Ouwerwetse bejaarde. Had ‘ie maar een betere deal met z’n platenmaatschappij moeten maken.
CD’s zijn over, get used to it.
Je bent een ouwerwetse bejaarde.
Wu Tang is bullshit. Gasten zin verleden tijd. Props voor wat ze vroeger gedaan hebben though.
tsja, de “reasoning” van ghost is een beetje kapot in die klip… myspace vrienden betekenen geen verkoop nummers… maar 30.000 in de eerste week (als het echt zo is) is ook niet zo slecht…
Gast heeft gewoon een punt: iedereen noemt zich maar fan van artiesten, maar is totaal niet bereid om er ook mar 1 cent aan uit te geven. Nee, lekker gratis downloaden, 60000 nummers op je pc hebben staan die je hooguit maar 1 keer geluisterd hebt en nul gekochte originele cd’s in je rekje. Way to go… Dan support je echt je artiesten enzo…
Sterf…
word to loki en ik doe gezellig mee. Koop alleen cd’s die ik echt vet vind en dan veelal van Nederlandse artiesten. ‘t Is te makkelijk om te downloaden en cd’s zijn te duur, maar beide zijn eigenlijk geen excuus om zowat nooit cd’s te kopen.
Echte muziek liefhebbers hebben kasten vol platen en cd,s( zoals ikzelf) en doen niet aan downloaden van hun favo artiesten.
ik haal soms tracks van my space gasten, dat knal ik gelijk op minidisc. en draai ik meestal alleen maar in m,n auto.
en zo hou je hiphop in leven!!!!!
Ik koop voornamelijk direct van de rappers zelf. Grote Amerikaanse dudes hebben door dikke deals met platenmaatschappijen bakken vol geld verdiend aan hun fans. Doordat ze een grote maatschappij erbij hebben getrokken zijn ze commerciele hoeren geworden met een underground imago. Op dat imago verkopen ze cd’s en platen, maar WuTang zijn echt geen armoedzaaiers. Reggy Lines is een armoedzaaier die moet strugglen om z’n hoofd boven water te houden. Hij is gebaat bij verkoop van schijven. Als je een fokking grote major boven je hebt staan dan moet je zorgen dat je een goeie deal maakt die niet alleen voor hen interessant is, anders doe je iets fout.
Artiesten die ik echt dope zijn support ik. Afglijdende types als Wu zijn voor mij afgedaan. Hun shit download ik alleen maar, want ik luister het slechts 1 keer en daarna weet ik dat het een fokking waste of money zou zijn geweest als ik hun album fysiek had gekocht. Daarnaast zetten ze fokking wacke shows neer, dus fuck hun. Ze hadden moeten kappen nadat ODB was overleden. En dan nog een beetje royalties vangen van de Nice Price cd-deals.
eMC’s ‘The Show’ heb ik gedownload, omdat ik fokking benieuwd bennaar dat. Ik draai ’m inmiddels al regelmatig. Als dát album gereleased wordt, dan koop ik het. Maar eigenlijk vind ik dat die gasten gewoon moeten zorgen dat ze hun geld moeten maken met hun shows on stage. En met merch en dat soort spul.
Amerikaanse artiesten liggen te janken, terwijl hiero gasten zich keihard kapot werken om als muzikant te kunnen leven. Wat die gasten van Wu op hun bankrekening hebben staan, daar kan de hele scene hier op draaien, yo. ![]()
Fokking Yank jankers!
Gast heeft gewoon een punt: iedereen noemt zich maar fan van artiesten, maar is totaal niet bereid om er ook mar 1 cent aan uit te geven. Nee, lekker gratis downloaden, 60000 nummers op je pc hebben staan die je hooguit maar 1 keer geluisterd hebt en nul gekochte originele cd’s in je rekje. Way to go… Dan support je echt je artiesten enzo…Sterf…
dit dus.
verder vond ik die laatste Ghostface en die More Fish die daarvoor zat niet tof genoeg om te kopen, maar als er iets boeiends uitkomt, koop ik het sowieso. Of het nou een lowlife uit Den Haag is of Snoop Dogg. En dat doe ik ook weer niet om alleen de artiest te supporten, vind een mapje op mn computer of gebrande cd’s absoluut niet tof om te hebben. Het is naar mijn idee trouwens nogal krom om alleen armoedige artiesten geld te gunnen voor hun werk.
Veel (nieuwe) artiesten moeten niet janken, want die zijn de afgelopen tijd juist bekend geworden door internet. Doordat iedereen alle nieuwe releases kan downloaden, raken ze sneller bekend met een artiest dan vroeger. Om over de talloze mixtapes en losse tracks maar te zwijgen.
Het is tegenwoordig wel inderdaad zo dat veel sukkels zich “fan” noemen van een artiest, maar het vertikken om ook maar een paar centen aan een album uit te geven (wat Loki zegt dus). Get the fuck outta here! De frustratie (van de gevestigde orde) is dus wel te begrijpen.
Tegenwoordig weet je trouwens als artiest dat je niet snel zal kunnen leven van je carriere als rappert. Dan moet je ook niet zeiken dat je niet rondkomt van die shit. Natuurlijk werkt een artiest zich kapot voor z’n album en shit, maar je moet wel realistisch blijven.
Ikzelf koop (zeker in vergelijking met leeftijds/generatiegenoten) veel cd’s. Wel koop ik wat sneller cd’s van onbekendere acts dan van grote artiesten. En wat Witflits zegt: het is gewoon veel vetter om een cd te hebben dan een mapje op je computer.
