de trein
Utrecht, 21 maart 2008 — De NS laat studenten vandaag gratis met de trein reizen. De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) stelde dit gisteren voor en is erg blij dat haar idee zo snel is opgepakt. LSVb-voorzitter Lisa Westerveld: “Dit is een mooie vorm van directe studentenbelangenbehartiging. Een betere manier om boetes te voorkomen is er niet.”
Veel studenten worden op Goede Vrijdag onaangenaam verrast omdat op deze dag hun OV-weekkaart niet geldig is. Velen hebben dit niet op tijd door, vergeten een kaartje te kopen en krijgen een fikse boete. Dat is helemaal vervelend aangezien veel studenten op deze dagen gewoon stage of studie-activiteiten hebben. De LSVb pleitte er donderdag dan ook voor om Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag af te schaffen als OV-feestdagen. De LSVb kreeg bijval van alle andere consumentenorganisaties die zich met OV bezighouden, van ANWB tot Rover. Gelukkig besloot de NS onmiddellijk om op Goede Vrijdag geen boetes uit te delen aan studenten met een weekkaart. Sterker nog: Studenten die wel een kaartje kochten vandaag kunnen het geld hiervoor terugkrijgen. Wanneer een student met een weekkaart toch een boete heeft gekregen, dan wordt deze verscheurd.
http://www.lsvb.nl/actueel/persbericht/611
Doe je voordeel ermee ![]()
beter dat ze me OV nu ook nog is in t weekend laten gelden dan kan ik helemaal gewoon kapot die trein in en uit vallen elke nacht.
maar cker goede zaak
hehe, ik zit op mijn Audere Pas te wachten plus mijn Kansloze Korting dan moeten ze me geld bijgeven als ik het onzalige idee krijg om in een stuk openbaar vervoer ga staan, hoera voor de Linksen!
onvoorstelbaar dat je ‘puppy oogjes’ niet werkte, de maatschappij verhardt en dat soort loze kreten.
beter dat ze me OV nu ook nog is in t weekend laten gelden dan kan ik helemaal gewoon kapot die trein in en uit vallen elke nacht. maar cker goede zaak
in mijn tijd, toen zelfs HipHop aan te horen was, kon je limietloos reizen met je studenten OV kaart, en helemaal hip was dat mijn ouders de OTO weg hadden laten rotten en voor het bespaarde geld de hele familie een OV hadden laten aanmeten, dus P2 had er 2!
ik heb een keer een boete gehad (toen ik nog ov had), omdat de controleur dacht dat mijn OV nep was.
Dus had die eikel mijn OV meegenomen en ik kreeg een boete. Toen ze erachter kwamen dat het niet zo was kreeg ik mijn OV terug, maar de boete bleef staan want ik zou mijn OV niet goed verzorgd hebben waardoor de controleur zou kunnen denken dat die nep was…
En mijn OV was echt nog heel behalve 1 hoekje die versleten was maar niet zo dat je um kon open trekken.
ik heb een keer een boete gehad (toen ik nog ov had), omdat de controleur dacht dat mijn OV nep was.Dus had die eikel mijn OV meegenomen en ik kreeg een boete. Toen ze erachter kwamen dat het niet zo was kreeg ik mijn OV terug, maar de boete bleef staan want ik zou mijn OV niet goed verzorgd hebben waardoor de controleur zou kunnen denken dat die nep was…En mijn OV was echt nog heel behalve 1 hoekje die versleten was maar niet zo dat je um kon open trekken.
conducteurs zijn sowieso no-life, hinderlijk altijd shit man
kansloze zooi, op dat OV kaartje staat duidelijk dat je 2e paasdag niet mag reizen.
dat ze beetje malafide huisbazen aan gaan pakken
damn, ik had ook een kaart gekocht (moest naar 020 om shadow te zien… dus weer fokken met briefen en zo… ugh)
het verhaal:
goede vrijdag, 2006. nog im mijn middelburg tijd…. ik heb 4 minuten om de intercity naar amsterdam te halen… met een grote koffer in mijn hand, want ik ga naar schiphol om naar istanbul te reizen… en natuurlijk vergeet ik een kaartje te halen… tsja, het was vrijdag, ik zat te rennen, het gaat gewoon automatisch als het geen weekend is, etc etc… (wel eigen fout, ik weet het).
ik, een persoon die NOOIT zwartrijd (ookal is het 1 tram station, ik stempel altijd keurig af) zat dus in de trein zonder kaart. komt de conducteur, vraagt voor mijn vervoersbewijs. ik laat mijn OV zien…
“tis goede vrijdag meneer”
–“owww shit, u heeft helemaal gelijk… het spijt me echt, ik probeerde niet zwart te reiden… mag ik aub in Goes afstappen, dan koop ik een kaartje en neem de volgende trein”
“nee meneer, dat mag niet”….
–“ej kom op he, ik ben maar student en het is een oprechte fout van me”
“tsja, moest je eerder aan denken….waar ga je heen?”
