Kvertrek donderdag voor een paar dagen naar de eeuwige stad. Ben er al eens geweest dus ken de grote trekpleisters: Colloseum, Forum Romanum, Vaticaan, etc. wel een beetje.
Iemand ervaring met een onbekendere kant van Rome?
Of gewoon andere tips voor daar?
(en waarom moet een topic-titel minimaal 10 tekens zijn? hmm als je het aanvult met spaties pakt hij hem wel, hehe)

dit vind ik persoonlijk een erg leuk steegje en niemand die ik ken is er geweest. Je kan er vooral lekker door heen en weer lopen en als je dan moe word kan je altijd zitten op dat randje bij die deur.
dit vind ik persoonlijk een erg leuk steegje en niemand die ik ken is er geweest. Je kan er vooral lekker door heen en weer lopen en als je dan moe word kan je altijd zitten op dat randje bij die deur.
Gaaf ik ken een zelfde soort iets in Madrid..
via dei serpenti–beste ijs van Rome
Vanaf Coliseum de grote straat inlopen richting de Senaat. Oversteken en dan zie je aan de linkerhand een ijstent met meer dan 100 smaken vers ijs.
Piazze del Populo is een mooi deel van de stad–vlakbij de oude entree
Spaanse Trappen–Mooi om lekker te chillen en mensen te kijken
Mijn advies om Rome ultiem te proeven is… ga ’s nachts op pad. Dan ruik je het verleden en proef je de mystiek.
Ik ga ook weer in mei… ik ben tijden elk jaar in de meivakantie naar Rome gegaan.
Gouden tip
Ik heb m’n foto’s niet op m’n pc hier, maar ik heb vorige jaar in een wijk dicht bij ‘t centrum gelogeerd en daar ging iedereen ’s avonds op zo’n plein chillen, biertje erbij, podium met wat jazz er relaxed. Zoek de naam nog wel even op.
Én natuurlijk vooral veel en lekker eten daar!
heus wel, hehe
ben zat vaak in rome geweest, maar zou zo 123 geen namen meer weten.
weet neit of je wel eens in de catacomben bent geweest? ook oud nshit, maar minder bekend.
erg leip om rond te lopen iig.
Rome is verslavend!
wel bekend, maar erg leuk is Piazza Navona en alle straatjes daar omheen. En het park bij Terme di Caracalla is ook wel een aanrader.
Have Fun!
Heel lang geleden dat ik dr ben geweest, maar wat ik echt vet vond was een kerkje (was met school, en heb in een week tijd ongeveer 50 kerken bezocht dus kan je niet meer precies zeggen welke) met plafondschilderingen die heel mooi diepte aangaven. ZO leek het als je binnenkwam alsof er een koepen was, maar als je doorliep bleek t dr gewoon opgeschilderd te zijn…
haha wtf sarcasme en internet werkt niet haha
werkt prima.
dank voor de tips, die catacomben is wel een aardige.
Een wat onbekendere spot waar ik wel al geweest ben is trouwens EUR: een wijk buiten het centrum die mussolini liet bouwen voor de wereldtentoonstelling van ’42 (die natuurlijk niet doorging door WOII) en voor de viering van de pracht van 20 jaar fscisme. Veel fascistische neo-classicistiche gebouwen dus en een groots opgezet stratenplan. Mooie sfeer daar.
vond de st. pieter wel indrukwekkend, vooral het uitzicht van bovenuit over rome. maar das waarschijnlijk niet underground genoeg, je moet i.i.g. 200 treden lopen om daar te komen.. was het 200 treden naar beneden was het wel underground geweest jah..
Mmm italië, ik ga trouwen met italië
na 1 keer geloof ik je ook wel.
En ik zou gewoon die aftandse subs hitten daar, wel oppassen want ik heb beelden gezien van italiaanse security die met scherp schiet.
Ow ja Larixk. Bij die ene ijscoman hebben ze goei ijs baasje.
Ik wit nie meer hoe dat ie heet, maar was zo’n italiaan.
heet geen yid, maar heb ze wel weggehaald
catacomben zijn echt vet, koud, luguber, raar en dope!
vooral ook omdat sommige nog dichtzitten, je kunt er ook helemaal verdwalen nshit.
veel plezier!! ![]()
Heel lang geleden dat ik dr ben geweest, maar wat ik echt vet vond was een kerkje (was met school, en heb in een week tijd ongeveer 50 kerken bezocht dus kan je niet meer precies zeggen welke) met plafondschilderingen die heel mooi diepte aangaven. ZO leek het als je binnenkwam alsof er een koepen was, maar als je doorliep bleek t dr gewoon opgeschilderd te zijn…
sixtijnse kapel?
Heel lang geleden dat ik dr ben geweest, maar wat ik echt vet vond was een kerkje (was met school, en heb in een week tijd ongeveer 50 kerken bezocht dus kan je niet meer precies zeggen welke) met plafondschilderingen die heel mooi diepte aangaven. ZO leek het als je binnenkwam alsof er een koepen was, maar als je doorliep bleek t dr gewoon opgeschilderd te zijn…sixtijnse kapel?
Als jij in de sixtijnse kapel binnenkwam en dacht een koepel te zien moet je de crack op vakantie ff laten liggen
^ http://nl.wikipedia.org/wiki/Sant’Ignazio
Ben weer terug, shit was dik. Helaas niet meer aan die catacomben toegekomen.
Enige waar je echt gek van wordt zijn die straatverkopers en bedelaars.
straatverkopers zijn idd heel erg irritant, maar waren wel mn helden met mn verjaardag paar jaar terug, begon keihard te gieten en toen kreeg ik een gratis paraplu ![]()
Vet hoor! Rome is sowiesoooo de shit. Alleen krijg je het idee dat er teveel mooie en waardevolle gebouwen zijn, waardoor sommige verwaarloost worden. Mooie foto’s ja,… zijn die foto’s van de binnenkant van de kerk allemaal van de St. Pieter? Deze kerk (San Giovanni in Laterano) vond ik persoonlijk nog wat indrukwekkender (vooral aan de binnenkant);

eerste 3 kerkfoto’s (tussen autowrak en gestript flatgebouw) zijn in die s giovanni in laterano. Allebei debiel grote kerken. Vond de st pieter toch wel de king maar die s giovanni is idd geen slechte 2e plaats.
En tering wat rijden ze toch maf in Italie. Leuk om voor in de bus te gaan staan en te zien hoe motorini hun leven riskeren en taxichauffeurs overstekende bejaarden uitschelden terwijl er om de 30 seconden een ambulance langs moet. Het is ook lastig om een auto zonder kras te vinden.