Ik koop geen audio meer, sorry. Af en toe wat merch bij een show koop ik graag, maar ik ben een lambal die gewoon alles download. Als ik een cd koop doe ik er toch niks mee. MP3 album opzetten is 10 keer makkelijk en in de auto draaien verneukt het schijfje alleen maar. Boekjes zijn tegenwoordig 9 van de 10 keer net zo boeiend als een wit A4tje. Sorry artiesten..
en sowieso cds zijn lelijk, mislukt opslagmedium dat het is
vinyl heeft tenminste nog een beetje ziel
ik koop alleen vinyl, en altijd van het artiest zelf. vinyl+tshirt = meestal rond 30 euro… dus dat krijgt de artiest van mij zonder middle mannen als labels of winkels.
maaaar als ik naar grote namen shows ga zoals metallica of indie shows zoals arctic moneys, hives etc koop ik niks omdat de tshirts rond de 25 euro liggen. dat is ook gewoon absurd. dan is het genoeg dat ik mijn kaartje betaal en hun shows check.. maar met indie rappers koop ik altijd bijna iets, maar grappig genoeg nooit cd’s.
ik koop alleen vinyl, en altijd van het artiest zelf. vinyl+tshirt = meestal rond 30 euro… dus dat krijgt de artiest van mij zonder middle mannen als labels of winkels.
Ligt eraan hoe de deal is die ze hebben met het label. Kan best zijn dat die artiesten eerst die shit zelf van hun label hebben moeten kopen, danwel alsnog een hoop cash af moeten staan. Gebeurt vaak genoeg.
ik koop alleen vinyl, en altijd van het artiest zelf. vinyl+tshirt = meestal rond 30 euro… dus dat krijgt de artiest van mij zonder middle mannen als labels of winkels.Ligt eraan hoe de deal is die ze hebben met het label. Kan best zijn dat die artiesten eerst die shit zelf van hun label hebben moeten kopen, danwel alsnog een hoop cash af moeten staan. Gebeurt vaak genoeg.
dat is te veel denkwerk voor mij…. ik geef de artiest cash, ik voel me goed. ditto.
ps. meeste artiesten drukken die shit hunzelf…. ik heb shirts van cage, sage, el-p, atmos, maclethal, mestizo, etc die ze zelf hebben gedrukt of laten maken.
Ik koop geen audio meer, sorry. Af en toe wat merch bij een show koop ik graag, maar ik ben een lambal die gewoon alles download. Als ik een cd koop doe ik er toch niks mee. MP3 album opzetten is 10 keer makkelijk en in de auto draaien verneukt het schijfje alleen maar. Boekjes zijn tegenwoordig 9 van de 10 keer net zo boeiend als een wit A4tje. Sorry artiesten..
dikke word dus, bij artiesten zoals ghost gaat het alleen maar om die 39e bentley… get the fuck outta here! hij kan beter in de studio zitten voor een nieuw album, want die Big doe rehab was gewoon buttttttttttt
Word.

Déze gast zit te janken in dat filmpje dat ‘ie jouw euro’s wil hebben…
:
En ondertussen het internet wel gebruiken voor eigen promotie. Dus alleen de goeie kanten ervan gebruiken en niet kunnen leven met de downside? Die gast moet bakker worden ofzo; brood is nog steeds niet te downloaden. Of met z’n tijd mee gaan en andere manieren bedenken om geld te maken met je muziek.
The old days are over, auwe.
Die gast moet bakker worden ofzo; brood is nog steeds niet te downloaden.
HAHA, te mooi ![]()
maar je kan wel brood online bestellen ![]()
Zeg nou zelf.
Als die gast met die outfit en z’n straatkrant voor de deur van de Appie Heijn staat en zegt dat ‘ie zo zielig is, geef je hem dan een Euro of niet? Ik zou zeggen dat ’ie misschien beter zo’n ketting kan verkopen.
Overigens als ‘ie m’n bakker was, dan kon ik die outfit wel weer waarderen. ![]()
zeker artiesten die niet de moeite doen om een goede show neer te zetten ga ik niet supporten
en als ik een cd wil hebben maar hij lekt 2 maanden voor ie uitkomt ga ik em niet na 2 maanden nog es kopen terwijl ik em al niet meer luister
koop wel nederlandse shit uit support en omdat ik t een dope collectie vind + dope hoesjes vaak
zeker artiesten die niet de moeite doen om een goede show neer te zetten ga ik niet supportenen als ik een cd wil hebben maar hij lekt 2 maanden voor ie uitkomt ga ik em niet na 2 maanden nog es kopen terwijl ik em al niet meer luisterkoop wel nederlandse shit uit support en omdat ik t een dope collectie vind + dope hoesjes vaak
Je bent een ouwerwetse bejaarde.Wu Tang is bullshit. Gasten zin verleden tijd. Props voor wat ze vroeger gedaan hebben though.
de verdere discussie terzijde: Ghostface is juist het enige lid van de clan die juist niet is afgezakt en nog steeds met fakking goed materiaal komt
tja gewoon kopen die albums als je ze nice vind , support de artiest!
ik koop een cd als ik em echt dope vind , of te wel als ik em me geld waard vind.
tja gewoon kopen die albums als je ze nice vind , support de artiest!ik koop een cd als ik em echt dope vind , of te wel als ik em me geld waard vind.
precies