–“schiphol”
dan neemt hij die gare PDA van ze…. “dat is dus 55 euro meneer, heeft u contant, dan is het makkelijker voor mij”
“WTF?!”
“ja, 35 boete, het reis, + administratie kosten”
“……….”
“o, je kan altijd een brief schrijven… he-he-he”
“tuurlijk zal ik dat doen”
“prettige dag nog verder he?”
“zeker”
dus gelijk een brief schrijven naar de NS… de boete komt in de post… ik wacht voor een antwoord, komt niks.. tweede verhoogde boete komt… derde brief met dreigingen van de deurwaarder komt…. en dan komt hun reply! “sorry, niks aan te doen”… en ik had mijn bankafschriften verzonden met details dat ik elke weekend betaalde voor mijn kaartjes en dat ik niet mocht uitstappen, etc… maar niks.
dus moest ik 55 euro PLUS 10 euro boete betalen….
anno 2008, goede vrijdag…. heb netjes mijn ticket gekocht.
conducteur: “is vandaag niet nodig meneer”.
AAAAAAARRRGHHHHH!
niet zeiken, t staat duidelijk als feestdag vermeldt. ik snap dat je over de zeik bent, maar feitelijk rijdt je wel zwart en die NS gasten mogen dan zo optreden, de kans op dit is groter dan dat je druit mag om kaartje te halen
als je zonder licht rijdt krijg je ook een boete, ook al is de fietszaak 3 straten verder op
ik rij gewoon zoveel mogelijk zwart als ik dan een keer een boete krijg ben ik alsnog goedkoper uit dan waarneer ik altijd maar kaartjes kocht.
goed zwartrijden is zowiezo een kunst die niet voor iedereen is weggelegd.
niet zeiken, t staat duidelijk als feestdag vermeldt.
de hele punt chriscock, is dat ik de volgende halte niet mocht uitstappen om een kaartje te kopen en met een andere trein door te gaan…. dat moet wel moeten kunnen voor een student die een fout heeft gemaakt… de nazi aanpak om 55 euro van een 22 jarige te nemen is gewoon veels te ver… wtf is dat?
niet zeiken, t staat duidelijk als feestdag vermeldt.de hele punt chriscock, is dat ik de volgende halte niet mocht uitstappen om een kaartje te kopen en met een andere trein door te gaan…. dat moet wel moeten kunnen voor een student die een fout heeft gemaakt… de nazi aanpak om 55 euro van een 22 jarige te nemen is gewoon veels te ver… wtf is dat?
dat is Nederland
In China, bijvoorbeeld, moet je je eigen been er af knagen en mag je nooit meer met het openbaar vervoer en bannen ze je naar Tibet als je met een ongeldig plaatsbewijs probeert te gebruik.
In China, bijvoorbeeld, moet je je eigen been er af knagen en mag je nooit meer met het openbaar vervoer en bannen ze je naar Tibet als je met een ongeldig plaatsbewijs probeert te gebruik.
![]()
niet zeiken, t staat duidelijk als feestdag vermeldt.de hele punt chriscock, is dat ik de volgende halte niet mocht uitstappen om een kaartje te kopen en met een andere trein door te gaan…. dat moet wel moeten kunnen voor een student die een fout heeft gemaakt… de nazi aanpak om 55 euro van een 22 jarige te nemen is gewoon veels te ver… wtf is dat?
dus een volwassen persoon die slim genoeg is om een enigzins formele tekst te lezen moet gematst worden???? sorry maar dat gun ik mn oma meer
dus een volwassen persoon die slim genoeg is om een enigzins formele tekst te lezen moet gematst worden???? sorry maar dat gun ik mn oma meerniet zeiken, t staat duidelijk als feestdag vermeldt.de hele punt chriscock, is dat ik de volgende halte niet mocht uitstappen om een kaartje te kopen en met een andere trein door te gaan…. dat moet wel moeten kunnen voor een student die een fout heeft gemaakt… de nazi aanpak om 55 euro van een 22 jarige te nemen is gewoon veels te ver… wtf is dat?
hehe
sowieso moeten mensen meer gematst worden in Nederland, die regels zijn zo fucking streng als je je overal aan zou houden kom je gesloopt thuis van het denken. Ze moeten een voorbeeld nemen aan Indo, daar wordt zo’n beetje alles gedoogd… minder stress ook daar. Nederland is een overstressed land waar het woord sociaal geen betekenis meer heeft.
wat een fakking onzin allemaal zeg hier. de tering. er staat toch achterop dat je ov niet geldig is op goede vrijdag? kunnen mensen tegenwoordig niet meer lezen ofzo? en dat je niet mocht uitstappen vind ik goed, anders wordt er straks misbruik van gemaakt. hoe weet een conducteur nou dat jij niet gewoon de boel probeerde te neppen. en anders stap je uit en stap je gewoon de volgende trein in en flik je hetzelfde kunstje opnieuw.
als je regels breekt door je eigen domme schuld moet je voor de consequenties opdraaien.
wat een fakking onzin allemaal zeg hier. de tering. er staat toch achterop dat je ov niet geldig is op goede vrijdag? kunnen mensen tegenwoordig niet meer lezen ofzo? .
Staat achterop ja, als je er dan niet aan denkt is het inderdaad je eigen schuld. Maar als je dan toch je geld terug kan krijgen maak je daar toch mooi gebruik van? Of niet natuurlijk, net wat je blieft…
Ik ben in ieder geval blij dat ik die 38,60 niet hoef te betalen. Want dat bedrag valt voor mij toch niet echt onder onzin
zonet ook weer meisje die boete had, zegt die conducteur zo bijdehand die is niet geldig het is weekend, meisje: erhhh het is toch maandag. Die conducteur grote lol in zn eetje. Mooi dat die mensen van goede vrijdag hun geld terug krijgen, is natuurlijk onzin dat ov toen niet geldig was
sowieso moeten mensen meer gematst worden in Nederland, die regels zijn zo fucking streng als je je overal aan zou houden kom je gesloopt thuis van het denken. Ze moeten een voorbeeld nemen aan Indo, daar wordt zo’n beetje alles gedoogd… minder stress ook daar. Nederland is een overstressed land waar het woord sociaal geen betekenis meer heeft.
hahaha wat sauwel jij, ik lees de hele tijd shit over shariapolitie op een van die eilanden, waar wijven int openbaar stompen krijgen als ze zonder hoofddoekje rondsjouwen…kan effe niet op de naam van dat eiland komen, maar iets gedogen wat duidelijk niet mag slaat nergens op.
als jouw fiets gejat word en je politie gaat er niet achteraan vind je dat ook kut. iemand mag je best matsen, maar als je duidelijk fout zit (zoals op de achterkant van je OV duidelijk staat) moet je niet t slachtoffer uithangen
ik had netjes een kaartje gekocht om in de trein te horen te krijgen dat het niet hoefde, vond het wel leuk, moet alleen niet vergeten die shit op te sturen ![]()
sowieso moeten mensen meer gematst worden in Nederland, die regels zijn zo fucking streng als je je overal aan zou houden kom je gesloopt thuis van het denken. Ze moeten een voorbeeld nemen aan Indo, daar wordt zo’n beetje alles gedoogd… minder stress ook daar. Nederland is een overstressed land waar het woord sociaal geen betekenis meer heeft.hahaha wat sauwel jij, ik lees de hele tijd shit over shariapolitie op een van die eilanden, waar wijven int openbaar stompen krijgen als ze zonder hoofddoekje rondsjouwen…kan effe niet op de naam van dat eiland komen, maar iets gedogen wat duidelijk niet mag slaat nergens op.als jouw fiets gejat word en je politie gaat er niet achteraan vind je dat ook kut. iemand mag je best matsen, maar als je duidelijk fout zit (zoals op de achterkant van je OV duidelijk staat) moet je niet t slachtoffer uithangen
kerel ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar ik heb nog nooit van die shit gehoord. shariapolitie??? wtf…volgens mij zit je in het verkeerde land.. Je bent vast nog nooit in indo geweest en kent vast ook geen indo’s anders had je wel geweten dat het aantal meisjes dat hoofddoekjes draagt toch niet bepaald hoog te noemen is. Qua islam in het land met strengheid van regels en zo merk je echt bijna niks, het enige wat vrij irritant is is als je naast een moskee woont en ze het gebed oproepen…maar daar wen je ook aan meot ik zeggen.
Anyways over Nederland verhaal, ik hang geen slachtoffer uit…ik vind alleen dat mensen hier altijd zo overdreven stipt zijn en dat er overal regels voor zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar ze verwachten wel van jou dat je alles maar weet en volgt en zo. Plus soms maak je het in een land er wel wat leuker op als je in bepaalde gevallen zoiets hebt van we zien het ff door de vingers. In geval van Bora, vind ik dat niet zo’n obstakel voor een conducteur. In mijn geval was gewoon eenh naaistreek, ondanks dat er op die ov staat dat wanneer niet goed evrzorgd ze dat ding kunnen innemen. Ik ben benieuwd hoe jij reageert als ze het bij jou flikken als je hoekje beetje rafelt…ik bedoel in principe mogen ze het inderdaad afpakken dan..
atjeh ja, dat was t. danke livio
http://www.ad.nl/dewereld/article1524959.ece
ben inderdaad verder niet op Indonesie geweest, ook geen behoefte aan ook niet, warm weer etc is niks voor mij. Ken echter wel paar Indo’s en die hebben idd geen vriendinnen met hoofddoekjes, maar was je punt. Ik ken ook paar Irakezen, maar die leggen ook geen bermbommen in de wijk waar mn ouders wonen?? t ging puur over t land, niet de inwoners wel